"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Farkı detaylarında saklı Citroen DS4 1.6 e-HDi

09 Ocak 2012, Pazartesi
Citroen DS4 1.6 e-HDi
DIŞTAN ÖZELLİKLER
Fransız otomobil üreticisi Citroen, DS3 ile yeniden canlanan efsanevi DS serisinin yeni üyesi DS4, detaylarındaki akıllı, özel ve şık tasarımlarıyla fazlasıyla dikkati çekiyor. Citroen’in, C4 modelinin daha agresif görünüşlü dinamik kardeşi olarak sıfatlandırabileceğimiz DS4, önde keskin hatlar, LED tipi gündüz farları, kaput üzerindeki çıkıntı ve modele özel DS logosu ile farklı hale gelmiş. Diğer bir ifadeyle sıradan değil, sıradışı bir duruşa sahip. Gösterişli ön tampon ve karbon ve krom görünümlü malzemelerden oluşan  gösterişli ön ızgaraya, geriye doğru çekilen büyük far bloğu ve ters L şeklinde sis farlarının üzerine montelenmiş gündüz farlarıyla fazlasıyla agresif ve saldırgan bir görünüme sahip olmuş. DS4 yandan bakıldığında da ön kısımda meydana getirilen dinamik etkiyi yine başarıyla yansıtıyor. Ayrıca verdiği coupe havası ise cabası. Arka kapı kolları gizlenmiş aracın, arka kapısı açıldığında kapının uç kısmı keskin bir biçimde dışarıya çıkıntı yapıyor. Kapının tasarımından dolayı araca biniş ve inişlerde, darlık dolayısıyla sıkıntı oluyor. Ancak, bu tasarım DS4’ün özgün olmasında ilginç bir detay olarak göze çarpıyor. Keskin uçlu arka kapısı ile birleşen tavanın arkaya doğru uzanan görüntüsü sayesinde DS4 dinamik ve kaslı bir görüntüye imza atıyor. Arka kısım ise yine araca has bir yapıda. Sportif tampon ve stop lambalarının şık spoiler ile göze hoş gelen bir şekilde tamamlanıyor.

İÇTEN ÖZELLİKLER

DİKKAT çekici ve özgün dış tasarım aslında içeride de devam ediyor. Otomobilin içerisinde C4 modelinden aşina olunan sportif dokunuşlara yapılan eklerle daha etkileyici bir tasarıma imza atılmış. Ön panelde kullanılan metal çerçeveler, direksiyonun alt kısmındaki metal bölüm ve alüminyum pedallar, ilginç ve bir o kadar da zarif vites topuzu üzerindeki metal aksamlarla hoş bir görünüm sunuyor. Vites yanında kullanılan elektronik el freni haliyle size engel olmuyor. Ergonomi açısından standartların üstünde diyebileceğimiz otomobilde kullanılan elektrikli ısıtmaya sahip spor ön koltuklar masaj da yapabiliyor! Göstergelerin mavi renkli aydınlatması ise bir parça göz alıyor olsa da iç mekândaki dinamik ambiyansın artmasına katkı sağlıyor. DS4’ün C4’ten farklı bir özelliği 45° görüş açısı sunan panoramik ön cam denilebilir. DS4’ün geniş açılı ön camı araç içinde kontrastlı aydınlatma ortamı sağlamak için koyu renkli bir tavan ile birleşerek arkaya doğru uzanıyor. Direksiyon üzerindeki kumandalar sayesinde müzik, sabit hız sistemi, aydınlatma ayarlarına kadar sayısız fonksiyonu kullanmak mümkün. Kaliteli malzemelerle, deri döşeme koltuklar kullanılarak donatılmış iç mekânda, bireyselleştirilen ses sisteminin bu özellikleri aklınızı başınızdan alabilir. Başarılı navigasyon ekranına ise ayrıca zikretmek gerekli. Ayrıca, konfor noktasında DS4’ün arka koltuk yolcuları biraz sıkıntılı yolculuk yapıyor. Zira diz ve baş mesafesi yetersiz kalmış.

PERFORMANS VE MOTOR
Serinin en tutumlu üyelerinden biri olan test aracımızda 1.6 litrelik e-HDi motor kullanılıyordu. 1560 cc hacmindeki dizel motor, 3600 d/d’de 112 HP güç üretirken, 1750 d/d’de 270 Nm tork değerine ulaşabiliyor. Bu tork değeri overboost ile birlikte 285 Nm değerine kadar çıkabiliyor. Saatte en fazla 190 km/s hıza ulaşabilen 1300 kg ağırlığındaki otomobilin 0-100 km/s hızlanması ise 11.3 saniyede gerçekleşiyor. 6 kademeli otomatikleştirilmiş CVT şanzımana sahip araç, tek kavramalı şanzımanın geçişlerde bekliyor ve yüksek performans noktasında eksik kalıyor. DS4’ün motoru alt devirlerde yavaş kalırken, esas kuvvetini üst devirlerde ortaya koyuyor. Bir başka ifadeyle, performans açısından sıkıntı oluşturan CVT şanzıman yakıt tasarrufunda sınıfında iyi bir değere imza atıyor. 100 km’de ortalama 4.4 litre tüketime sahip olan otomobil bu sayede otomatik dizel sınıfındaki en tutumlu araçlar arasında yerini alıyor. Test sürüşümüzde ise karma yakıt tüketiminde 6.3 lt/100km değerini yakalayabildik. Bu arada, araçta yer alan start-stop özelliğinin de yakıt tasarrufuna katkı yaptığını belirtmeliyiz. Dinamik bir sürüşe sahip ve yerden hayli yüksek olan DS4, virajlarda biraz yatabiliyor, ancak süspansiyon sistemi ve yüksek yapısı yoldan gelen darbeleri başarılı performansıyla engelliyor. DS4, EuroNCap güvenlik testlerinden 5 yıldız almış.

Teknik özellikler
Motor: 1,6 e-Hdi 
Motor hacmi: 1560 cc 
Silindir Adedi: 4 
Şanzıman: 6 ileri otomatik (CVT)
Max. güç: 112 hp 3600 d/d 
Max. tork: 270 Nm 1750 d/d
0-100 km/s hızlanma: 11,3 sn
Max. hız: 190 km/s
Yakıt
Yakıt türü: Dizel
Yakıt Tüketimi:
Şehir içi: 4,8 lt/100 km
Şehir dışı: 4,1 lt/100 km
Ortalama: 4,4 lt/100 km
Test ortalama: 6,3 lt/100 km
    
Boyutlar  
U/G/Y: 4275 mm /1810 mm /1526 mm
Dingil mesafesi: 2612 mm
Bagaj: 359 lt
Depo kapasitesi: 60 lt
 
 
NETİCE
Fransız otomobil üreticisi Citroen, efsanevî DS serisinin yeni üyesi DS4’ü, detaylarındaki akıllı, özel ve şık tasarımıyla ortaya koyarak dikkatleri çekiyor. Citroen, görenlerin gözlerini alamadığı DS4 için, anlaşılan o ki, fazlasıyla mesaî sarfetmiş.
 
RECEP BOZDAĞ
Okunma Sayısı: 2892
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı