"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Bediüzzaman neden şahısları aradan çıkarmış?

Ali FERŞADOĞLU
02 Mart 2021, Salı
Çağı okuyan Bediüzzaman, şahıs devrinin bittiğini tesbit eder ve “şeyh, hoca, hocaefendi, ağa, lider vs.” aradan çıkarmış; yerine şahs-ı maneviyi koymuştur.

Bunu da, bizzat kendisini örnek vererek, göstermiştir: “Meziyetler benim değil, Risale-i Nur’undur. O da Kur’ân-ı Hakîmin bir hakikatinin bir tefsiridir. Ve her asırda dine ve imana tam hizmet eden müceddidler geldikleri gibi, bu acip ve komitecilik ve şahs-ı mânevî-i dalâletin tecavüzü zamanında bir şahs-ı mânevî müceddid olmak lâzım gelir. Eski zamana benzemez. Şahıs ne kadar da harika olsa, şahs-ı mânevîye karşı mağlûp olmak kabildir. (...) Ben bir çekirdektim, çürüdüm, gittim. Bütün kıymet Kur’ân-ı Hakîmin mânâsı ve hakikatli tefsiri olan Risale-i Nur’a aittir.” (Bediüzzaman, Şuâlar, s. 377) 

Evet, şahıs, lider, imam, şeyh, hacı, hoca, ağa, bey, ağabey, vekil gibi şahıslara endeksli bir yönetimi ve yapılanmasını değil; cemaate, şahs-ı maneviyeye, istişareye meşverete dayalı bir yönetim biçimi öngörüyor. Niçin? 

Zira, Deccalizmin/Süfyanizmin kolları olan “ifsat, ahlâksızlık, dinsizlik, zındıka ve mason komiteleri” bilhassa “âlimleri, sıradan insanları, dindarları” korkutur, avlar, aldatır, yanıltır, saptırır, satın alırlar ve çok fena şeyler yaptırırlar!.. Bu vasıtalar da şunlardır:  

“Hubb-u cah (siyasî, içtimaî makam, mevkî sevgisi),  

Havf damarı, (istikrarsızlık, başka parti gelir korkusu, makamını, elinden alma korkusu, hapis, yaftalama vs., vs. gibi her türlü korku)  

Tama (aşırı açgözlülük, maişet noktasında hırs),  

Asabiyet/milliyetçilik damarı (üstünlük duygusu, kan, neseb bağı asabiyeti, cemaat asabiyeti, siyaset-parti asabiyeti ile aldatır)  

Enaniyet (Egoizm, benlik, kibirlilik damarı. Sen büyük adamsın, sen bilirsin, sen olmazsan bu memleket batar, senin gibi bir ehl-i hizmet, senin gibi bir lider, senin gibi bir ilim adamı, büyük adam dünyaya gelmemiştir sözleriyle avlar)  

Tenperverlik: Yalnız kendini düşünme, kendini sevme, kendi için endişe etme damarı… ve dünyanın cazibedar şeyleriyle” (kadın, vs.) aldatma. (Bediüzzaman, Mektûbât, 401-414)  

Sonra bu güce, bunca desiselere, tuzaklara bağımlı hale gelirler. Sonra her istediklerini yaptırırlar. Sonra, en sonunda bu güç tarafından yok edilirler! 

Okunma Sayısı: 1342
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Oğuz Yiğiter

    2.3.2021 10:08:10

    Allah razı olsun. Bu konuda ne kadar tahşidat yapılsa yeridir. Adeta adetullah kanunlarının sırrını anlamak derecesindeki bu husus ; ehl-iman tarafında tam olarak idrak edilse, maddi ve manevi hizmetlerde mucizevari fütuhatlar olacaktır biiznillah. Tebrikler, dualar...

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı