Makyajlı haliyle daha bir oturaklı hale gelen Hyundai ix35, tasarımı ile daha şık ve daha bir fark edilir olmuş. Böylece SUV-C segmentinde önemli yerini sağlamlaştırmış.
Hyundai ix35, geçirdiği makyaj ile karşımıza geliyor. Makyaj araca yaramış ve daha oturaklı bir havaya bürünmüş. ix35’in tasarımı daha şık hale gelirken, daha bir fark edilir olmuş. SUV-C segmentinde önemli yerini sağlamlaştıran araç, 1.6 litre benzinli motor seçeneğinde sunulan 6 kademeli otomatik vites alternatifi gözden kaçmıyor. 135 HP’lik güçlü motoruyla birlikte konforu da bir adım öne çıkmış.
DIŞTAN İÇE
Test misafirimiz Hyundai ix35’teki LED gündüz farları, altıgen ön ızgara, büyük marka logosu, sis farları ve krom detaylar ön kısmı dikkat çekici bir hale getirmiş. Ayrıca aynalarda da yer alan LED farların da bu duruma minik bir katkı yaptığını unutmayalım. Sportif jantlarıyla birlikte ön ve arka çamurluktan kapılara doğru yönelmiş keskin diyebileceğimiz hatlar aracın dinamizmini arttırmış. Arka kısımda bagaj kapağı ile tampon üzerindeki keskinlik de ön kısımla tasarım anlamında senkrozisyonunu sağlamış. Ayrıca eğimli arka cam da oturaklı duruşuna katkı sağlıyor.
İçeriye adım attığımızda direksiyon simidi, göstergeler, müzik sisteminin yer aldığı konsolun, markanın diğer modellerine benzediğini görüyoruz. Yalnız böyle bir araç için, dokunmatik ve büyük bir ekrana sahip olması artı bir değer olurdu.
Klima ve müzik sisteminin gayet iyi olduğu araçta birçok özellik direksiyon üzerinden yönlendirilebiliyor. ix35’in bu modelindeki diğer bir özellik de Normal, Comfort ve Sport şeklinde üç değişik direksiyon modunun bulunması. Bu modlarda direksiyon hassasiyet değişiyor. Ayrıca aktif park sistemine sahip olan araç, sistemi aktif hale getirdiğinizde, sizin yerinize parkedebiliyor. Araçta anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi de mevcut.
Araç, yolcuları için sağladığı hacim anlamında başarılı. Ön ve arka koltuklarda oturanların baş ve diz mesafesinde bir sıkıntı yaşanmıyor. Sahip olduğu 591 litrelik bagaj hacmiyle rakiplerini ekarte ediyor.
MOTOR VE PERFORMANS
Test misafirimiz olan Hyundai’nin ix35 1.6 GDi benzinli modeli, üniteye kombine edilmiş 6 ileri otomatik şanzıman yer alıyor. Türkiye’deki 1.6 lt’den büyük hacimli motorlardaki vergi yükü düşünüldüğünde hem 1.6 lt hem de otomatk vites iyi bir seçenek oluşturuyor. 1591 cc gücündeki motor 6300 d/d’de 135 Hp güç, 4850 d/d’de 164 Nm tork değeri sağlıyor. Araç 1397 Kg ağırlığında, 0-100 Km/s hızlanmasını 12.9 sn.’de tamamlıyor ve 160 km/s maksimum hız değerine ulaşabiliyor. Fabrika ölçümlerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 8.8 litre. Ancak test sürüşümüzdeki agresif olmayan kullanımımızda 9.8 lt/100 km değerini yakalayabildik. Ayağınız gaz pedalına biraz fazla bastığınızda bu değer 11 lt/100 km değerleri rahatlıkla bulabiliyor.
Bunu negatif bir özellik olarak not etmek gerekiyor. Zira normal bir kullanıcı bunu 10’lu değerlerin altına düşüremeyecektir. ix35’te ESP standart. Koltuklar deri ve yumuşak. Bunun yanında yumuşak diyebileceğimiz süspansiyonlar bu koltuklarla birlikte konforlu iyi bir sürüş zevki sağlıyor. Rüzgâr ve yol sesi az da olsa araç içine ulaşıyor. Güvenlik anlamında, Hyundai ix35’in girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardığını da ekleyelim. Netice olarak, makyajlı haliyle karşımıza gelen Hyundai ix35’in tasarımı daha şık ve oturaklı hale gelmiş. Böylece araç fark edilirliğini arttırarak SUV-C segmentindeki önemli yerini sağlamlaştırmış.
TEKNİK ÖZELLİKLER:
Motor: 1591 cc, 1.6
Gamma GDi, 4 silindir
Max. güç: 135 Hp - 6300 d/d
Max. tork: 164 Nm - 4850 d/d
0-100 km/s hızlanma: 12,9 sn
Max. hız: 160 km/s
BOYUTLAR:
Uzunluk: 4410 mm
Genişlik: 1820 mm
Yükseklik: 1665 mm
Dingil mesafesi: 2640 mm
Bagaj: 591 lt
Yakıt depo: 58 lt
Ağırlık: 1397 kg
YAKIT TÜKETİMİ:
Yakıt: Benzin
Tüketim
Şehiriçi: 11,6 lt/100 km
Şehirdışı: 7,2 lt/100 km
Ortalama: 8,8 lt/100 km
Test ortalama: 9.8 lt/100 km
CO2 emisyonu: 205 gr/km
Test Sürüşü: Gökhan Yılmaz / [email protected]