"Gerçekten" haber verir 15 Temmuz 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Ahmet DURSUN

Derin gündemin kıskacındaki eğitim



Eğitime, öğretmene; aslında insanına ve geleceğine pek de değer vermeyen bir ülkenin insanları olmalıyız ki Türkiye’nin derin gündemi zihinlerimizi meşgul ederken temel meselelerimize bir türlü eğilemiyoruz.

Son kez yapılan OKS sınavında 97 öğrenci birden Türkiye birinciliğini paylaştı. Milli Eğitim Bakanı bu sonuçları açıklarken son derece mutluydu. Bu sonuçlar eğitim sistemimizin kemale erdiğinin bir göstergesi midir yoksa ekonomideki gibi bu da bir göz boyamadan mı ibarettir? İşin içinde olanlar ikinci şıktan yana görüş bildireceklerdir. Zira bunun bir üst kademesi olan ÖSS verileri hiç de iç açıcı sonuçlar içermiyor.

Eğitim sistemimizin iflası, ÖSS’de birkaç hafta önce yapılan baraj sisteminin değiştirilmesi gibi yeniliklerle resmen ilan edilmişti. Cumartesi günü ilan edilen sonuçlar bu iflası doğruluyor. Her şey bir yana, ÖSS’de sonuncu olan illerin büyük oranda Doğu ve Güneydoğu illerinden çıkması Türkiye’nin düştüğü derin çıkmazın bir başka yönüne işaret etmektedir. Ardahan, Hakkari, Şırnak, Ağrı, Bitlis, Bingöl, Mardin gibi iller, son on sırayı paylaşırken bugün tartıştığımız Kürt meselesinin temel nedenlerinden en önemlisini de apaçık gözler önüne seriyor.

Bediüzzaman’ın bölgenin kronik sorunlarına çözüm aramak için İstanbul’a gelişinin üzerinden bir asır geçmesine rağmen çözümsüzlük giderek derinleşiyor. “İyiye ve güzele dair bir şeyler üretemeyen, insanını ayrıştıran, sınıflara ayıran, dine-eskiye tahammül edemeyen, camisiyle okulunu-öğretmeniyle imamını çatıştıran bir eğitim sisteminin ürünü değil midir Kürt meselesi? Eğitimsizlik; Kürt meselesinin çözümünü istemeyenlerin, yarayı kaşıyanların, çözümsüzlükten rant sağlayanların dayandığı temel dayanaklardan biridir. Akif’in de “Ey hasm-ı hakiki, seni öldürmeli evvel/ Sensin düşmanları bize üstün çıkaran el” dediği, gerçek düşmanımız olan “cehalet”tir bu. Oysa bir asır öncesinden yükselen bir çığlıktı: “Üç büyük düşmanımız var, cehalet, zaruret ve ihtilaf…” Bu feryada kulak verilebilseydi, Bediüzzaman’ın projesi hayata geçirilebilseydi; “sanat, marifet, ittifak silahı”yla üç büyük düşmanımıza karşı mücadele edilebilseydi ne olurdu? Olmadı ve bugün neleri tartışıyoruz.

Tek görüşlülüğün hakim olduğu ideolojik bir eğitim sisteminin sonucu değil midir yaşadıklarımız? Ergenekon hangi sistemin ürünüdür? Kendilerini bu ülkenin efendileri gibi gören, “Cumhuriyeti koruma ve kollama görevi” gibi elastiki yorumlara açık, kutsal bir bekçilik misyonunu askerine yükleyen bir eğitim sistemi bize neyi kazandırmıştır? Otoriteryenlik; toleransın ve hoş görünün yok sayıldığı, hukukun keyfiliğe dayandırıldığı, efendilik psikolojisinin hakim kılındığı bir eğitim anlayışının ürünü değil midir?

Kendi dinine ve değerlerine semptomatik yaklaşım hastalığını akılcılık olarak sunan bir eğitim anlayışı… Bu milletin din ile bağlarının koparılmamasını salık veren feryatları duymazdan gelerek bu vatanın evlatlarına ihanet edercesine dini öğretimi engelleyen- sınırlandıran, evlatlarına bunu çok gören bir anlayışın acı meyveleri değil midir yaşadıklarımız? Hrant Dink suikastinin zanlısı Ogün Samast, 28 Şubat 1997’de kaç yaşındaydı? Trabzon’da rahibe kurşun sıkan, Malatya’da misyoner boğazlayan, annelerini doğrayan, liselerde kan döken ‘genç katiller’ kaç yaşındaydı o tarihte? Masumları canavarlaştıran bir sistem neyin hizmetçisidir?

ÖSS’de ilk beş yüzlere girebilecek kadar zeki olan İmam-hatip mezunu öğrencilerini rejim tehdidi olarak algılayan, koca koca binalardaki bir sırayı bile bu öğrencilerine çok gören, inancından ötürü onları horlayan, ülkenin gencecik beyinlerini göçe zorlayan bir eğitim sisteminin bizi muasır milletler seviyesine çıkarabileceğine, Cumhuriyet’i yüceltebileceğine gerçekten inanıyor musunuz? Çalıp çırpmayı, bankaların içini boşalttırmayı, çeteleşmeyi yaygınlaştıran bir sistem; ahlaksızlığı, açık saçıklığı, hedonizmi modernlik olarak sunan bir anlayış Ergenekonlardan hangisinin önüne geçebilecektir?

Öğretmenini memurlaştıran, şans oyunlarına mahkum eden, istemeyerek-ayağı sürterek onu sınıfa sokturan, ona bekçilik görevi yükleyerek idealizminden uzaklaştıran yoz bir düşüncenin; altmış kişilik sınıflardaki minicik yürekleri travmalara mahkum eden bir anlayışın esiri olan çocuklarımızdan hangi sıçramayı bekleyebiliriz ki?

Eğitimi yaygınlaştıramadığımız, eğitimimizi demoktratik hale getiremediğimiz, eğitim imkânlarını insanımıza eşit olarak paylaştıramadığımız ve eğitimin ruhunu mukaddesatımızın özüyle bezeyemediğimiz içindir ki bu derin gündemi tartışmaktan, bu gündemin acı neticelerinden kurtulamıyoruz.

15.07.2008

E-Posta: [email protected]


 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Önceki Yazıları

  (08.07.2008) - Ergenekon adaleti ya da adaletsiz hukuk devleti

  (01.07.2008) - Futbol asla sadece futbol değildir

  (24.06.2008) - Bezdiren film

  (17.06.2008) - Kapitalizmin fendi, vicdanı yendi

  (10.06.2008) - Muhasebe zamanı

  (03.06.2008) - HAZİN BİR MAĞLÛBİYET ÖYKÜSÜ

  (27.05.2008) - Ankara kriterleri

  (20.05.2008) - İçimizdeki Ergenekon

  (13.05.2008) - Üzücü sorular

  (06.05.2008) - İslâm âlemi neresi?

 
GAZETE 1.SAYFA

Bütün yazılar

YAZARLAR

  Abdil YILDIRIM

  Abdurrahman ŞEN

  Ahmet ARICAN

  Ahmet DURSUN

  Ali FERŞADOĞLU

  Ali OKTAY

  Atike ÖZER

  Cevat ÇAKIR

  Cevher İLHAN

  Davut ŞAHİN

  Elmira AKHMETOVA

  Fahri UTKAN

  Faruk ÇAKIR

  Fatma Nur ZENGİN

  Gökçe OK

  Habib FİDAN

  Hakan YALMAN

  Halil USLU

  Hasan GÜNEŞ

  Hasan YÜKSELTEN

  Hüseyin EREN

  Hüseyin GÜLTEKİN

  Hüseyin YILMAZ

  Kadir AKBAŞ

  Kazım GÜLEÇYÜZ

  Kemal BENEK

  M. Ali KAYA

  M. Latif SALİHOĞLU

  Mahmut NEDİM

  Mehmet C. GÖKÇE

  Mehmet KAPLAN

  Mehmet KARA

  Meryem TORTUK

  Mikail YAPRAK

  Murat ÇETİN

  Murat ÇİFTKAYA

  Mustafa ÖZCAN

  Nejat EREN

  Nimetullah AKAY

  Nurettin HUYUT

  Osman GÖKMEN

  Raşit YÜCEL

  Rifat OKYAY

  Robert MİRANDA

  Ruhan ASYA

  S. Bahattin YAŞAR

  Saadet Bayri FİDAN

  Saadet TOPUZ

  Sami CEBECİ

  Selim GÜNDÜZALP

  Semra ULAŞ

  Serdar MURAT

  Suna DURMAZ

  Suna DURMAZ

  Süleyman KÖSMENE

  Vehbi HORASANLI

  Yasemin GÜLEÇYÜZ

  Yasemin Uçal ABDULLAH

  Yeni Asyadan Size

  Zafer AKGÜL

  Zeynep GÜVENÇ

  Ümit KIZILTEPE

  İslam YAŞAR

  İsmail BERK

  İsmail TEZER

  Şaban DÖĞEN

  Şükrü BULUT

© Copyright YeniAsya 2008.Tüm hakları Saklıdır | Site yöneticisi | Editör