Çocuklarımızı bizler, çocuk eğitiminin bir görevlisi olarak fayda ve iyilik noktalarından; zararlı ve faydasız hallerden bilgilendirme amaçlı olarak destekleyebilir ve eğitebilirsek onları yüreklendirmiş, gayrete getirmiş ve kendi öz güvenlerini kazandırma yönünde önemli adımlar atmış oluruz.
Kendine güvenen çocuk; hem kendince, hem de çevresince çocukluktan genç adamlığa adım atmış demektir. Genç adam ise çocuklukta öğrendiği her şeyi benimseyen ve zor terk eden adam demek olacaktır.
Takdir ve alkışla, tebrik ve mükâfatla yola çıkıldığında çocuklarımızın yaptığı yüzde yetmiş fiiller onların kendilerine olan güvenleriyle ortaya çıkacak ve eğer bunlar da müsbet hareket ve fiiller ise çocuk açısından büyük bir kazanım olacaktır.
Küçük şeylerin çocuk açısından büyük gibi değerlendirileceği ve yüreklendirileceği zamanlar; çocuklarımızın herhangi bir fiille, yaptıkları bir işle, konuştukları ve başarılı oldukları ifadelerle alâkalı zamanlar olmalıdır.
Ailede güven ortamı takip edilirken, okulda, arkadaş çevresinde ve yakın akrabalarla olan münasebetlerde de kendine güven ve iş başarma konuları çocuk açısından başarılı olmak adına; paylaşılarak ve paslaşılarak gerçekleştirilmeye çalışılmalıdır.
Evet, çocukların hareketleri, konuşmaları, yaptıkları işler ve ulaşabildikleri her şey; küçüktür, basittir, derme çatmadır ve belki de bazen asılsız ve mesnetsizdir, bir dayanak noktaları olmayabilir. Ama çocuklarımız övülürse, beğenilirse, biraz fedakârca fikirlerle takdir edilebilirse onlar bu davranış ve alkışlamalardan çok şey kazanırlar.
Eğitimin bütün faktörlerinin dikkat edeceği tek husus bu konuda; menfiyi, kötüyü ve zararlıyı ayırt ederek, tefrik ederek çocuklarımızın yaptıkları, başardıkları, ulaşabildikleri ve aşabildikleri her şeyi övmeleri, beğenmeleri, alkışlamaları ve topyekûn yönlendirici bir takdirde bulunabilmeleridir.
Süreklilik, sıkılmama, utanmama, kavga etmeme, sabırlı olma, güvenle hareket etme ve daima müsbeti, iyiyi, güzeli ve doğruyu hatırlatarak bunların devamlı bir şekilde eğitiminin verilmesi bizlerin karşısına övülmüş, beğenilmiş, alkışlanmış ve takdirlere mazhar olmuş, masaddak olmuş başarılı ve kendine güvenli çocukları ortaya çıkaracaktır.
Hep beraber kendi zihnimizde, aklımızda, hayalimizde ve not yazdığımız defterlerimizde; çocuklarımızı takdir edecek, övecek, methedecek ve beğeniyi ifade edecek cümleleri, paragrafları hazır etmeliyiz ve onlarla konuşurken bunları istimal etmeliyiz, kullanabilmeliyiz.