Skoda Citigo, sahip olduğu geniş ve ferah iç mekÂnıyla A seg-
mentindeki bir araçta olduğunuzu zaman zaman unutturuyor.
Son zamanlarda küçük sınıfta artan rekabeti görmezden gelmek mümkün değildi. Dünyanın her tarafında yükselişin söz konusu olduğu A segmentine, Skoda’da Citigo ile 2012’nin son çeyreğinde dahil oldu. Test sürüşümüze misafir olan, küçük sınıfta zengin diyebileceğimiz bir donanımla kendini ortaya koyan Citigo, sahip olduğu geniş ve ferah iç mekânıyla A segmentindeki bir araçta olduğunuzu zaman zaman unutturdu.
Ülkemizde beş kapılı seçenekle satışta olan Citigo’yu sahip olduğu yarı otomatik ASG şanzımanlı versiyonunu test ettik. Citigo için ilk olarak söylenebilecek cümle; küçük hacimli motoru olmasına rağmen, otomatikleştirilmiş şanzımanı ile birlikte sıkıntı meydana getirmeyen bir sürüş özelliği... Öncelikle, Citigo, genel oanlamda ferah bir iç mekâna sahip. Aracın kadın sürücüler için dizayn edildiği hissine kapılıyorsunuz.
Çekici ve şirin tasarımıyla hemen dikkat çeken Citigo, Yeni Skoda logosunu taşıyan ilk model olarak kayıtlara geçti. Citigo, iri ön farları, krom çerçeveli radyatör ızgarası, gövde rengi tamponuyla ‘ben benim’ görüntüsünü ortaya koyuyor. Ön camının genişliği görüş imkânını mükemmelleştiriyor. Aracın kapıları da, sürücü ve yolcuların rahatça inip binmelerini sağlayacak şekilde. Ancak arka bölümde oturan yolcular biraz sıkışabiliyorlar. Arka bölümde bagaj kapağına entegreymiş hissi veren geniş stop lambaları dikkati çekerken, yine geniş arka camı sayesinde görüş alanı arttırılarak sürücünün işi kolaylaştırılmış.
Citigo, 3.56 metre uzunluğa, 1.65 metre genişliğe ve 1.48 metre yüksekliğe sahip. Bu sayede şehir trafiğinde pratik ve kolay bir kullanım imkânı veriyor. Ayrıca 2.42 metrelik dingil mesafesi ile de 4 kişi rahatlıkla konforlu bir yolculuk yapma şansına sahip oluyor. Yani Citigo ‘küçük’lüğünü bir anlamda unutturuyor.
Citigo’nun 234 litrelik bagaj hacmi, arka koltukların yatırılması ile birlikte 942 litreye kadar çıkabiliyor. Araç, çok sayıda saklama gözüne, bardaklıklara, ön koltuk arkası eşya filelerine, aynı zamanda çanta askısı olarak da kullanılabilen torpido gözü açma mekanizmasına sahip. Citigo, böylece B segmentinin A segmentine taşımış adeta. Ayrıca bu küçük aracımızda bir de sunroof mevcut.
MOTOR VE PERFORMANS
Türkiye’de 60 HP’lik 1.0 litre hacimli ve 3 silindirli benzinli motorla satılmaya başlanan Citigo, yakıt tüketiminde cimri diyebileğimiz bir tarzda karşımıza çıkıyor. 60 HP’lik motor, 5 ileri yarı otomatik şanzımanıyla 100 kilometrede ortalama 4.4 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. 160 km/s hız yapabilen araç, 15.3 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını gerçekleştiriyor. Alt devirlerde canlılığı az olmasına rağmen, üst devirlere çıkınca dinamik bir karakter sergileyen motora sahip. ASG şanzımanın geçişlerindeki bekleme zamanı daha düşük. Geçişlerdeki sarsıntı seviyesi de rakiplerine göre daha az desek yanlış olmaz. Rüzgâr sesini biraz içeri alan Citigo’nun motor sesi neredeyse duyulmuyor.
Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan Citigo’da sürücü ve yolcu hava yastıklarının yanı sıra baş ve göğüs koruma özellikli ön yan hava yastıkları da bütün donanım seviyelerinde standart sunuluyor. Aynı şekilde ABS’li frenler ve patinaj önleyici ASR sistemi de, standart donanımları arasında. Citigo’nun otomatik vitesli versiyonuyla birlikte sunulan “City Safe” sistemiyse, küçük sınıftaki bir otomobilin ötesine geçen güvenlik donanımlarından. Acil fren gerektiren durumlarda 30 km/s’nin altındaki hızlarda devreye giren sistem, tehlike anında bir sensör aracılığıyla olası kazayı algılayarak, çarpışma şiddetinin azaltılması veya önlenebilmesi için devreye giriyor.
Yeni Citigo’nun manual vitesli seçeneği “Ambition”, otomatik vitesli versiyonuysa “Elegance” donanım paketiyle ülkemizde satışa sunuluyor.
Netice olarak, Skoda Citigo, sahip olduğu geniş ve ferah iç mekânıyla A segmentindeki bir araçta olduğunuzu zaman zaman unutturuyor. Performansı ile de sınıfında dikkati çekmeyi başarıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER:
Silindir: 999 cc
Max. güç: 60 HP - 5000-6000 d/d
Max. tork: 95 Nm - 3000-4300 d/d
Son hız: 160 km/s
0-100 km/s: 15.3 sn
Şanzıman: 5 ileri yarı otomatik
Aks aralığı: 2420 mm
BOYUTLAR:
Uzunluk: 3563 mm
Genişlik: 1645 mm
Yükseklik: 1478 mm
Ağırlık: 929 kg
Bagaj hacmi: 234 / 939 lt
YAKIT:
Şehiriçi: 3.9 lt/100km
Şehirdışı: 5.6 lt/100km
Ortalama: 4.4 lt/100km
Test ortalama: 6.0 lt/100km
Emisyon (CO2): 103 g/kg
RECEP BOZDAĞ