"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

1.6 dizel mutlaka olmalı

06 Ağustos 2012, Pazartesi
Chevrolet Cruze 2.0 LTZ


İLK piyasaya çıktığından bu yana tasarımı ve sürüş keyfiyle dikkatleri üzerine çeken Chevrolet Cruze dizel motora kavuştu. Dizel motorla birlikte otomatik şanzımanın da kullanıma sunulması Türk tüketicisi için elbette önemli. Ancak satış noktasında dizel 2.0 litrelik motoru ile sıkıntı çekeceğini ifade etmek gerekiyor. Zira gücü ile sizi etki altına alan Cruze, yüksek vergiler ve ilk alım külfetinin altından kalkabilecek alıcılar arıyor.
Cruze ile aşağı yukarı aynı fiyata sahip, ama gücü neredeyse yarı yarıya olan başka markalar karşısında Chevrolet’i tercih edebilirsiniz. Fakat Chevrolet’in 1.6 dizel motorunu çıkartıp Türk piyasasına sunması işleri kolaylaştırabilir. Zira Mercedes bile vergileri göz önünde bulundurarak C ve E serilerinde 2.0 litreden küçük motorları piyasaya sunuyor. Kısacası Cruze için 1.6 dizel mutlaka olmalı.

DIŞTAN İÇE
Cruze ilk yollara çıktığında herkesin dikkatini çekmişti. Ki, hâlâ çekiyor. Agresif görünüm ortaya koyan köşeli farlar sportifliği arttırıyor. Kendine has bir görünüme sahip ön kısmın yanında arka kısım biraz sönük kalıyor desek yanlış olmaz. Cruze’e önden, yanda ve arkadan bakınca oldukça heybetli göründüğünü hemen fark ediyorsunuz. Bu görünüme en büyük katkıyı ise 17 inçlik jantlar sağlıyor. Chevrolet Cruze, 4597 mm’lik uzunluğa sahip. Bu noktada rakipleri Civic ve Corolla’dan büyük. İşte bu uzunluk size bagaj kapasitesi kullanımının artması olarak geri dönüyor. Ki, Cruze 450 litrelik bir bir hacim sunuyor.
Cruze’un iç kısmına doğru gelecek olursak, doyurucu bir tasarıma sahip. Ancak kullanılan malzemenin kalitesi daha iyi olması için önünde bir engel yok aracın. Ön konsolda kullanılan kumaş kaplamanın araç döşeme rengiyle aynı olması şıklığa katkıda bulunuyor. Bunun yanında sunroof hem şıklığı hem mekânın ferahlığına büyük katkı sağladığını söylemek gerekli. Orta konsol tanıdık gelebilir. Aracın direksiyon simidi ve sinyal kolları kardeş marka olan Opel ile aynı yapıda. Diyebiliriz ki, Cruze’un yerli yerinde olmayan kontrol butonu yok. Bu yüzden kullanım sırasında bir problem meydana gelmiyor. Ayrıca yeterli eşya gözü de küçük eşyalarınız için yer arama derdi yaşatmıyor. ESP butonu ise vites kolunun sağına konumlandırılmış.

MOTOR VE PERFORMANS
 Test aracımızda bulunan dizel motor 2.0 litrelik. Motor 3800 d/d’de 163 HP güç üretiyor. 1750-2750 d/d aralığında 360 Nm’lik tork üreten ünite, 6 kademeli klâsik bir otomatik şanzımanla entegre edilmiş. Vites geçişlerini hissetmediğinizden sürüş konforunuz etkilenmiyor. Dikkatimi çeken 163 HP güce sahip aracın beklediğimden daha düşük bir performansa sahip olmasıydı. Benzinli versiyonu belki daha agresif ve çevik olabilir, ancak 0-100 km hızlanmasını 9.8 saniyede gerçekleştirmesi ve maksimum hızın 209 km/s olması başarısını gölgeliyor. Bunun asıl sebebi klâsik otomatik şanzımanın meydana getirdiği bir ‘ağır’lık. Ayrıca dizel versiyon benzinli versiyondan 200 kg kadar daha ağır. İşte bu ağırlık yakıt tüketimini de negatif anlamda etkiliyor tabiî ki. Bu bağlamda, Chevrolet Cruze dizelin ortalama test tüketimi 9.1 lt/100 km olarak ölçtük. Ki, test sürüşü sırasında şehirdışı kullanımın daha fazla olduğunu da ifade etmek gerek.
Bütün bu negatifliğe rağmen Cruze’un konfor ve yol tutuşu oldukça iyi. Aracı kullanmaktan büyük bir zevk alıyorsunuz. Ön kısımda bulunan yan destekli koltuk, arka kısımdaki yeterli baş ve diz mesafesi konforu arttıran öğeler. Araçta, fazla sesli olan süspansiyon sistemi sanırım ortak şikâyetlerden biridir diyebilirim. Ses sistemi için ise vasat diyebiliriz. Araç içindeki hava kalitesini denetleyen AQS sistemi konforu arttırıyor. Chevrolet Cruze’da  hız sabitleyici ve ESP sistemi standart olarak sunuluyor. Fren sistemiyle kullanıcısına güven veren Cruze, zorlandığı takdirde önden kaymaya başlıyor.
Netice olarak, akaryakıt fiyatlarının yüksekliği dolayısıyla ülkemizde ekonomik olması açısından dizel araçlar daha çok tercih ediliyor. Bir de motor hacmine göre vergilendirmenin artması da yüksek hacimli motorların tercih edilmesini kısıtlıyor. 2.0 litrelik Cruze da dış görünüm ve iç tasarımının, güçlü motorunun, otomatik şanzımana sahip olmasına karşılık iyi bir satış rakamı elde edemiyor olabilir. Ama yine de rakiplerine göre uygun fiyatı ile tercih edilebilir; MTV farkı ve ortalama tüketimi de göz önünde bulundurmak şartıyla... Ama yine de 1.6 litrelik bir dizel Cruze olmalı...

TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: 2.0 
Motor Hacmi: 1998 cc 
Silindir: 4 
Max. Güç: 163 hp 3800 d/d 
Max. Tork: 360 Nm 1750-2750 d/d 
0-100 km/s Hızlanma: 9,8 s
Max. Hız: 205 km/s
 
YAKIT
Yakıt Türü: Dizel
Yakıt Tüketimi   
Şehir İçi: 8,7 lt/100 km
Şehir Dışı: 5,0 lt/100 km
Ortalama: 6,3 lt/100 km
Test Ortalama: 9.1 lt/100 km
 
BOYUTLAR
Uzunluk: 4597 mm
Genişlik: 1788 mm
Yükseklik: 1477 mm
Dingil Mesafesi: 2685 mm
Bagaj: 450 lt
Yakıt Deposu: 60 lt
Boş Ağırlık: 1455 kg
Okunma Sayısı: 1680
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı