"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Ezan yasağı yasa tasarısını yırttılar: “Tükürün zalimlerin hayâsız yüzüne!”

10 Mart 2017, Cuma 23:59
İsrail parlamentosundaki (Knesset) Ortak Arap Listesi Bloku Başkanı Eymen Avde ile Milletvekili Ahmet Et-Tiybi, Knesset'te yapılan ilk oylamada kabul edilen ve ezanın belli saatlerde hoparlörle okunmasına yasak getiren kanun tasarısını protesto ederek yırttı.

İsrail ve Filistin medyasında çok defa yer alan videoda, Knesset'teki genel kurulda ezanın yasaklanmasına ilişkin oylamadan sonra söz hakkı alan Ortak Arap Listesi Bloku Başkanı Avde, yasağa tepki göstererek, protesto etmek için elindeki yasa tasarısını yırttı. Avde, daha sonra genel kurul salonundan çıkarıldı.

Avde'den sonra kürsüye çıkan Arap Milletvekili et-Tiybi ise Bakara Suresi'nin 114. Ayet-i Kerimesi'ni okuduktan sonra, Knesset'teki dindar Yahudi milletvekillerine söz konusu yasa tasarısını reddetme çağrısı yaptı.

Tiybi, ezanın İslam'ın temel sembollerinden biri olduğunu ve susturulamayacağını belirterek, tepkisini göstermek için elindeki yasa tasarısını yırttıktan sonra kürsüden indi.

İsrail'de ezanın 23.00 ila 07.00 saatleri arasında hoparlörle okunmasının yasaklanmasına ilişkin kanun tasarısı, Knesset'te yapılan ilk oylamada 55 oyla kabul edilmiş, 48 milletvekili ret oyu vermişti. Tasarının, yasalaşması ve uygulamaya geçirilmesi için Knesset'te iki oturumda daha kabul edilmesi gerekiyor.

Konuyla ilgili haberler:

İnsanlık düşmanı İsrail'in, 'ezan yasağı' zulmüne ezanlı tepki

Okumak için tıklayınız:

http://www.yeniasya.com.tr/dunya/insanlik-dusmani-israil-in-ezan-yasagi-zulmune-ezanli-tepki_425876

İsrail'e tepki gösterdi: Kudüs’te ezanı yasaklarsanız; her Filistinli müezzin olur

Okumak için tıklayınız:

http://www.yeniasya.com.tr/gundem/israil-e-tepki-gosterdi-kudus-te-ezani-yasaklarsaniz-her-filistinli-muezzin-olur_423751

Ehl-i zulmün merhametsiz yüzüne Bediüzzaman gibi tükürmek gerek!

İngilizlerin İstanbul’u işgali zamanında, Anglikan Kilisesi temsilcileri, İslam ümmetini hafife almak ve istihza sureti ile altı soruya altı yüz kelime ile cevap verilmesini teklif ediyor. Anglikan Kilisesi’nin başpapazı tarafından Meşihat-ı İslâmiyeden dinî altı sual sorulduğunda Dâr-ül Hikmet-il İslâmiye’nin a’zâsı olan Bediüzzaman’a cevap ver dediklerinde “Onlar altı suallerine, altı yüz kelime ile cevab istiyorlar. Üstad da ''Altıyüz kelime ile değil, altı kelime ile de değil, hattâ bir kelime ile dahi değil; belki bir tükürük ile cevab veriyorum!” diyor.

Tükürün o ehl-i zulmün merhametsiz yüzüne!

''...Elli sene evvel âlem-i İslâmı sömüren sömürgeci cebbar ve zalim bir imparatrluğa karşı, "Tükürün zalimlerin hayâsız yüzüne!" diye matbuat lisanıyla cevap veren...''

TARİHÇE-İ HAYATI’NDAN:

İstanbul’da, en büyük ve en ehemmiyetli ve tesirli hizmet-i vataniye ve milliyesinden birisi de Hutuvat-ı Sitte adlı eseriyle, gaddar zalimlerin yüzlerine tükürüp, izzet-i dîniyeyi ve şeref-i İslâmiyeyi muhafaza etmesidir. 

İstanbul’un yabancılar tarafından işgali sıralarında, İngiliz Anglikan Kilisesinin Meşihat-ı İslâmiyeden sorduğu altı sualine altı tükrük manasında verdiği makul ve sert cevapları, onun derece-i cesaret ve kemalât ve şecaatini fiilen göstermektedir. 

Hutuvat-ı Sitte’yi neşrettiği zaman, Çanakkale’de muharebe oluyordu. İstanbul’un işgalini müteakip, İngiliz başkumandanına bu eser gösterilir ve Bediüzzaman’ın bütün kuvvetiyle aleyhte bulunduğu kendisine ihbar edilir. O cebbar kumandan, idam kararıyla vücudunu ortadan kaldırmak istedi ise de; fakat, kendisine Bediüzzaman idam edilirse bütün Şarkî Anadolu İngiliz’e ebediyen adavet edeceği ve aşîretler her ne pahasına olursa olsun isyan edecekleri söylenmesi üzerine bir şey yapamaz. 

İstanbul’da, İngilizler, desîseleriyle şeyhü’l-İslâmı ve diğer bazı ulemayı lehlerine çevirmeye çalışmalarına mukabil; Bediüzzaman, Hutuvat-ı Sitte adlı eseri ve İstanbul’daki faaliyeti ile, İngilizin âlem-i İslâm ve Türkler aleyhindeki müstemlekecilik siyasetini ve entrikalarını, tarihî düşmanlığını etrafa neşrederek, Anadolu’daki Millî Kurtuluş Hareketini desteklemiş, bu hususta en büyük amillerden birisi olmuştu. 

Bu hizmetine dair kendi ifadesinden bir parça: 

Bir zaman İngiliz devleti İstanbul Boğazının toplarını tahrip ve İstanbul’u istilâ ettiği hengâmda, o devletin en büyük daire-i diniyesi olan Anglikan Kilisesinin başpapazı tarafından Meşihat-ı İslâmiye’den dîni altı sual soruldu. Ben de o zaman Darü’l-Hikmeti’l-İslâmiyenin azası idim. 

Bana dediler: “Bir cevap ver. Onlar, altı suallerine altı yüz kelime ile cevap istiyorlar.” 

Ben dedim: “Altı yüz kelime ile değil, altı kelime ile değil, hatta bir kelime ile değil, belki bir tükrük ile cevap veriyorum. Çünkü, o devlet, işte görüyorsunuz, ayağını boğazımıza bastığı dakikada, onun papazı, mağrurane, üstümüzde sual sormasına karşı yüzüne tükürmek lâzım geliyor. Tükürün o ehl-i zulmün o merhametsiz yüzüne!..” demiştim. 

Tarihçe-i Hayat, İlk Hayatı, s. 216

Üstad Bediüzzaman'ın gazete vesilesi ile verdiği cevabın bir kısmı aşağıda yer almaktadır.  

"Anglikan Kilisesine cevap"

"Bir zaman bî-aman İslâmın düşmanı, siyasî bir dessas, yüksekte kendini göstermek isteyen vesvas bir papaz, desise niyetiyle, hem inkâr suretinde,"

"Hem de boğazımızı pençesiyle sıktığı bir zaman-ı elîmde, pek şemâtetkârâne bir istifhamıyla dört şey sordu bizden,"

"Altı yüz kelime istedi. Şemâtetine karşı yüzüne "Tuh!" demek, desisesine karşı küsmekle sükût etmek, inkârına karşı da"

"Tokmak gibi bir cevab-ı müskit vermek lâzımdı. Onu muhatap etmem. Bir hakperest adama böyle cevabımız var."

"O dedi birincide: “Muhammed (Aleyhissalâtü Vesselâm) dini nedir?” Dedim: İşte Kur’ân’dır. Erkân-ı sitte-i iman, erkân-ı hamse-i İslâm esas maksad-ı Kur’ân."

"Der ikincisinde: “Fikir ve hayata ne vermiş?” Dedim: Fikre tevhid, hayata istikamet. Buna dair şahidim:

2قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ    1 فَاسْتَقِمْ كَمَا اُمِرْتَ

Der üçüncüsünde: “Mezâhim-i hazıra nasıl tedavi eder?” Derim: Hurmet-i ribâ, hem vücub-u zekâtla.

Buna dair şahidim 3يَمْحَقُ اللهُ الرِّبوٰا da.

4وَاَحَلَّ اللهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَوا

وَاَقِيمُوا الصَّلٰوةَ وَاٰتوُا الزَّكٰوةَ5

Der dördüncüsünde: “İhtilâl-i beşere ne nazarla bakıyor?” Derim: Sa’y asıl, esastır. Servet-i insaniye zalimlerde toplanmaz; saklanmaz ellerinde. Buna dair şahidim:

6وَاَنْ لَيْسَ لِـْلاِنْساَنِ اِلاَّ مَاسَعٰى

وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلاَ يُنْفِقُونَهَا فِى سَبِيلِ اللهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ اَلِيمٍ 7

1 "Emrolunduğun gibi dos doğru ol." Hûd Sûresi, 11:112.

2 "De ki: O Allah birdir." İhlâs Sûresi, 112:1.

 3 "Allah faizin bereketini giderip onu mahveder." Bakara Sûresi, 2:276.

4 "Namazı dos doğru kılın, zekâtı verin." Bakara Sûresi, 2:43.

5 "Allah alışverişi helâl, faizi haram kıldı." Bakara Sûresi, 2:275.

6 "İnsan için, ancak çalıştığının karşılığı vardır." Necm Sûresi, 53:39.

7 "Altını ve gümüşü biriktirip de onu Allah yolunda harcamayanları acı bir azapla müjdele." Tevbe Sûresi, 9:34.

AA

Okunma Sayısı: 4480
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı