"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Kanal İstanbul'un maliyeti 15 milyar dolar

22 Mart 2019, Cuma 15:36
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Anadolu Ajansı (AA) Editör Masası'nda soruları cevaplayıp, gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Kanal İstanbul Projesi

Kanal İstanbul Projesi'ne ilişkin sorular üzerine Turhan, "Buradaki gecikmenin sebebi biziz. Kanal Projesi aynı zamanda bir şehircilik projesi. İstanbul'un marka değerini yükseltecek olan bir proje." değerlendirmesinde bulundu.

Turhan, projenin yapım ve planlama ile ilgili kısmının büyük ölçüde tamamlandığının altını çizerek, "Proje kapsamında inşa edilecek kanalın yeri belli. Kanal boyunca etrafındaki deniz yapıları, liman yapıları, iskeleler ve ticari alanlar, bunların hepsi ayrıntılı şekilde hazırlandı, tamamlandı. Biz bunu imar planlarına işlenmek üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığına ilettik. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bu kanalın etrafında oluşacak diğer şehir planlarını 1/100.000 ölçeğinde tamamladı. Bunun ÇED aşamasıyla ilgili son değerlendirmeler yapılıyor." ifadelerini kullandı.

Kanal İstanbul Projesi'ni yap işlet devret yöntemiyle yapmayı düşündüklerini belirten Turhan, projede toplam maliyetin yaklaşık 15 milyar dolar olduğunu söyledi.

Turhan, boğazların mevcut kapasitesinin uluslararası deniz trafiğindeki araçları taşımaya yetmediğine işaret ederek, "Deniz trafiğine hizmet verecek kapasiteyi artırmamız zorunlu. Burası uluslararası bir deniz yoludur. Burada ticari taşıma yapan araçları geçirmek zorundayız. Bunun kurallarını da belirleme yetkimiz var. Deniz ulaşımı için Kanal İstanbul'un yapılması ve her türlü işletme kullanma hak ve yetkisinin Türkiye'de olması çok önemlidir." diye konuştu.

"Kanal İstanbul'a müşteri bulunamaması durumunda, kendi imkanlarımızla 2019 içerisinde start verme hedefimiz var." ifadesini kullanan Turhan, proje güzergahı üzerinde 7 karayolu köprüsü, biri köprü diğeri yer altı geçişi olmak üzere toplam 2 demiryolu geçişi, 2 metro geçişi planlandığına dikkati çekti. Turhan şunları kaydetti:

"Bunlarla birlikte ana su iletim hatlarının geçişi kapsamında, 8 adet tünelli geçiş planlanmıştır. Mevcut 14 enerji nakil hattı için 4 koridordan, mevcut 7 doğalgaz hattı için 5 koridordan ve mevcut telekomünikasyon hatları için de 3 koridordan olacak şekilde geçiş planlaması yapılmıştır. Kanal İstanbul'u 2025'te ülkemize kazandırmış oluruz. Tam teşekküllü olarak buradan deniz araçları geçmeye başlar ve burada yaşam başlar." 

***

Tıklayınız:

Kanal İstanbul tartışması devam ediyor

‘Kanal’ İstanbul’a zarar

Bu yıkımın geri dönüşü olmaz

Yeni havalimanına taşınma işlemi

Turhan, Yeşilköy Havalimanı'ndan İstanbul Havalimanı'na taşınma işleminin 5 Nisan saat 03.00'te başlayacağını belirterek, şunları kaydetti:

"7 Nisan 00.00'da bitecek. Tüm yurt içi ve yurt dışı yolcu taşıyan operatörler bu tarihten sonra İstanbul Havalimanı'ndan hizmet verecek. 18 Mart'a kadar iç hatlar terminalinden 1671 uçuş, dış hatlardan 1231 uçuş olmak üzere toplamda 2 bin 902 uçuş yapılmış. İç hatlarda 226 bin 40, dış hatlarda 146 bin 78 kişi olmak üzere toplam 372 bin 118 kişi yeni havalimanımızı kullandı. Yeni havalimanımızın şanına yakışır şekilde yolcuların uçak bekleme saati, check-in işlemleri ve havalimanına ulaşımıyla ilgili hizmetlerde her türlü ihtiyaçlar tespit edildi, gerekli tedbirler alındı. Gerek taksiyle, gerek toplu taşımayla, gerekse İstanbul Büyükşehir Belediyesinin şehrin 18 farklı yerinden hareket edecek 150 özel bagajlı otobüsü havalimanına yolcu taşıma hizmeti verecek."

Cahit Turhan, gelecek yıl mart ayında Gayrettepe'yi, haziran ayında da Halkalı'dan yeni havalimanına metro sistemlerini diğer ulaşım hizmetleriyle entegre bir şekilde hizmete almayı hedeflediklerini bildirdi.

Yeşilköy Havalimanı'nda mevcut kargo ambarları, depolar, hangarlar ve teknik bakım yapan şirketler bulunduğunu ifade eden Turhan, şöyle devam etti:

"Bunlar bir müddet daha yeni havalimanındaki yerlerini tesis edene kadar hizmet verecek. Yolcu taşıma işlemi tamamen yeni havalimanında olacak. Alanın önemli bir kısmını millet bahçesi yapacağız, bir kısmını da havacılıkla ilgili fuar hizmetinde kullanacağız. Havacılık ülkemiz için gelecekte stratejik sektörlerden biri. Teknofest'i de bu sene Atatürk Havalimanı'nda yapacağız. Ayrıca orayı ulaştırma ve havacılık alanında eğitim merkezi olarak kullanmayı düşünüyoruz. Terminallerin olduğu yerlerde revizyonlar yapılarak, fuar, turizm merkezi ve insanlarımızın rahat nefes alacağı bir şehir parkı olacak. Küçükçekmece-Bakırköy istikametinde oturanlar da havayolu trafiğinden kaynaklanan sesten de kurtulmuş olacaklar."

AA

Okunma Sayısı: 1043
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • şerif

    23.3.2019 10:58:43

    Kanal istanbul'un Deniz taşımacılığı üzerinden kendini finanse edebilmesi mümkün değildir. Bunu söyleyenler ise cahil değil, olsa olsa yalancıdır. Kanal istanbulun finansmanı Yabancılara TOPRAK satarak, Daire, işyeri, satarak temin edilecektir. Başka hiçbir projeleri yoktur. Gerçeği gizliyorlar. VATAN Toprağı satarak finansmanı sağlanacaktır.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı