"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Segmentinin en iddialısı i10 1.0 65 HP Style

13 Ocak 2014, Pazartesi
A segmenti gibi giriş seviyesi araçlarının günümüzde bu kadar dolu ve konforlu olması rekabetin ne kadar kızıştığının bir göstergesi. i10 da sahip olduğu özellikler ile segmentinin en iddialısı olduğunu gözler önüne seriyor.

A segmentinin başarılı oyuncusu i10 yenilenen yüzü karşımızda. Hyundai’nin yeni tasarım felsefesini yansıtan yeni i10 ilk kez 2013 Frankfurt fuarında yüzünü gösterdi. Hyundai i10’un yeni tasarımı selefine göre daha keskin hatları, dışta sportifliği, içte ise şık hatlarla bir üst segmente göz kırpmayı ihmal etmiyor. 2013 Eylül ayından itibaren Hyundai Assan İzmit fabrikasında üretime başlanan yeni i 10’da yıllık 200 bin adet üretim hedefi var. Ayrıca üretim “Made ın Turkey” damgasıyla başta  Avrupa ve dünyaya ihraç edilecek. Selefi i10’a göre 80 mm daha uzun 65 mm geniş ve 50 mm daha alçak boyutlarıyla daha geniş oturma ve 252 litrelik bagaj kapasitesi ile de segmentinin en iyi değerlerini sunuyor. Hyundai yeni i10 Türkiye’de ilk olarak 1.0 litre 66 HP ve 1.2 litrelik 87 HP’lik benzinli manuel motorların üretimi yapılıyor. 2013 sonu itibariyle her iki motor seçeneğinde de otomatik vites üretimi başladı.

DIŞTAN İÇE
Test misafirimiz i10, Hyundai ailesinin yenilenen yüzü ile karşımıza çıkıyor. Dinamik ve keskin hatları ile sportif bir duruş sergiliyor. Albenisi yüksek görüntüsü var. Selefinin tasarımının aksine daha akıcı tasarım dili ve agresif bir çizgi ortaya konuluyor. Önde yenilenen ön geniş ızgarası, geriye doğru çekik ön far grubu mevcut. Kaputun tam ortasındaki Hyundai logosu, LED gündüz farları ve kaputun ön camdan öne kısma doğru eğimi aracın keskin ve agresif görüntüsüne katkı sağlıyor. Yanda da kapı kolları ve sportif kapı üstü kaplaması dikkat çekiyor.
Arka kısımda ise yenilenen arka stop lambaları, stop lambalı spoyleri ile aracın dinamizmi arttırıldığı gibi sportifliğine de katkı sağlanıyor.  Doğrusu, i10 son haliyle modern ve şık görüntü veriyor. Dış tasarımı ile segmenti ile karşılaştırdığınızda dikkatleri üzerine çekmeyi biliyor.
Aracın iç mekânına adım attığınızda renkli kısımlar hemen göze çarpıyor. Ayarında kullanılan bu tarz yerinde bir düşünce olmuş. Kullanılan plastik malzemenin kalitesi segment sınırlarını aşmış. Koltuklar ve de sürüş pozisyonu rahat. Arka koltuklarda oturanlar için biraz sıkıntı oluyor ancak A segmentine göre düşündüğünüzde o kadar can sıkıcı değil. Sahip olduğu 252 litrelik bagaj hacmi olarak rakiplerine göre avantajı var. Bagaj hacminin genişliği geri manevrada biraz sıkıntı verebiliyor. Gösterge paneli yerinde, direksiyon üzerinden yol bilgisayarı ve multimedya kumanda edilebiliyor. Sürücü tarafında yer alan cam kumandalarının kullanımı birazcık alışkanlık gerektirebilir. i10’da bütün düğmelerde ‘led’ler aktif. Ayrıca USB ve Aux girişlerinin konumu gayet başarılı.
i10 asfaltta yol sesini içeri almıyor. Yol alınan yüzeyin bozulması zaman zaman uğultu meydana getiriyor.

MOTOR VE PERFORMANS
Yeni i10 998 cc’lik 65HP motoru ile müthiş bir sürüş şansı tanıyor. Motoru üst devirlerde  güçlü, gaz tepkilerine çabucak cevap veriyor.  i10 sahip olduğu hacme göre ortaya koyduğu performans oldukça şaşırtıcı desek yanlış olmaz.
Test aracımız maksimum 5500 d/d 65 HP güç ve 3500 d/d ise 95 Nm’lik tork üretiyor. Test süresi sonunda 5.8 lt/100 km’lik bir ortalama değeri yakaladık. Bu değerde hem şehiriçi hem de şehirdışı kulanımın olduğunu belirtmek gerekiyor. Bu anlamda benzinli yeni i10’nun ekonomik olduğunu söyleyebiliriz. 5 ileri manuel şanzımanın vites geçişleri başarılı. 0-100 km/s hızlanma süresi ise 14.9 saniye. Hyundai i10’nun maksimum hızı ise 155 km. Çevreye saygılı motoru ise km’de 108 gr’lık emisyon değeri veriyor. Yeni i10 ağabeyleri olarak adlandırdığımız i20 ve i30 gibi yumuşak süspansiyona sahip. Kendi segmenti açısından bakıldığında yolda oldukça stabil, elektrikli direksiyonu yüksek hızlarda güven veriyor. Manevralarda da oldukça yumuşak. Ani ve sert hamlelerde baş kısmında hemen hemen stabil bir tepkiye sahip. Arkadan kayma meyli ise neredeyse yok. Kısacası çok yüksek bir hıza sahip değilseniz aracın kontrolünü kaybetmeniz çok zor. Ayrıca, fren pedalının tepkiside sert. Bu anlamda biraz rahatsız edici. 

SONUÇ
A segmenti için oldukça iddialı bir araç i10. Fiyat, performans ve donanım anlamında rakiplerinden önde olduğu kesin. Yeenilenen yüzü, geliştirilen teknolojisi ve sürüş dinamikleri ile keyifli bir sürüş performansına sahip. Yol tutuşu, virajlardaki ESP desteğiyle savrulmaması, dinamik ve sportif tasarımı dikkat çekiyor. Özellikle bayan sürücüler ve sıkışık trafik ile park sorunu yaşayanlar için ideal ölçülere sahip bir otomobil i10. 2013 Aralık ayı itibariyle otomatik şanzımana da sahip olan i10’u en yakın Hyundai bayiinde test edebilirsiniz. Binaenaleyh, A segmenti gibi giriş seviyesi araçlarının günümüzde bu kadar dolu ve konforlu olması rekabetin ne kadar kızıştığını bir kez daha ortya koyuyor i10.

RECEP BOZDAĞ
Okunma Sayısı: 1839
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı