"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Dershane hayatını eve taşımak

İbrahim ERSOYLU
21 Temmuz 2023, Cuma 00:01
Üstadımız Bediüzzaman, her bir Nur Talebesinin evini küçük bir Nur dershanesine çevirmesi gerektiğini beyan etmektedir.

Orada ailesi ve çocuklarıyla namazları cemaatle kılıp tesbihat yapmak, akabinde topluca –onların seviyesine uygun- Risale dersi yaparak iman ve Kur’an hakikatlerinden birini müzakere etmekle, hakikî ilim talebelerinin sevaplarına ve şerefine, İhlâs Risalesinde geçen beş nevi ibadete mazhar olacaklarını müjdelemektedir.1

Üstad, her insanın küçük bir dünyası, küçük bir Cennetinin kendi hanesi (evi) olduğu, eğer Allah’a ve ahirete iman o hanenin hayatında etkili olmazsa, oranın aile fertleri için Cehennem gibi sıkıntı ve azap vereceğini belirtmektedir. Oraya kuvvetli bir imanın hâkim olması durumunda, orada Cennet hayatı gibi mutlu bir hayatının yaşanacağını ifade etmektedir.2

Dershanelerde ve evlerde Risale-i Nur tarzında yapılan iman ve ahlâk terbiyesinin çocukların manevî duygularının müspet yönde gelişmesi açısından çok önemlidir. Zira onlar, böyle bir terbiye almazlarsa, büyüdüklerinde bunu edinmeleri gayr-i Müslim birisinin Müslüman olması kadar zor olur.3

Çocuklar, sadece dünyevî fenlerle zihinleri terbiye edilirse, lâdinî bir hayat tarzına alışırlar. Bu durumdaki kişiler, yaşlandıklarında ebeveynlerine hürmet ve muhabbet gösterme yerine, onları terk ederler ve ölümlerini arzu ederler. Ahirette de onlara şefaatçi olmaları yerine, “Neden imanımızı İslâm terbiyesiyle kurtarmadınız?” diyerek onlardan davacı olurlar.4

Nur Talebesi ailelerinin çocukları çantada keklik değildir. “Bizim çocuklara bir şey olmaz” deyip çocuklarının manevî eğitimini önemsemeyen nice aile vardır ki, evlatlarının büyüdüklerinde kontrolünden çıkarak menfi cereyanlara kapıldıkları ve hayatları karardığı görülmüştür.

Çocukların eğitimi ya zorlamayla, ya da hevesatlarını okşamakla; yani onları ikna ederek, sevdirerek yapılmalıdır.5 Pedagoji açısından cebir ve zorlama ile yapılan bir eğitimden hayır gelmez, bilakis ters teper. Bu işte ödüllendirme şevke medar olabilir. Çocuğumuz Kur’an, küçük bir risale veya güzel bir kitap okuduğunda ona sevdiği bir ödül vermek gibi.

Çocuklarımızı ikna ederek dershanelerde yapılan derslere götürmeli, oralarda yapılan çocuk ve genç programlarına katılmalarını sağlamalıyız.

Üstad, her bir Nur Talebesinin mühim bir vazifesinin; bir çocuğa Kur’an öğretmek olduğunu ifade etmektedir.6 Okulların tatile girdiği yaz aylarında çocuklarımıza mutlak surette güzel Kur’an okumasını öğretmeliyiz. Ya da iyi bir hocadan onlara Kur’an dersi aldırmalıyız.

Evlerimizde aile fertleriyle meşveret ederek, kendimiz de onlara örnek olarak TV izlemeye, cep telefonlarına ve internet kullanımına sınırlama getirip, Risale ve Yeni Asya Yayını kitap okuyarak değerli zamanlarımızı faydalı bir şekilde değerlendirmeliyiz.

Son Söz: Zındıka komitesinin, yazılı, görsel ve sosyal medya vasıtasıyla toplumu, özellikle genç nesilleri ifsat ettiği bir zamanda, hem kendimizin hem de çocuklarımızın iki dünya hayatını mamur etmek için dershane hayatını evlerimize taşımamız bir Nur Talebesi olarak başta gelen önemli bir vazifemizdir.

Dipnotlar:

1– Emirdağ L. 1, YAN, (2016) s. 435- 436.; 

2– Asa-yı Musa, YAN, (2016) s. 55. ; 

3– Emirdağ L.1, YAN, s. 69. ; 

4 – A.g.e. s. 69. ; 

5- ESDE., s.214.; 

6- Barla L.., (2017), s.373.

Okunma Sayısı: 1678
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Ferhat

    21.7.2023 09:04:28

    Derken üstad hazretlerini gördüm rüyamda. Kendisini hiç tanımadığım bir insanın ismini bana vermişti. Beni teselli ediyor ve bir yandan o insanın ismini söylüyordu. O isim bu gazeteden bir yazar abiye ait. Ama ben hiçbir zaman Kendisini tanımıyordum. Ilk kez bu ismi duymuştum. Uyandıktan sonra, herhalde bilincaltıdır diyerek rüyayı dikkate almadım. Eşim ise bi araştir bak dedi. Aradan 2 gün geçtikten sonra facebook üzerinden o ismi gördüm ve gerçekten burda yazar olduğunu ve Risale-i nur talebesi olduğunu görünce şok olmuş, bir yandan da seviniyordum. Cekindigim icin kendisine bir gun sonra mesaj attım. Şaşkınlığımı bir türlü üstumden atamamiştim. Kendisi de cok sevindi ve bana dönüş yapmıştı. Netice olarak tövbe ettim. Ara ara gel gitlerim de olmadı degil. Düştüm yeniden ayağa kalktım ve üstada Risale-i nurlara sımsıkı sarılmaya karar verdim. Bana dua ederseniz cok sevinirim.. Allahu teala razı olsun.

  • Ferhat

    21.7.2023 09:03:21

    Selamun aleykum.. Risale-i nurları orta son lise 1 başındayken tanımıştım. Ilk zamanlar gayet güzel giden bir iman hayatım vardı. Ergenlikten sonra Risale-i nurları okumayi bırakmıs ve ehli dunyaya dalmıştım. Daha sonra askerlik geldi çattı. Askerlik bitimine 45 gün kala babamı kaybettim. Hayatım mahvolmuş ve umutlarımı yitirmiştim. Daha sonra iş hayatına atıldım, yeniden dine dönmem gerektiğini hissetmiştim. Bu böyle gitmezdi diye düşünürken karşıma selefi vahabiler çıktı. Onlar da hayatımı mahvetmeye başlamışlar, zararları fikirlerinden sonra üstad hazretlerine, risalei nurlara, evliyalara türbelere veli zatlara ve müslümanlara düşman olmamı sağlamişlardı. Çıkmak istediğim zaman ise artık çok gecti. Zehri bir kere yemiştim. Zehirden arınmam kolay değildi bir kere. Bir batağa sapmış, çıkmaya çalıştıkça daha da batıveriyordum. Dualar ettim. Derken bir gün kaylule yapmak istedim. İkindi vaktine 1 saate yakın bir zaman vardı. Derken üstad hazretlerini gördüm rüyamda

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı