"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

O sözler öğretmenleri kızdırdı

27 Mayıs 2012, Pazar
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın “Öğretmenler 15 saat karşılığı 1624 lira alıyorlar, diğer memurlar 40 saat çalışıyor. Bir de yılda iki ay tatilleri var. Düz memur ise 20 gün izin yapıyor. Bu haksızlık değil mi?” sözleri öğretmenleri kızdırdı.
Konuyla ilgili olarak eğitim sendikaları, “Birilerine rant meydana getirmek için milyarlarca dolar tutacak akıllı tahta ve tablete gelince para var, eğitimin olmazsa olmazı öğretmene gelince para yok. Siz inanıyor musunuz bu yalanlarınıza” şeklinde sert açıklamalar yaptı.

Erdoğan’ın sözleri öğretmenleri kızdırdı

ÖZGÜR Eğitim-Sen Başbakan Erdoğan’ın “öğretmen 15 saat karşılığı 1624 lira alıyorlar, diğer memurlar 40 saat çalışıyor. Bir de tatili var. Yılda iki ay. Düz memur ise 20 gün. Şimdi soruyorum bu haksızlık değil mi?” şeklindeki açıklamasına tepki gösterdi. Özgür Eğitim-Sen, “Öğretmenlere verilen değer eğitime verilen değer kadardır. Birilerine rant meydana getirmek için milyarlarca dolar tutacak akıllı tahta ve tablete gelince para var, eğitimin olmazsa olmazı öğretmene gelince paraya yok, siz inanıyor musunuz bu yalanlarınıza ki bizden inanmamızı bekliyorsunuz? Sayın Başbakan akıllı tahtalarınız, tabletleriniz öğretmenlerin yerini asla tutamaz!” denildi. Sendikadan yapılan açıklamada, “Hükümet avize dükkânına girmiş fil gibi. Her hareketi toplumun bir kesimini eziyor. Maliye bakanın her açıklaması memura küfür. Millî eğitim bakanın her açıklaması öğretmene tokat. İçişleri bakanının her açıklaması ülkemizde yaşanan kirli savaşta ölenlerin anısına saygısızlık. Başbakan öğretmenler ile ilgili son açıklaması öğretmenin saygınlığına Fatihaydı. Ey hükümet titre ve kendine gel. Devletin tüm işlerini şamar oğlanına çevirdiğin bu üç milyon memur ile yürütüyorsunuz. Memurlar bu ülkenin sosyal yardıma muhtaç kesimi değil, üreten ve ürettiğinin karşılığını isteyen kesimdir” denildi.  Fatih Karagöz / Ankara

Öğretmenlerin gönlünü almalı

EĞİTİM-BİR-SEN de, Başbakan Erdoğan’ın “öğretmen 15 saat karşılığı 1624 lira alıyorlar, diğer memurlar 40 saat çalışıyor. Bir de tatili var. Yılda iki ay. Düz memur ise 20 gün. Şimdi soruyorum bu haksızlık değil mi?” şeklindeki açıklamasına tepki gösterdi. Yapılan yazılı açıklamada “1624 TL maaş alan öğretmenin isyanını anlamak yerine ‘Öğretmen maaşları memura haksızlık’ diyen Sayın Başbakan’ın “Bu camia benim en çok saygı duyduğum kesimdir” sözünün devamını uygun bitirmesini arzu ederdik” denildi. Eğitim-Bir-Sen, “Öğretmenlik, ders süresi ile bitmeyen ve eve iş götüren tek meslektir. Sayın Başbakan’ın öncelikle kendisini yetiştiren öğretmenleri hatırlayarak, empati kurmasını, öğretmenlerinin gönlünü almasını ve ek ödeme mağduriyetlerini bir an önce gidermesini istiyoruz” ifadelerini kullandı. Mesleklerinin gereği olarak toplumun en fedakâr insanları olan öğretmenlerin sınıfta fiili olarak bulunduğu saatlerin dışındaki meslekî çalışmalarının görülmeyip öğretmenleri branşına göre sadece mecburi girmek zorunda oldukları haftalık 15-18-20 ders saati ile ölçmenin, öğretmenlere yapılabilecek en büyük haksızlık olduğu belirtilen açıklamada, kanaatkâr insanlar olan öğretmenlerin, asla hakkı olmayana talip olmadığı, 666 sayılı KHK sonrası kurum içi dengenin bozulması sonucu ek ödeme talepleri ile de adaletten başka bir şey istemedikleri kaydedildi. Açıklamada, “Unutulmamalıdır ki, öğretmen derse maddî ve manevî yönden kafası rahat girmediği sürece, bütün bu fizikî ihtiyaçların sağlanması, ders materyallerinin sunulması, hükümetin arzu ettiği eğitimde kalitenin yakalanması hedefini boşa çıkaracaktır” denildi.  Ahmet Terzi / Ankara

Okunma Sayısı: 4530
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • mfadiyaman

    28.5.2012 00:00:00

    Alınan maaşlar, iş yoğunluğu, risk, liyakat, verim vb. kıstaslar göz önünde bulundurulmadan yapılmış çok talihsiz bir açıklama. Üçüncü dönem Başbakanlık yapan biri için ise hepten talihsiz bir açıklama. Yazık ama çok yazık...

  • Mustafa GÜRBIYIK

    27.5.2012 00:00:00

    BİZ ÖĞRETMENLERE NE GÜZEL İŞİNİZ VAR, BOL TATİLİNİZ VAR, YATA YATA PARA KAZANIYORSUNUZ DİYENLER HAKLI. AŞAĞIDA ÖĞRETMENLERİN YAPTIKLARI İŞLERİ OKUYUNCA ÖĞRETMENLİĞİN GAYET BASİT BİR MESLEK OLDUĞUNU SİZ DE GÖRECEKSİNİZ. ŞAYET OKUMAYA DAYANABİLİRSENİZ:
    DERS DIŞINDA BUNLARI DA YAPIYORUZ,AMA ASLA ŞİKAYETÇİ DEĞİLİZ...
    1- Toplantılara katılınacak,

    2- Yıllık plan yapılacak

    3- Günlük plan yapılacak

    4- OGYE çalışmasına katılınacak
    5-TKY çalışmalarında bulunulacak

    6- Nöbet tutulacak

    7- Sınıflar düzenlenip panolar hazırlanacak

    8- Toplantılar hafta sonları veya ders saatleri dışında yapılacak

    9- Kurumların açtığı sınavlara ucuz iş gücü olarak gidilecek,

    10- Seçimlerde zorunlu olarak sandık başkanı olunacak

    11- Envai çeşit tören, kutlama vb. programa katılınacak.

    12- Her hafta tüm öğrenciler için ve tüm derslerde değerlendirme formları doldurulacak.

    13- Kişisel dosyalar her dönem sonunda doldurulacak.

    14- Öğrenci tanıma fişleri doldurulacak.

    15- Portfolyo dosyalarına hiçbir çalışma getirmeyen öğrencilere çalışmalarını getirmeleri için yalvarılacak.

    16- Öğretmenliği öğretmenlerden iyi bilen velilere dert anlatılacak.

    17- Sosyal kulüp çalışmaları ve toplantıları yapılacak.

    18- Rehberlik çalışmaları, anketleri yapılacak ve raporları tutulacak

    19- Ders işlemek yerine internetteki ve kitaplardaki bilgileri bize okuyarak bak okuyan toplumuz imajı veren insanların zorunlu seminerlerine katılınacak.

    20- Pansiyonda nöbet esnasında öğrencilerin yemek etüt, uyku, banyo, hastalık, can sıkıntısı, aileden ayrılık sendromu, koğuş ve oda düzeni durumlarına bire-bir müdahil olunacak.

    21- Sınırsız sorumluluk, öğrenci takılıp düştüğünde polise ifade verilecek. Hiçbir dayanağı olmaksızın dayakçı öğretmen olmakla suçlanılacak.

    22- Öğrencilere çalışma kâğıdı hazırlanacak

    23- Öğrencilere yarın ne gibi etkinlikler yaptırabilirim diye düşünülecek

    24- Velilerle görüşülecek

    25- Teneffüslerde çocukların şikâyetleri dinlenecek

    26- Panolara asılan şeyler belli aralıklarla dosyalanacak

    27- Her hafta rehberlik ve sosyal etkinlikler dersi için tutanak tutulacak

    28- Toplum hizmeti için zaman yaratılacak

    29- 40 dk içinde yüz kere öğretmenim diyen bücürlere efendim denilecek

    30- Kavga edenler ayırt edilecek, kafası gözü yarılanlara pansuman yapılacak,

    31- Değerlendirme testleri hazırlanacak

    32- Değerlendirme testleri evde değerlendirilecek,

    33- Üstüne saldıran veliler ikna edilecek,

    34- Bilgi yarışmalarına öğrenci hazırlanacak,

    35- Öğrencilerin evlerine gidilip hal hatırı sorulacak,

    36- Saha çalışması yapıp okula gelmeyen öğrencileri toplayacak ve okula getirecek,

    37- Temizlik, spor, fotokopi, demirbaş, sabun, tuvalet kağıdı için para toplanılacak,

    38- Taşımalı öğrencileri sabah servisten inerken sayıp kontrol edilecek,

    39- Öğle yemeğinde listeden çağırıp sıraya koyulacak,

    40- Okul çıkışı öğrenciler servislerine bindirilecek.

    41- Belirli Gün ve Haftalarla ilgili program hazırlanacak,

    42- Öğrencilere katılım için yalvarılacak,

    43- Belirli günler ile ilgili pano hazırlanacak,

    44- Panolar için yazı ve şiirler, bulunacak ya da kontrol edilecek.

    45- Veliler okulda bilgilendirilip, eğitilecek

    46- Kanuni hak olan sevk ve izin istenirken mahcup, hafif ve ince bir sesle rica edilecek ve sevk dersin olmadığı bir zamana denk getirilecek, hasta hasta derslere girilecek, bazı yerlerde muayene saati sevke yazdırılacak (diğer çalışanlara da mesai dışında mı sevk alın deniliyor acaba).

    47- Veli toplantıları yapılacak.

    48- Okul aile birliği toplantılarına katılınıp velilerin kahırları dinlenecek.

    49- Her dönem ve gerektiğinde zümre toplantıları yapılıp tutanak hazırlanacak.

    50- Yeni müfredat konusunda veliler bilgilendirilecek.

    51- Gözlem dosyaları tutulacak

    52- Etkinlik yaptırılacak(yapmayanlara bir şey yapılmayacak)

    53- Sınıf başkanı, kitaplık görevlisi, temizlik başkanı seçilip görevlerini yapıp yapmadıkları günlük olarak takip edilecek.

    54- Hizmetlilere ya da idareye bildirilen temizlik, tamirat ve görüşler bu kişiler tarafından dikkate alınmayacak.

    55- Gelen giden evrak defteri doldurulacak

    56- Laboratuvar düzenlenecek, temizlenecek

    57- Müdür ve müdür yardımcılarının yapmak istemedikleri görevler yapılacak

    58- Çocukların elbise, saç, tırnak temizliği ile ilgilenilecek.

    59- Deneyler, gözlemler, etkinlikler için hazırlık yapılacak.

    60- Beslenme saatinde beslenme yaptırılacak.

    61- Başarısızlığın sebebi araştırılacak.

    62- Mahallede kavga edenlerin aileleri okulda dinlenecek.

    63- Müdür Beye hesap verilecek.

    65- Dersi boş olan, derslerine branş öğretmenleri giren (özellikle sınıf öğretmenleri) öğretmenler, ’’İşlerim var şu boş sınıfa derse giriver’’ diyen idarecilerin derslerine girilecek.

    66- Birilerine ek ders ücreti verebilmek için açılan seminer, hizmet içi eğitim vb. şeylere gerçekten ihtiyacı olup olmadığını bilmeden, sormadan zorunlu olarak ders saatleri dışında katılmak zorunda kalınacak.

    67- Sorumluluğu çok yüksek olan nöbetçilikler yapılacak.

    68- Son zamanlarda artık iyice raydan çıkan eğitim sisteminde öğretmenlikten çok dadılık yapılacak.

    69- Müdür ve müdür yardımcılarının imalı ve iğneli sözlerine kulak asılmayacak, duymazlıktan gelinecek.

    70- Spor parası toplanacak.

    71- Yakacak ve ihtiyaçlar için aidat toplanacak hatta vermeleri için yalvarılacak

    72- Onur kurulu ve disiplin kurulu toplantılarına katılınacak

    73- Nöbet günü ve diğer günler öğrencilerin kılık kıyafet kontrolü yapılacak

    74- Nöbet defterine gelmeyen öğretmen yazılacak ve sınıf defteri imzalanacak.

    75- Zaman zaman öğrenci çantalarına arama yapılacak

    76- Okula getirilmesi yasak olan eşyalar için tutanak tutulacak ve bu eşyalar ailelerine teslim edilecek.

    77- Aidat toplanacak hatta vermeleri için yalvarılacak

    78- Nöbetlerde mıntıka temizliği yaptırılacak.

    79- Ünitelendirilmiş Yıllık Plan Yapılan Açıklamalar

    80- İş Günü Takvimi

    81- Ünite Süre Çizelgesi

    82- Yıllık Çalışma Programı

    83- Haftalık Ders Programı

    84- Ünite Çalışma Dosyası

    85- Sınıf Ders Defteri

    86- Deney defteri Raporu

    87- Gezi Planı

    88- Öğrenci Kişisel Robşayanı

    89- Öğretmen Not Defteri

    90- Kitaplık ve Defteri

    91- Çevre İncelemesi

    92- Tebliğler Dergisi Fihristi

    93- Sınıf Demirbaş Listesi

    94- Ders Dışı Etkinlik Dosyası

    95- Yazılı Kağıt ve Cevapları

    96- Ödev Listesi-Ödevler

    97- Dershane Araçları

    98- Koordinasyon Kurulu Kararı

    a. Cümle Listesi

    b. Metin Defteri

    c. Metinler

    d. Kontrol Tablosu

    99- ?????????????????????

    100. Teneffüslerde ve öğlen aralarında çocukların sorunlarını dinleyecek, varsa anlamadıkları ya da çözemedikleri derslerin sorularını cevaplayacak.

    101. Evde yazılı okuyacak, çalışma kâğıdı, performans -proje ödevi hazırlayacak.

    102. Tüm bu okul işlerinden zaman kalırsa kendine, evine varsa eşine ve çocuğuna zaman ayıracak.

    103. Okul idarecilerinin yapamadığı e-okul, ilsis vb. işleri yapacak

    104. Sınıfını boyamak için boyacılık yapacak.

    105. Okul idaresinin velilerden toplaması gerektiği paraları toplayacak.

    106. Bir çocuğun burnu kanasa çocuğun başında hastanede refakatçi olacak.

    107. Gerektiğinde sınıfını temizleyecek.

    108 köy okullarının sobaları yakılır.

    109 tuvaletler her hafta düzenli olarak temizlenir.

    110. Bozulan sandalye, masa idareciye bildirilir, o ilgilenmezse hizmetliye oda benim işim değil dedikten sonra tamiri yapılır.

    111. Okul önlerinde trafik kazalarını engellemek için gönüllü trafik memuru olunur,

    112. Okul önlerine gelen it, çakal ve uğursuz takımı okulun huzurunu bozmasın diye okul müdürüne bildirilir, nöbetçi öğretmen değil misin ilgilen dedikten sonra çocuklarla konuşulup uzaklaştırılır.

    113. Çocuğunu azarladı diye öğretmeni tehdit eden veliden korumak üzere diğer öğretmen arkadaşla mesai çıkışında durağa kadar beraber gidilir. Bir gün yanında gitmezsin velinin öğretmene saldırdığını duyarsın hastanede ziyaretine gidersin.

    114. Yukarıdaki madde başından geçen öğretmenin hiç suçu olmadığı halde ceza alabilirim korkusuyla ne öğrenciye ne de veliye hiç bir şey yapamadığını duyar sinirden isyan edersin.

    115. Okulun zaten olmayan eğitim öğretim araçları için çevrede çalışma yapılır,

    116. On Dokuz Mayıs, Yirmi Üç Nisan, Yirmi Dokuz Ekimlere öğrenci çalıştırırsın.

    117. Bayramlara öğrenci çalıştırmak için dersten bir saat erken gelirsin MEB’nın haberi bile olmaz ama bayram günü okula gelmiyorsun diye (ne demek oluyorsa) ek dersin kesilir sinirden küplere binersin.

    118. Okuma bayramı düzenlersin.

    119. Okul Aile Birliği çalışmalarına katılırsın.

    120. Bölge zümre öğretmenler kuruluna katılırsın.

    121. Sosyal etkinlikler kuruluna katılırsın bütün özel günlerin kutlamalarında çalışırsın.

    122. Okulun elektrik tesisatında sorun olduğu zaman çözüm bulur tornavidayı eline alırsın.

    123. Elektrikler kesilir, veli öğrenciyi almaya gelmez çocuğu evine kadar götürürsün, anneyi evde bulamaz komşuları arar sonunda bir komşuda konken partisinde bulursun. Veli çocuğu almayı unuttuğunu söyler tımarhaneye bir adım daha yaklaştığını hissedersin.

    124. Öğrenci kütüklerine bilgileri girersin, aynı bilgileri e okula, öğrenci tanıtma kartına ve ruhsal dosyalara da girdiğin için öğrencinin ev adresine kadar her şeyini ezberlemiş olursun.

    125. Veli toplantıları yaparsın veliler toplantıya katılmadığı gibi akşamı gelir benim çocuğun durumu nasıl öğretmen bey der anlatırsın.

    126. Okul gezileri düzenlersin, piknik düzenlersin, yılsonu partisi düzenlersin, pilav gününü ayarlarsın, sonunda kendini Ahmet San zannetmeye başlarsın.

    127. Önemli günler ve haftalarda okul ses düzenini ayarlarsın. İşleri ileri götürür dizüstü bilgisayarınla müzik parçalarının çalınmasını sağlar kendini dj zannedersin. Hatta daha da ileri götürüp düğünlere ton maister olarak katılırsın.

    128. Okul bahçesine fidan diker sulanmasını sağlarsın.

    129. Öğrenci doğum günlerini ezberler zamanı gelince kutlarsın.

    130. Okul ve sınıf duvarlarını çok dikkatli kullanırsın nitekim hazırlaman gereken pano vs.ler var olan duvar büyüklüğünden fazladır.

    131. Okulun tamirat tadilat işlerini ME üstlenmediği için iş başa düşmüştür eşe dosta haber salar, firmalarla görüşüp sonunda askerler ve belediye sayesinde halledilmesini sağlarsın.

    132. Çalışmayan bütün okul araç gerecinden haberdar olur nasıl çalıştırılabileceği üzerine düşünürsün.

    133. Tam yastığa başını koyarsın ki bugün Meltem’in babasının öldüğü haberi aklına gelir iki gözün iki çeşme ağlarsın.

    134. Bir öğretmen, bir dolap ve kırk üç öğrenci küçük bir sınıfa nasıl sığar bilmecesini çözmen için tam bir yılın vardır her türlü kombinasyonu dener sonunda çözümün olmadığını fark edersin ama yapacak bir şey yoktur.

    135. Öğrencinin defterine yazdırdığın ödevi veliler de bilsin diye okul kapısına da asarsın akşam tam televizyonda eğlence seyrederken telefonda kaba bir ses Haaa ögretmen hoca çocuğun ödevi ne ola? sorunsalıyla karşı karşıya kalırsın bir de ona ödevi anlatırsın.

    136. Çocuklara verdiğin ödevleri derste kontrol edersin.

    137. Ödevini yapamayan ya da yanlış yapan öğrenciyle teneffüslerde ödev yaparsın.

    138. Çocuklara en güzel hikâye kitaplarını en ucuza almak için kırtasiye kırtasiye dolaşırsın.

    139. Okula gelen müfettişlere takla atar sınıfının ne kadar çalışkan olduğunu anlatmaya çalışırsın.

    140. Sen teneffüste öğretmenler odasında otururken sınıfa giren veli öğrenciyi alır götürür. Her yere telefon açar sonunda ne olmuş ki cevabını alırsın.

    141. Öğrencilerin dersi anlayamayacağını düşünüp ek materyaller ve çalışmalar hazırlarsın.

    142. Yapamayan ve bireyselleştirilmiş eğitim programına sahip öğrenciler için farklı çalışmalar yapmaya çalışırsın.

    143. Okula gelen sinemanın, tiyatronun biletlerini satar bilumum satıcıların uğrak mekânı halini alırsın.

    144. Çocuklarının sınıfta çekilen fotoğrafları için veli ile satıcı arasında arabulucu görevi yapar ikisi beşe olmaz mı hocam sorusuna çare aramaya çalışırsın.

    145. Karnı, başı ve bilumum organları ağrıyan öğrenciler için eve telefon açar gelip çocuğu almasını istersin.

    146. Beslenme saatinde öğrencilerin beslenmelerini yapmaya yardımcı olur, sütlerini açar, meyvelerini soyar, dökülenleri temizlersin.

    147. Burnu akan öğrencinin burnunu temizlersin.

    148. Okula yeni gelen öğrenciyle bahçeye çıkar oyunlar oynarsın.

    149. Beden eğitimi derslerinde beşinci sınıf öğrencisine koşu yarışı yaparsın. Yenilirsen yaşlandığını artık kabul etmeye başlarsın.

    150. Birinci sınıf öğrencileri teneffüslerde amca şu çocuk bana dıt dıt dıt dıt dıt. dedi der sen de ona hem nasıl söylenmesi gerektiğini, seninde bir öğretmen olduğunu anlatmaya çalışır, çocuğu rahatsız edeni bulup cezalandırırsın.

    151. Öğrencilere yazılı, sunu, değerlendirme testi, konu testi, ünite değerlendirmesi hazırlamak için saatlerini harcarsın bir de bunların değerlendirilmesi vardır.

    152. Deprem, yangın tatbikatı yaparsın, gerçek zannedip korkan öğrencileri sakinleştirirsin.

    153. Bayramlar, önemli günler ve haftaların yapılabilmesi için okula izin dilekçesi yazar, olup bitenlerin tutanaklarını tutarsın.

    154. Civcivleri doğuran, inekleri ağıldan çıkaran MEB tarafından basılıp TTKB tarafından değerlendirilen kitapların yaptığı hataları düzeltmek için raporlar hazırlar öğrenciler bunların hatalarını anlatırsın.

    155. İki satır harf yazmakla sözcükleri birer kez yazmakla okuma yazma öğrenileceğini zanneden okuma yazma öğren(em)iyorum kitabıyla çocuklara okuma yazma öğretmeye çalışacaksın.

    156. tulete tittem (tuvalete gideceğim) diyen çocuğun okuma yazma öğrenemeyeceğini daha kalemi bile tutamadığını söylediğin halde veli bu konuda ısrarlı olacak mecburen okulda tutacaksın. Ancak okuma yazma öğrenemediğinde yine sen suçlu olacaksın.

    157. Kurallara uymayan bir çocuğa müdahalede bulunacaksın çocuk öğretmen beni dövdü diyecek. Soruşturmalarda derdini anlatmaya çalışmayacaksın.

    158. Yurdumun daha polisinin giremediği yerlerinde askerin tek başına dolaşamayacağı dağlarında tek başına görev yapacaksın.

    159. Üç yüz bin kişilik öğretmen içinde bir tanesi öğrenci dövdüğü için dayakçı öğretmenler olarak anılacaksın. Bunu kimseye anlatamayacaksın.

    160. Teneffüslerde tam sohbet ortasında öğretmenler odasına gelen öğrencinin kanayan yerlerini pansuman edeceksin.

    161. Okuyan öğrencilere kırmızı kurdele dağıtacaksın. Alamayanlar ağlayacak neden alamadığını anlatacaksın.

    162. Yazı defteri, kitabı, resim defteri, boyaları ve bilumum malzemesi olmayan öğrenciyle ders yapmaya çalışacaksın.

    163. Okulun ilk haftası okula gelen öğrencilerinden ağlayanlara kendinin sevdirmeye çalışacaksın.

    164. Sınıfının daima temiz olmasını sağlayacaksın.

    165. Öğrencilerin sınıfa getirebileceği malzemelerle deneyler tasarlayacaksın.

    166. Malzeme getirmeyen öğrenciye farklı çalışmalar bulacaksın.

    167. Sabah öğrencilerden önce okulda olup sobayı yakacaksın.

    168. Karlı havalarda ayakları ıslanan ve lastik ayakkabıları içinde donma tehlikesi yaşayan öğrencilerinizin ayakkabı ve çoraplarını çıkarıp, sobanın yanında kurutup, tekrar giymelerini sağlayacaksın. (1. sınıf olunca çok daha fazla için burkularak)

    169. Her teneffüs bir yerlerini inciten kanatan öğrencilerinize pansuman yapacaksın

    170. Bu kadar olumsuz koşullarda işinizi en iyi şekilde yapmaya çalışırken gelen müfettişlerin duvardaki panoların neden simetrik olmadığını sorduğunda estağfurullah çekerek cevap vermek.

    171. Aslında idarenin yapması gereken 4-8. sınıfa kadar öğrenci notları, aldıkları belgeler elektronik ortama aktarılacak,

    172. Bir dönemde kaç kitap okuduğu e-okula yazılacak,

    173. Bilgisayar kullanmasını bilmeyen müdür yardımcılarına derse girmeyip yardım edilecek,

    174. Okul çıkışlarında etüt yapılacak,

    175. Hafta sonu kursa girilecek,

    176. Her dönemin başında ve sonunda zümre öğretmenler tarafından müfredatı değerlendirme raporu yazılacak ama bu raporlar bir tek Allahın kulu tarafından adam gibi okunmayacak, öğretmenler müfredatla ilgili aynı sıkıntıları yaşamaya devam edecek...

    177. Okul sitesini yapacaksın. (Bazıları gönüllü yaptı vazifemiz olmamasına rağmen.)

    178. Olmadı üstüne İl,İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü sitesini yapmaya çalış...

    BİR DE BİZ ÖĞRETMENLER ÇOK YORULUYORUZ DERİZ.

    ŞUNCACIK İŞ YAPMAKLA HİÇ İNSAN YORULUR MU?????

    Alıntıdır ama nereden hatırlamaktayım

  • Engin Kılıçgedik

    27.5.2012 00:00:00

    Sayın başbakanımızın unuttuğu bir şey var, o da ailelerin evdeki bir çocuğuna bakarken ne kadar zorlanabildikleri... Düşünün bir sınıfta 30 - 40 öğrenci var. Bunları eğitmenin kolay olduğunu kusura bakmayın amma kimse söyleyemez. Bundan dolayı masa başındaki memurlarla öğretmeni aynı kategoride değerlendiremezsiniz. Öğretmenin o iki aylık dinlenmesi olmazsa gerekli olan enerjiyi nereden toplayıp, tekrar verimli bir ders yılı geçirmeyi sağlayacaktır? Teşekkür ederim.

  • gültekin

    27.5.2012 00:00:00

    herşeyi bilen başbakan sen bile bu kadar çalışmıyorsundur.emektar çevre mühendisi öğretmen

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı