"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Haylazlık ‘Juke’ oturdu

21 Mart 2011, Pazartesi
Nissan Juke 1.6 Sport Pack...

SON yılların en fazla büyüyen sınıfının Crossover olduğunu bilmeyen yok! Yerden yüksek, şehre uyumlu ve az yakıt tüketimine sahip araçlar şehirlerde gittikçe artmaya başlıyor. Qashqai gibi yeni bir sınıf oluşturan ve başarılı crossovera sahip Nissan, mini crossover segmentinde de ‘şehrin haylazı’ sloganını kullanarak Juke ile yola yeni bir sınıf oluşturdu. 2010 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Juke, 1.6 litre 117 hp benzinli, 1.5 litre 110 hp dizel ve 1,6 litre turbo destekli benzinli 190 hp motor seçenekleriyle satılıyor. Dört tekerden çekiş sistemi sadece 190 hp güç üreten DIG-T benzinli motorla sunuluyor.

GÖRÜNÜŞ VE TASARIM
Şehrin haylazı denilen Juke kesinlikle çizgi dışı -buna radikal de diyebiliriz- bir tasarıma sahip. Benim çizgi film senaryosundan fırlamış araba karakterlerine benzettiğim Juke’un tasarımını beğenen de beğenmeyen de aracı şöyle bir süzmeden geçemiyor. Diyeceğim o ki, Qashqai gibi, Juke’da mini crossover sınıfında öncü olacak. Nissan Juke’un büyük ön ızgarasının yanlarına konumlandırılmış yuvarlak farları ve kaputtan daha yüksek yapısıyla dikkat çeken gündüz farları sıradışılığının ilk göze çarpan kısımları. Bunun yanında tampon altındaki difüzörün delikli yapısı da Juke’un havasını farklı kılan ögelerden. Arka kısma doğru yükselen omuz çizgisi ve gizli arka kapı kolları sayesinde sportif bir hava yakalayan Juke’un büyük aynaları görmemek mümkün değil. 1565 mm’lik yüksekliği sayesinde bozuk yollarda rahatlıkla yol alabileceğiniz Juke, 4135 mm uzunluğa ve 1765 mm genişliğe sahip. Mini crossover arazi aracı değil, ama kır gezintilerinizde size engel olmayan yapı ve tasarıma sahip. 

 
MOTOR VE İÇERİYE GELEN SES
TEST aracımızda görev yapan 1.6 litrelik benzinli motor 6000 d/d’de 117 hp güç üretiyor. Maksimum torku 158 Nm’yi 4000 d/d’de veren ünite gücünü 5 ileri şanzımanla gücünü ön aksa iletiyor. 1213 kg ağırlığındaki Juke’u 11 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran motorun testimiz süresince tükettiği ortalama yakıt ise 8,3 lt/100 km oldu. Yüksek devir çevirmeye istekli motor bu sırada yüksek ses çıkarıyor ve bu gürültü içeriye gelerek konforunuzu azaltıyor. Sport ve Normal mod arasında biraz aslında daha fazla fark beklerdim. Sport moduna alındığında Juke’un direksiyon ve motor tepkileri zor fark edilecek miktarda hassaslaşıyor, ama yol tutuşunda herhangi bir değişiklik olmuyor. Ayrıca 1.6 litrelik motor tüketim ve performans verilerini tahmin ettiğim şekilde göremedim. 1.5 dCi dizel motorlu Juke, sanırım test aracımızdan daha iyidir. Bir de manuel değil de otomotik şanzımanlı Nissan Juke’u kullanmak daha keyifli olacaktır, diye düşünüyorum.
 
İÇ GÖRÜNÜŞ
NİSSAN Juke’un çizgi dışı dış tasarımı iç mekânda aynı şekilde devam ediyor demek biraz hatalı olur. Aracın içindeki gövde rengi kısımlar gövde rengi kısımlar dikkat çekiyor ve iç görünüşe renkli hale getiriyor. Dik yapılı bir orta konsola sahip Juke’un basit görünen ses sisteminin altında renkli ekranlı klima sistemine yer verilmiş. Aslında bu bölümden sadece klima kontrol edilmiyor. Sistemin üst kısmındaki D-Mode tuşuna dokunduğunuzda bu kısmın bütün işlevi değişiyor. Klima kontrol butonlarının yerini sürüş modunu idare eden tuşlar alıyor ve karşınıza Nissan Dinamik Kontrol Sistemi çıkıyor (NDCS). Normal modda iken tork grafiğini gösteren ekran, sport modda güç grafiğini, ekonomi modunda ise aracın en ekonomik olarak kullanıldığı anların grafiğini gösteriyor. Üç kollu spor direksiyonu üzerinden ses sistemi hız sabitleyici ve telefonu kontrol edilebiliyorsunuz. Direksiyon simidinde fazla ayrıntıyı seven biri olmadığım için, olmasada olurdu. Butonların kullanımında ise herhangi bir sorun yaşamıyorsunuz. Kontağı açtığınızda göstergelerin okunabilirliği de çok iyi. Juke’un 251 litrelik bagaj hacmi mini sınıfa göre oldukça iyi. 
 
KONFOR VE FERAHLIK
Burada ilk arkaya doğru alçalan tavan yapısının sonucu olarak alçalan baş mesafesi olumsuzluğa dikkat çekmek gerekiyor. Bununla beraber diz mesafesi problemi de yaşanabiliyor. Bundan hemen sonra Juke’un kaliteli koltuklarının konforu ve yan destekleri çok başarılı olduğunu söylemek gerekli. Juke’un iç mekânını biraz daha ferahlatacak olan bir sunroof olsaydı hiç fena olmazdı. Juke’un fren performansı oldukça iyi ve direksiyon hassasiyetini de beğendiğim.
 
TEKNİK ÖZELLİKLER:
 
Motor: 1,6  
Motor Hacmi: 1598 cc  
Silindir Adedi: 4  
Maksimum
Güç: 117 hp 6000 d/d  
Maksimum
Tork: 158 Nm 4000 d/d 
 
Performans    
0-100 km/s
Hızlanma: 11 s
Maksimum Hız: 178 km/s
Yakıt Türü: Benzin
Yakıt Tüketimi    
Şehir İçi: 8,1 lt
Şehir Dışı: 5,3 lt
Karma: 6,3 lt
Test: 8,3 lt
     
Boyutlar    
Uzunluk: 4135 mm
Genişlik: 1765 mm
Yükseklik: 1565 mm
Dingil Mesafesi: 2530 mm
Bagaj Hacmi: 251 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
 
RECEP BOZDAĞ
Okunma Sayısı: 2033
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı