"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Hyundai Elantra 1.6 lt CRDI AT Hem dizel hem de otomatik

04 Ağustos 2014, Pazartesi
Yenilen Hyundai Elantra, Türkiye pazarında önemli bir yeri olan hem dizel hem de otomatik versiyonuyla karşımızda...
Hyundaı Elantra, model gamında firma için büyük öneme sahip. Zira markanın şimdiye kadar en çok satılan modelleri arasındaki yeri bir ayrı. Bir yenilik geçiren Elantra’ya dizel ve otomatik alternatifinin de katılması pazar için artı değer kattı. Geçen aylarda İstanbul-Edirne arasında düzenlenen lansmanla müşterinin önüne çıkan 128 HP’lik dizel üniteya sahip yeni Elantra, 6 kademeli otomatik vites seçeneği ile donatılmış. Style ve Elite olmak üzere iki donanım olarak showroomlarda kendini gösteriyor. Yenilenerek -makyaj değil- test misafirimiz olan Elantra’nın dış tasarımında hafif değişiklikler yapılmış. Uzunluk 20 mm arttırılırken, başlıkta da az çok ifadesini bulan, dizel ve otomatik alternatifiyle karşımıza çıkıyor. Zaten sportif bir görünüme sahip ve dış tasarımını beğendiğim Elantra’nın ön far kısmına LED gündüz farları ilâve edilerek sportifliği arttırılarak, yenileştirilmiş. Arka kısma geçtiğimizde de yükselen bagaj kapağı spoyler havası katmış. Ayrıca arka stop grubu gövdeye doğru sarkarak yeni bir çizgi elde edilmiş.

İç kısma adım attığımızda da, ilk göze çarpan malzeme kalitesindeki iyileştirmeler oluyor. Elite pakette sunulan gelişmiş mutimedya sistemi ile internete bağlanma imkânı sunuluyor. Haliyle bu durum rakiplerinin önüne geçmesini sağlıyor. Konsoldaki navigasyon sistemi, HD ekran, kablosuz olarak internete bağlanabilme ve dokunmatik ekran gibi özellikler de dikkat çekiyor. İç mekân da dış mekân gibi oldukça sportif. Mavi iç mekân aydınlatması Hyundai için artık alâmet-i farika haline geldi. Kullanışlı saklama alanları, geniş torpido gözü, kol dayama, konsolun yapısı ve görüntüsü araçla tam bir bütünlük arz ediyor.  Araç oldukça ferah bir ortam da sunuyor. Bu kalabalık aileler için de kullanışlılık anlamına geliyor. Tabiî ki bunu uzun dingil mesafesi ile sağlıyor. 
Elantra’nın her iki donanım seviyesinde de önde yolcu ve sürücü hava yastıkları ile yan ve perde hava yastıklarının standart olarak sunulması güvenliğe verilen önemi gösteriyor. Bunun yanında ABS, ESP, BAS (fren destek sistemi), VSM (Araç stabilite yönetim programı) ve soğutmalı fren disklerinin bütün donanım paketlerinde standart olarak var olduğunu da ayrıca belirtmek de fayda var. 

PERFORMANS VE MOTOR
Yenilenen -makyajlanan değil- Elantra’nın dizel motor seçeneği ile de gelmesi pazardaki elini güçlendirdi haliyle. Aracın kalbinde 1.6 litre ve 4000 devirde 128 HP güç üreten motor mevcut. 280 Nm tork değeri sunan yeni dizel motor, fabrika verilerine göre ortalama 5,8 litre/100 km yakıt tüketiyor. Test misafirimizle kimi zaman sakin kimi zaman biraz agresif bir kullanımla ortalama 7.8 lt/100 km değerini yakaladık. 1.6 litrelik CRDI dizel motorun emisyon değeri ise 151 gr/kg. 190 km/s maksimum hız yapabilen dizel Elantra, 0-100 km/s hızlanmasını 11.5 saniyede tamamlıyor. Aracın yeni dizel motoru alt devirlerde sanki biraz tutuk gibi kalıyor, devir yükselince seri bir karaktere bürünüyor. Vitesin geçişleri seri ve sarsıntısız oluyor ve performansın artmasına büyük katkı sağlıyor haliyle.
Ses yalıtımı konusunda her modelde kendini geliştiren Hyundai, Elantra ile başarısını arttırmış. Sürüş esnasında kulağınıza pek ses ulaşmıyor. Dış tasarımında olduğu gibi ergonomik yönden de beğendiğim Elantra,  gerek kolçağı, gerek koltukları ve onların sertliği ile sürücüsünü yormuyor. Bu arada geri görüş kamerası orta konsoldaki geniş dijital ekrandan çok rahat takip edilebiliyor. Netice olarak, yenilenen ve dizel ve otomatiği de bir arada sunan Hyundai Elantra, sınıfında edinmiş olduğu yerini daha yukarıya taşımak istediğini belli ediyor.

RECEP BOZDAĞ
[email protected]

Okunma Sayısı: 1920
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı