"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Rakipleri düşünsün!

05 Aralık 2011, Pazartesi
Hyundai Accent Blue 1.6 CRDi Prime

BİNDİĞİMİZ Hyundai Accent, bildiğiniz Hyundai Accent değil. Geçirdiği değişimin boyutlarını daha önce test ettiğimiz benzinli modelinde az çok bahsetmiştik. Şimdiki test aracımız ise hem dizel hem de otomatik. Birazda bu açıdan rakipleri düşünsün dedik. Hyundai Accent Era’yı daha ileriye götürme adına önemli diyebileceğimiz işlere imza atılmış. Öyle ki donanım ve büyüyen ölçüleriyle bir üst sınıfa yolculuğa çıkmış. Hatta ilk lansmanı sırasında "taksi olma" imajından ne zaman kurtulacak, yorumlarına cevabı net olarak veriyor.  

DIŞTAN İÇE
"Rakipleri düşünsün" başlığına Accent Blue tasarımındaki yeniliklerle en baştan cevabını veriyor. Blue, ben burdayım, diyen ön kısmında altıgen şekilli ağız yapısı üzerine iki ayrı bölüm olarak konumlandırılmış havalandırma kanallarına sahip. Far yapısı çekik gözleri hatırlatırken ve ucu sivrileştirilmiş sis farları da gözden kaçmıyor. Bu farların üst köşesinden başlayıp arka stop lambalarına kadar yüksekliğini arttıran bir çizgiye sahip Blue. Yandan bakıldığında, üzerinde sinyaller yer alan yan aynalar ve yana doğru taşmış stop lambaları tasarıma ayrı bir hava katıyor. Bunun yanında bagaj kapağının yukarı doğru hafif çıkıntısı da onun göze çarpıcılığını arttırıyor.  Çift renkli stop grubu ve tamponların köşelerine yerleştirilmiş kedigözleri arka kısmında söz sahibi. Unutmadan, bagajı dışarıdan açmak için bir düğmenin olmaması tabiîki bir eksiklik. Bagajı içeriden sürücü koltuğunun alt yanında yer alan bir koldan ya da dışarıdan anahtar kullanarak açmanız mümkün. Ölçüleri büyüdü dediğimiz Blue, bir önceki modeli Era’dan 9 cm daha uzun. Dıştaki büyüme iç mekâna da başarıyla yansıtılmış. Bu bağlamda, Blue, 465 litreye ulaşan bagaj hacmiyle sınıfının ortalamalarının üzerine çıkmış.
Birazda iç kısmına göz atacağımız Accent Blue’da ilk göze çarpan, kullanılan sert plâstik malzeme. Daha sonra konsol dikkatinizi çekecektir. Bence de gayet hoş bir iş çıkarılmış. Orta konsolda geniş ekranlı bir müzik sistemi ve dijital klima ekranı bulunuyor. Biraz altta da Prime donanımda yer alan USB ve AUX girişleri mevcut. Blue adı üzerinde olması için mavi aydınlatmalı göstergelere sahip. Oldukça şık duruyor. Mavinin keskinliği ise ayarlanabiliyor. Accent Blue’nun ortalama yakıt tüketimini, ortalama hızı ve gidilen yol gibi bilgilerini veren yol bilgisayarı göstergelerin yanındaki bir düğme ile görüntüleniyor. Bu düğme biraz daha -meselâ Elentra'da olduğu gibi- kullanışlı bir yerde olabilirdi.

TEKNİK ÖZELLİKLER:
Motor: 1,6 CRDi 
Motor Hacmi: 1582 cc 
Silindir Adedi: 4 
Max. Güç: 128 hp 4000 d/d 
Max. Tork: 262 Nm 1900-2750 d/d 
0-100 km/s hızlanma: 10,7 s
Max. hız: 190 km/s

YAKIT    
Yakıt Türü: Dizel
Yakıt Tüketimi   
Şehir İçi: 7.1 lt/100 km
Şehir Dışı: 4.5 lt/100 km
Ortalama: 5.6 lt/100 km
Test ortalama: 7.2 lt/100 km
Yakıt Deposu: 43 lt
    
BOYUTLAR   
Uzunluk: 4370 mm
Genişlik: 1700 mm
Yükseklik: 1457 mm
Bagaj Hacmi: 465 lt

PERFORMANS VE MOTOR
HYUNDAİ Accent Blue’da daha güçlü ve verimli olduğunu düşündüğü 1.6 litrelik motor kullanmış. CRDi ünite 4000 d/d’de ürettiği 128 hp’lik gücü ile 1.6 litrelik dizel motorların içinde en güçlü üye. Tork değeri ise benzer güçlere yaklaşan rakiplerinden daha geride. Motor, 262 Nm’lik torku 1900-2750 d/d aralığında yer alıyor. Dikkatimizi çeken nokta, tork değerinin düşüklüğünden ötürü aracın ara hızlanmalarda performansı düşürüyor. Bu, biraz olumsuz bir görünüm arz ediyor.  0-100 km/s hızlanmasını 10,1 saniyede gerçekleştiren aracın maksimum hızı ise 190 km/s. Ekonomiyi ön planda tutan motor gücünü otomatik şanzımanla ön tekerlerleklere iletiyor. Test süresince 7.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketimini yakaladık.
Dış tasarımındaki ferahlığı içeriye yansıtan Blue'da konforu arttırılmış koltuklarıyla birlikte sınıfına göre sessiz bir yapıya bürünmüş. Blu'da ayrıca orta sert amortisörler kullanılmış. Başarılı bir yalıtıma sahip diyebileceğimiz Blue'da, öncekinden daha az motor sesi alıyor ancak yol sesi noktasında sıkıntı sürüyor.  Accent Blue ön koltuktaki yolculuğun konforu arkada oturan yolcular için de sunuyor. Sınıfına göre iyi sayılabilecek diz mesafesi yolculukları rahat bir hale getiriyor. Virajlarda iyi birperformansa sahip Blue'da ESP’nin standart sunulması büyük bir avantaj. Accent Blue ile virajlara olması gerekenden hızlı girdiğinizde, çizgisinden sapmaya başlayan aracı yoluna sokmaya çalışan sistem bu sınıfta çoğu modelde opsiyonel olarak bile sunulmuyor. Blue’nun fren sistemi de standartları karşılayacak şekilde. Sonuç olarak, Hyundai Accent Blue, tasarımındaki değişim, iç mekân ferahlığı ve donanımıyla adeta "ben değil, üst sınıf rakiplerim düşünsün" diyor.
 
RECEP BOZDAĞ
[email protected]
Okunma Sayısı: 1248
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı