"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Yenilenmiş, güzelleşmiş Renault Fluence İcon 1.6 CVT AT

18 Kasım 2013, Pazartesi
Makyajlanmış yeni yüzüyle karşımıza çıkan ‘Yeni Renault Fluence’ yeni teknolojiler ve kavuştuğu CVT şanzıman ile Türkiye’deki başarılı grafiğini devam ettirmemesi için bir sebep gözükmüyor.

Dünya Prömiyeri Kasım 2012’de İstanbul Autoshow’da gerçekleştirilen Renault Fluence 2013 modelinde, Laurens Van den Acker ve ekibinin oluşturduğu yeni yüze yer verilmiş. İlk kez yeni Clio modeliyle yollara çıkan bu yeni ön tasarımın, otomobil severler tarafından beğenildiğini belirtmek gerek. Gerek Yeni Clio test sürüşümüzde, gerekse test misafirimiz olan 1.6 lt benzinli 115 HP ve CVT X-Tronic şanzımana sahip yeni Fluence’e dair sorulan sorulardan da bunu rahatlıkla anlıyoruz.

DIŞTAN İÇE
Akışkan ve modern çizgileri ile Yeni Fluence, Renault markasının Yeni Clio ile başlattığı yeni, güvenli ve daha dinamik marka kimliğiyle uyumlu bir yenilik geçirdiğini görüyorsunuz. Fluence’de büyüyen Renault amblemi, parlak siyah ve krom elemanlar, yeni ön tampon, led’li gündüz farları, yeni jant tasarımları ve yeni renkler, makyajlı Fluence’ın görsel yeniliklerini oluşturuyor. Yeni Fluence’ın boyutlarına baktığımızda sadece yeni ön tampon dolayısıyla uzunluğun küçük bir artışla 4622 mm’ye çıkmış. Dış tasarım bakımından, öndeki yeni yüz dışında, yeni Fluence’e yandan ve arkadan baktığınızda bir değişiklik fark edemiyorsunuz.
Yukarıda bahsettiğimiz üzere ön kısımda odak noktası parlak siyah fon üzerinde dikey olarak yükselerek ön plana çıkan Renault logosu olmuş. Yeni Fluence’ın modern ve teknolojik tarzı, aracın görünümünü görsel olarak daha da görünür ve şık kılan LED gündüz farları ile vurgulanıyor.
Aynı sınıfta yer alan diğer araçlardan daha fazla yolcu alanı sunan Yeni Fluence’ın iç mekân ölçüleri son derece etkileyici. İç mekâna adım attığınız an geniş bir alan sizi karşılıyor. Hemen ardından malzeme ve işçilik kalitesi ilk olarak göze çarpıyor. Aracın iç mekânı giriş seviyesinden itibaren göstergelerin etrafındaki parlak krom çerçeveler, vites kolu topuzu ve tabanındaki ve kapı kollarındaki dekoratif unsurlar Fluence’teki makyajdan ipuçları olarak gözünüze yansıyor. Koltuklar hem önde hem de arkada her zamanki gibi rahat ve konforlu. Arka koltuktaki diz (238 mm), baş ve omuz mesafeleri geniş. Kokpitte toplam 23 litre hacimli eşya gözü ve bardaklık bulunuyor. Ayrıca yeni Fluence’ın öne çıkan özelliklerinden biri olan 530 litrelik büyük bagajının aynen korunmuş olması artı hanesine yazılıyor. 
Yeni Fluence ilk donanım seviyesinden itibaren klima mevcut. Ayrıca, çift bölgeli elektronik klima, Icon versiyonlarda standart ekipman olarak sunuluyor.
Unutmadan, test aracımızda ön park sensörü ve elektronik el freninin mevcut olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.
Fluence’in, iç mekânındaki değişiklikler arasında en önemlisi olarak  Renault’nun yeni bir teknolojisi olan R-Link sistemini saymak gerek. 7 inç’lik renkli ve dokunmatik bir ekrana sahip olan R-Link sisteminde internet bağlantılı multimedya, entegre TomTom marka navigasyon ve bluetooth bir arada sunuluyor.

MOTOR
Test aracımız 1.6 16V 115 HP CVT X-Tronic, yeni yüzlü Fluence’ın yeni seçeneklerinden biri olarak öne çıkıyor. 1.6 litre benzinli motorda otomatik şanzıman (CVT-Sürekli değişken oranlı şanzıman) konforu sunan bu yeni versiyon, 1.6 lt benzinli manuel versiyonundan 5 HP daha güçlü. 6000 d/d’de 115 HP güç ve 4000 d/d’de 155 Nm tork üreten motor, otomobile 175 km/s’lik maksimum hız ve 11.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanma performansı sağlıyor. Ortalama 6.4 lt/100 km benzin tüketen 1.6 16V 115 HP CVT X-Tronic’in karbondioksit salımı ise 149 g/km. Bu arada, test sürüşümüz esnasında ortalama tüketim değerimizin 7.0 lt/100 km olduğunu da belirtelim. Maksimum hız ve 0-100 km/s hızlanma konularında 1.6 manuel versiyonun gerisinde kalan CVT X-Tronic, yakıt tüketimi ve emisyon konularında kardeşinden daha başarılı. CVT şanzımanda vitesleri manuel olarak değiştirmek de mümkün.
 
NETİCE
Makyaja uğrayarak yeni bir yüz, yeni teknolojiler ve CVT şanzımana kavuşan Fluence’a, Türkiye’deki bu başarılı grafiğini devam ettirecek gözüyle bakabiliriz.
 
RECEP BOZDAĞ
Okunma Sayısı: 2733
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı