"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Süfyanın tuzağına düşme

Ali FERŞADOĞLU
23 Ocak 2021, Cumartesi
Soru: “Bu dehşet zamanda, ‘siyasette muktesid meslekte’ gitmeyen Deccal/Süfyanın tuzağına düşer; ne demektir?”

Evvelâ bazı tabir ve kelimeleri açarak meseleyi anlamaya çalışalım: Siyaset; at bakıcısı, tımarcısı, yöneticisi anlamındaki seyis kelimesinden gelir. Devleti yönetenler, devletin sahibi değil, bakıcısı, idarecisidirler. Sahip, millettir. Bürokrat ve siyasetçi hizmetçidir, seyisdir.

Meslek; usûl, tarz, tutulan yol, metot ve sistem demektir. Siyasette meslek; bir düşünce, bir sisteme sahip olmayı gerektirir. Siyasette mesleksizlik ise, konjonktürel davranmak, menfaat üzerine hareket etmek demektir. Her gelen dolmuşa binmektir. 

“Muktesit”; iktisad demek, yani, israfa girmeyen, hasislik ve cimriliğe de düşmeyen en doğru, en istikametli yaşama biçimidir.  

Siyasette muktesit meslek, “ifrat-tefritten” uzak; “vasat, orta yol”, dengeli yol, “sırât-ı müstakîm”, yani, hürriyetçi, meşrûtiyet-i meşrûacı, demokrat yolu ifade eder.  

Muktesid, iktisada riayet etmektir. Demek ki iktisat, “ifrat ve tefritten”, aşırılıklardan beri olup “hadd-i vasat/dengeli” gitmektir.  

Siyasette israf ise, zarar vermek ve zulme girmek olarak da anlaşılabilir. Şu halde “siyâsetteki muktesid meslek”, aşırılıklardan âzâde olarak Risale-i Nur’un ortaya koyduğu Kur’ân ve Sünnet-i Seniyye’nin bu zamandaki hizmet metotlarına uymaktır.   

“Siyasette muktesit meslek”te gitmemek, Deccal/Süfyanın tuzağına düşmektir: “Rivayette vardır ki, ‘Süfyan israfı teşvik etmekle, şiddetli bir hırs ve tamaı uyandırarak insanların o zayıf damarlarını tutup kendine musahhar eder’ diye bu hadîs ihtar ediyor; ‘İsraf eden ona esir olur, onun dâmına düşer’ diye haber verir.” 2 

Böylece siyasette de “Tamah yüzünden çoklarını avlıyorlar... Ehl-i dünya, hususan ehl-i dalâlet, parasını ucuz vermez, pek pahalı satar. Bir senelik hayat-ı dünyeviyeye bir derece yardım edecek bir mala mukabil, hadsiz bir hayat-ı ebediyeyi tahrip etmeye bazen vesile olur. O pis hırsla, gazab-ı İlâhîyi kendine celb eder ve ehl-i dalâletin rızasını celbe çalışır.”

Kurtuluş, “siyasette muktesid mesleği” takip etmektedir. 

Dipnotlar:

1- Bediüzzaman, Beyanat ve Tenvirler, s. 105. 2- Bediüzzaman, Şuâlar, s. 502. 3-Bediüzzaman, Mektubat, s. 406-407.

Okunma Sayısı: 3761
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı