"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Kariyer sınavına tepki

13 Ağustos 2022, Cumartesi 20:13
Öğretmenler ‘kariyer’ sınavına tepki gösterirken, “Kariyer basamağına değil itibara ihtiyacımız var” diyor. Öğretmenler 19 Kasım’da yapılacak olan ‘kariyer sınavı’na tepkili.

Bazı öğretmenler sınava başvurmazken, MEB’in eğitimine katılanlar da programın içeriğinin mesleki eğitime katkısı olmadığı görüşünde. gazeteduvar’ın haberine göre, Öğretmenlik Meslek Kanunu Teklifi’nin 2022 yılı şubat ayında Meclis’te kabul edilmesinin ardından uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik unvanları için 19 Kasım’da 81 ilde yazılı sınav yapılacak. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Cevdet Vural, toplamda 614 bin 446 öğretmenin sınava başvurduğunu açıklarken, Bakanlık da Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden 180 ve 240 saatlik eğitim programı açtı. 18 Temmuz’da başlayan ve 3 Ekim’e kadar devam edecek programı tamamlayan adayların sınavda başarılı sayılmaları için 70 ve üzerinde puan almaları gerekiyor.  İlk kez bu yıl hayata geçecek uygulamanın mesleği kategorize edeceğini ve ayrışmaya yol açacağını savunan öğretmenler sosyal medyada “#öğretmenlertekyürek” etiketi ile kampanya başlattı. Bazı öğretmenler uygulamaya tepki olarak sınava başvurmazken, eğitimlere katılan öğretmenler de programın içeriğinin mesleki eğitime hiçbir katkısı olmadığı görüşünde.

Öğretmenler ne dedi?

Haberde istekeleri üzerine öğretmenlerin isimleri değiştirildi. Öğretmenleri birbirinden ayrıştıracak sisteme tepki olarak sınava başvurmama kararı aldığını söyleyen rehberlik öğretmeni Hasan Kasapoğlu, bu uygulamanın okullarda iç barışı bozacağını söyledi. Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yazılı Sınavı’na başvurduğunu ve bu kapsamda MEB’in açtığı eğitimlere de katıldığını ifade eden Tarih Öğretmeni Barış Çakı, ise eğitimin içeriğinin kesinlikle branşa dayalı olmadığını söyledi. İstanbul’da 15 yıldır Coğrafya öğretmenliği yapan Merve Zeybekoğlu da sınava başvurarak, eğitimlere katıldığını ancak programın içeriğini görünce şaşırdığını söyledi. Zeybekoğlu, eğitim konularının branşı dışında olduğunu ve sınava kadar konuları bitirmekte zorlanacaklarını belirtti.

Haber Merkezi

 

Okunma Sayısı: 1787
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Mustafa Kılıçelli

    15.8.2022 11:14:24

    Birçok konunun öğretmenlikle alakası yok. Bizim kariyerimizi ölçecek olanlar öncelikle kendi kariyerlerini ölçmeliler. Bizler buralara imtihanları geçerek geldik. Bir kararname ile gemedik. Kararname ile gelenler önce kendi liyakatlarını ölçmeliler.

  • Adnan

    14.8.2022 18:49:21

    Uzman Öğretim üyeleri sadece kendi alanlarında konu anlatırken. Öğretmenlerden bütün alanlarda uzaman olmaları isteniyor. Alan sorusu olmadan uzmanlık olmaz. Uzmanlık Alan bilgisiyle ölçülmelidir.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı