Türk avukatlar, Tacikistan'da yaşadıklarını anlattı

23 Ocak 2016, Cumartesi 11:10
Tacikistan'ta tutuklu bulunan isimlere yönelik insan hakları ihlallerini incelemek için ülkeye giden ancak burada gözaltına alınan Türk avukatlar Gülden Sönmez ve Emine Yıldırım yurda döndü.

Serbest bırakıldıktan sonra Türk Hava Yolları'na ait uçakla Duşanbe'den İstanbul'a gelen Türk avukatlar Sönmez ve Yıldırım, Yeşilköy Havalimanı'nda İHH yetkilileri tarafından karışlandı. Burada gazetecilerin sorularını yanıtlayan avukatlardan Gülden Sönmez, “21 Ocak günü Duşanbe'de olacak şekilde Atatürk Havalimanı'ndan çıktık. İnsan hakları savunucusu avukatlar grubu olarak bir heyetle ziyaretimizi gerçekleştirecektik. Oraya vardığımızda da cumhuriyet savcılığına gittik ve görüşmek istedik. İçeride tutulan şahıslarla ilgili talebimizi ilettik. Gidiş amacımız özellikle siyasi görüşlerinden dolayı düşüncelerinden dolayı ya da avukatlık hizmetlerinden dolayı tutulan kadınlar ve avukatları ziyaret etmekti. Onlarla ilgili ciddi insan hakları ihlalleri vardı dünya kamuoyunda. Oraya vardığımızda da savcılığa bu ziyarete izin vermeyeceğini söyleyerek Tacikistan Dışişleri Bakanlığı'na yöneltmişti bizi. Oraya yazılı bir başvuru yaptık" dedi.

"TELEFONLARIMIZA EL KOYDULAR"

Kaldıkları otele Tacikistan istihbarat birimlerinden birilerinin geldiğini ve tercümanlarını zorla araba bindirmeye çalıştıklarını ifade eden Sönmez, “Türkiye vatandaşı olduğumuzu, amacımızı, yazışmalarımızı kendilerine söyledik. Bizi de zorla götürmeye kalktılar. Onlarla gitmeyeceğimizi söyledik. Pasaportumuza el koymaya kalktılar. Telefonlarımızı elimizden aldılar. En son otelde yaşanan gerginlik üzerine bir taksi ile havalimanına götürülüp deport edileceğimizi beyan ettiler. En sonunda onların da içinde olduğu taksi ve birkaç araçla birlikte konvoy halinde havalimanına gittik. Havalimanında da sabah uçağa biniş saatine kadar pasaportlara ve telefonlara el konuldu. Sonra da buraya geldik" diye konuştu.