06 Aralık 2013, Cuma
Brezilya’da konuşma dilinde “Brezilyalı” anlamına gelen brazuca, adidas 2014 FIFA World Cup Brazil resmi maç topu, futbolseverlerin beğenisine sunuldu. Topun tasarımı Brezilya’dan, ülkenin futbol ve eğlence dünyasından ilham alıyor.
FIFA World Cup Brazil resmi maç topu adidas brazuca, Rio de Janeiro’da bulunan Parque Lage’da düzenlenen muhteşem bir 3D ışık gösterisi ile gün yüzüne çıktı. Topun ismi, 2012 yılı Eylül ayında Brezilya’da 1 milyon futbolseverin katılımı ile gerçekleştirilen bir oylama ile belirlendi. “brazuca”, yerel dilde Brezilya’daki yaşam tarzını tanımlamak için kullanılıyor ve “Brezilyalı” anlamına geliyor.
Top panellerinin renkleri ve şerit tasarımı, ülkede takılan geleneksel çok renkli dilek bileklilerini (fita do Senhor do Bonfim da Bahia) temsil etmesinin yanı sıra, Brezilya’da futbol ile ilişkilendirilen canlılık ve eğlenceyi de yansıtıyor.
adidas brazuca, üç kıtada 10 ülkede, aralarında dünyanın en iyilerinden Lionel Messi, Iker Casillas, Bastian Schweinsteiger ve Zinedine Zidane da bulunduğu 600’ü aşkın futbolcunun ve 30 takımın katılımıyla, iki buçuk yıl süren kapsamlı testler sonucunda geliştirildi.
Bu süreç brazuca’yı bugüne kadar adidas tarafından en çok test edilen top yaparken, tüm FIFA koşullarına uygunluğunu da sağladı. Topun test edildiği kulüpler arasında, AC Milan, Bayern Münih, Palmeiras ve Fluminese de bulunuyor. Hali hazırda farklı baskı tasarımı ile FIFA U-20 World Cup™ maçlarında test edilen top, Şubat 2013’te de İsveç ile Arjantin arasındaki hazırlık maçında kullanıldı. adidas brazuca’da Tango 12 (UEFA Euro 2012), Cafusa (FIFA Confederations Cup 2013) ve her zaman popüler olan UEFA Champions League resmi maç topunda da var olan teknoloji kullanıldı. Farklı yüzey yapısının yanı sıra, birbirinin aynısı altı panelin eşsiz simetrisi ile getirilen yapısal yenilik de sahada kavrama, dokunma, denge ve aerodinamiği daha da geliştiriyor.
Brazuca, FIFA’nın resmi maç topları için belirlediği tüm ölçütleri karşılamak ve hatta aşmak üzere kapsamlı testlerden geçirilerek geliştirildi ve topun performansı her koşulda güvence altına alındı.
Adidas, “All In or Nothing” Dünya Kupası kampanyası kapsamında, brazuca’nın tanıtılması ile birlikte oyunculara ve taraftarlara “Love Me or Lose Me” (Hakim Ol ya da Kaybet) çağrısında bulunuyor. adidas’ın, futbolseverlerin Brezilya’daki FIFA World Cup™ ön hazırlıklarını, dünyayı dolaşarak topun gözünden izleyebileceği @brazuca hesabı da Twitter üzerinde faaliyete geçti.
Haziran ayında Brezilya’da oynanacak ilk maç öncesi turnuvaya katılan ülkeleri ziyaret edecek olan adidas brazuca, oyuncular ve ünlü isimler ile buluşup önemli kültürel etkinliklerde yer alarak tüm seyahati boyunca tweet’ler atacak.
Okunma Sayısı: 1257
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.