"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Risâle-i Nûr’da her suâle cevap verilir

Ali FERŞADOĞLU
11 Temmuz 2024, Perşembe
Aynı zamanda bir edebiyat şaheseri ve yüksek üslûp sahibi Risâle-i Nûr, “Her şeyi hikmetle beyan eden Kur’ân’ın i’câzı sırrıyla “1 “mu’cizeliğini gösteren”2 ispata dayanan; geleceği tenvir eden (aydınlatan); “mânevi/işârî/dirâyet” tefsirlerin en kuvvetlisi ve en kıymetlisidir.”3

“İmân esasları, İslâm şartları ahlâk, ukubatı” gibi her birisini yüzlerce alt başlıklarıyla izah ve ispat eder.

-Tefsir, hadis, kelam, fıkıh, ahlak, tasavvuf, edebiyat, ilm-i usûl (metodoloji ilmi), ruhiyat, içtimaiyat ile sair bütün manevi, sosyal, siyasi ve fen ilimlerinin harmanlanmasıyla hasıl olan “ulûm-u imaniye”, yani, en yüksek iman ve İslâm ilmidir; fen, sosyal, manevi ilimler literatüründe geçen bütün temel kelime ve mefhumları kullanır, izah ve ispat eder.

Mesela, hürriyet, ilim, eğitim, adalet, meşrutiyet/demokrasi, meşveret, cumhuriyet, laiklik, işi ehline vermek, iktisat (ekonomi), ücret, zekât, faiz vs., vs. gibi tüm meselelerin hakikatlerini de izah ve ispat eder. Dolayısıyla “Risaletü’n-Nur’un kitapları birbirine tercih edilmez. Herbirinin kendi makamında riyaseti var. Ve bu zamanı tenvir eden bir mucize-i maneviye-i Kur’aniyedir.”4 Ve “Hükema ve ulemanın mesleğinde gitmeyip Kur’ân’ın bir İ’caz-ı mânevîsiyle herşeyde bir pencere-i marifet açmış, bir senelik işi bir saatte görür gibi Kur’ân’a mahsus bir sırrı anlamıştır ki, bu dehşetli zamanda hadsiz ehl-i ilhadın hücumlarına karşı mağlûp olmayıp galebe etmiştir.”5

-Risale-i Nur tefsiri, “Hem iman hakikatlerinin izahı olduğu için, hem ilim, hem marifet hem ibadettir.”6 “Bütün risâlelerin hususî menbaları, madenleri olan binden ziyade âyât-ı Kur’ân’iye…” baştan sona tefsir edilmiştir.”7

-İnsanlık, İslam âlemi, toplum, aile, fertler olarak karşılaştığımız bütün meseleleri halletmenin, problemleri çözmenin tekniklerini öğretir. “Her müşkül/problem halledilir, her suale cevap verilir.”8

-Yaygın eğitim modeli Medresetüzzehra ile tüm ilimleri şehir, kasaba, köy, hatta kır ve dağ başlarına çıkararak çobanları bile bu yüksek hakikatlerle buluşturur; eğitir. Böylece, İslam ilimleri literatüründeki bütün mefhumlar, kelimeler ile aralarındaki ince bağlantıları kurdurarak zeka, hafıza ve sair duygu ve latifelerimizi geliştirir.

Dipnotlar:

1-Abdülkadir Badıllı, Risâle-i Nur’un Kudsî Kaynakları, Envar. Neş., 1994, İst., s. 10.; 2-Barla Lâhikası, Enst./inter., s. 9.; 3-Şuâlar, s. 65.; 4-Kastamonu Lâhikası, s. 11.; 5-Mesnevî-i Nuriye, s. 8.; 6-Emirdağ Lahikası s. 287.; 7-Kastamonu Lâhikası, s. 29.; 8-Tarihçe-i Hayat, s. 45.

Okunma Sayısı: 1682
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • HÇeşitcioğlu

    11.7.2024 13:17:16

    3- İman esasları dışında kalanlar; Risale- i Nur esas alınarak; yeniden üretilip türetilmeli.Bunun için tüm ilgili tüm dünya kaynakları taranarak; analiz/ sentez inşa sunum..yollarıyla yine yeniden varedilmeli. Mevcutla yetinmek; sorulara cevap vermiyor ve tecdit gerçeğine uymuyor ve bizi gayretsiz ve verimsiz bırakıyor. Bu iş ancak; onyıllara yayılan plan program enstitü vakıf organize çalışma kaynak ve çalışma takımları gerektirir... Tek örnek; Filistin dünya gündeminin tepesinde ve soykırıma uğruyor. R.Nur' da bu mesele birkaç paragraf. İşte Filistin meselesi en dip noktası kökbağı, bu birkaç paragraf üzre üretilip türetilmeliydi. Teorisi ayrı pratiği ayrı olmak üzre. Mesela; Filistin' de Nurcuların kurduğu veya ortak olduğu aşevi var mı?

  • HÇeşitcioğlu

    11.7.2024 13:03:51

    2- Bizim vazifelerimiz; 1- Şerh - İzah - Tekmil - Tahşiye - Neşir - Talim - Telif - Tanzim - Tertip - Tefsir - Tashih - Beyan - İspat - Cem 15- Tafsil Risale- i Nur' daki Kur' ani hakikatları bu görev teknikleriyle bugünkü insan ve gençlik algısına sunmak.

  • HÇeşitcioğlu

    11.7.2024 12:59:44

    1-"Zannederim ki, hakaik-i âliye-i imaniyeyi tamamıyla Risale-i Nur ihata etmiş, başka yerlerde aramaya lüzum yok. Yalnız bazan izah ve tafsile muhtaç kalmış...Kastamonu L. "Çünkü, çok emârelerle anlamışız ki, bu ulûm-u imaniyedeki fetvâ vazifesiyle tavzif edilmişiz." Mektubat

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı