Bazı meslekler risklidir, şımartır demiştik. Hukukçuluk, doktorluk, hocalık gibi.
Bir başka şımartık mesleğe daha rastladık: İletişimcilik.
İnternette dolaşan bir kısa videoyu izlemiş olabilirsiniz.
Şöyle: Bir iletişim hocası sınavda öğrencilerine elli puanlık bir “ders gibi” soru soruyor.
Soru şu: Sınıfları temizleyen kat görevlisi bayanın adı nedir?
Kimse cevap veremiyor. Sadece, haylaz bir öğrenci cevap olarak şunu yazıyor ve elli puanı alıp geçiyor:
“Hocam cevabı ben de bilmiyorum. Ama dersimi aldım, neyi bilmem gerektiğini öğrenmiş bulunuyorum. Sınavdan sonra o bayanın adını öğreneceğim ve artık kendisini yok saymayıp insan gibi muamele edeceğim. Size çok teşekkür ederim.”
Sonraki gün kat temizlik görevlisi bayan, iletişim hocasını ziyarete geliyor ve “öğrencilere ne yaptınız bilemiyorum, ama artık adam yerine konuluyorum, size çok teşekkür ederim” diyor.
Böylece “iletişim dersi” yerini buluyor!
Öyle mi acaba?
“Kişisel gelişim” ya da “sosyal gelişim” kitapları gibi kaynaklarda da buna benzer hikâyeler anlatılır.
Ama çoğunun atladığı önemli bir şey var.
Yukarıdaki hikâyedeki hoca kat görevlisi bayan ve aynı durumda olan insanlar için iyi bir şey yaptı diyebiliriz. Peki yeterli mi?
Muhtemelen hayır.
Zira o hoca öğrencilere iletişimi öğrettiği kadar, o görevlilere de “balık bilmezse Hâlık bilir” kuralını öğretmeliydi.
Zira bir temizlik görevlisini mutlu etmesi gereken asıl şey insanların teşekkürü mü olmalı yoksa Allah’ın onu takdir etmesi ve meleklerin övgüsü mü?
İhlâs yani yaptığı şeyi Allah için yapmak temizlik görevlisine gerekli değil mi?
Allah’ın Adl ve Hakem ismini tecelli ettiren bir hakim ile Allah’ın Şâfi ve Hakîm ismini tecelli ettiren bir hekim/tabib arasında bir fark var mı?
Peki Allah’ın Kuddüs (temizleyen) ismini tecelli ettiren bir temizlik görevlisinin işi, bir hâkiminkinden ya da doktorunkinden daha mı önemsiz?
Peki kaç temizlik görevlisi, işine Bismillah diyerek başladığında aslında Allah’ın bir ismini tecelli ettirmeye başladığını biliyor.
Görüldüğü gibi asıl bilgi durumundaki dikey iletişim bilgisi tam değilse insanlarla kurulan yatay iletişime dair bilginin fazlaca bir önemi yok.
Mesleğini önemli görenlerin kulaklarına...