"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Minimalize edilmiş Peugeot 208 1.0 VTi 68 HP Access

21 Nisan 2014, Pazartesi
Peugeot familyasının şirin bir üyesi olan 208, donanım ve fiyat noktasında minimalize edilmiş ve yeter ki bir arabam olsun diyenler için uygun fiyata çekilmiş.
Peugeot familyasının şirin bir üyesi olan 208, donanım ve fiyat noktasında minimalize edilmiş desek yanlış olmaz. B segmenti hatchback modeli olan Peugeot 208 1.0 VTi, 1.0 litrelik ve 3 silindirli motoruyla birlikte giriş seviyesine ait donanımıyla cazip bir seçenekle karşımıza çıkıyor.
Tam bir şehirçi aracı olarak önümüze gelen 208, 3962 mm’lik uzunluğa ve 1739 mm’lik genişliğe sahip olunca özellikle dar alan kullanımlarında müthiş kolaylıklar sağlıyor. Akıcı ve sporcu ruhlu görüntüsü ile birlikte sahip olduğu sinyalli dış dikiz aynaları Access donanımdan itibaren standart hale getirilmiş. Aracın bagaj hacmi 286 litre ancak arka koltuk sırası tek parça olarak öne katlandığında 1076 litreye çıkabiliyor. Bu arada, bu donanımda sis farları ve arka park sensörü bulunmuyor.
Fiyatları aşağıda tutabilmek adına, bu donanımda en gerekli diyebileceğimiz özellikler sunulmuş. Meselâ ABS: EBD ve AFU’nun (Acil Fren Yardım Sistemi) standart olduğu aracımızda ESP’nin opsiyonel olduğunu görüyoruz. Ön hava yastıklarının sayısı iki ile sınırlandırılırken, klima ve ayna ayarları manuel olarak tercih edilmiş. Yol bilgisayarı mevcut iken, SMEG ekranının yerine standart bir radyo, CD veMP3 çalar konulmuş. Dikkat çeken diğer bir öge ise soğutmalı torpido oluyor.
Küçük ve sportif direksiyon simidi oldukça güzel duruyor, ancak gösterge panelini engellemesi negatif bir özellik olarak not hanesine yazılıyor. Direksiyonun yoldaki kabiliyeti ve sportifliği ile sürüş keyfine katkıda bulunduğunu özellikle söyleyelim.

ŞEHİRİÇİNDE İYİ BİR ALTERNATİF
Test misafirimiz, kaputunun altında 999 cc’lik ve 3 silindire sahip atmosferik benzinli bir motor taşıyor.  6000 d/d’de 68 HP güç ve 3000 d/d’de 95 Nm tork üretiyor. Performans noktasında standartları sağlıyor ama asıl özelliği fabrika değeri olan 4.3 lt/100 km yakıt tüketim verisi ile dizel araçlarla yarışıyor olması. Bu anlamda benzinli olsun az yaksın diyorsanız 208’in bu modeli iyi bir alternatif olabilir. Testimiz süresince ve şehiriçi kullanımı yaptığımızı da göz önüne alırsak 5.0 lt/100 km’lik tüketim değeri bu özelliğinin altını bir kez daha çizmemize sebep oluyor.
Test aracımızın negatif bir özelliği de yüksek devirde motor sesini biraz fazla içeri alıyor olması. Aracın maksimum hızı 165 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi ise 14 saniye. 208 1.0 VTi’nin öne çıkan bir özelliği de 99 g/km’lik karbondioksit salınımı ile çevreci bir yapıya sahip olması. Netice olarak, 208 1.0 VTi, 37.900 TL’lik giriş fiyatıyla B segmenti için rahatlıkla tercih edilebilecek bir durumda. Abartılı bir donanımı olmasa da benim aracım olsun, benzinli ve düşük yakıt performansına sahip bulunsun diyenler için ideal bir seçenek olarak showroomlarda müşterilerini bekliyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER:
Motor: 999 cc, 3 silindirli, benzinli
Şanzıman: 5 ileri manuel
Max. Güç: 68 HP - 6000 d/d
Max. Tork: 95 Nm - 3000 d/d
Max. Hız: 165 km/s
0-100 km/s: 14 sn

YAKIT:
Tür: Benzin
Şehiriçi: 5.1 lt/100km
Şehirdışı: 3.8 lt/100km
Ortalama: 4.3 lt/100 km
Test ortalama: 5.0 lt/100km
CO2 emisyon: 99 g/km

BOYUTLAR:
Uzunluk: 3962 mm
Genişlik: 1739 mm
Yükseklik: 1460 mm
Bagaj: 286-1076 lt


RECEP BOZDAĞ
[email protected]

Okunma Sayısı: 3689
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı