"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Bereketli bir sebze: Kabak

02 Şubat 2019, Cumartesi 01:25
Mutfak Kitaplığı - Yeşim Akkaya

“Ey Aişe! Yemek pişirdiğinde kabağını bol koy. Çünkü kabak üzgün insanın kalbini güçlendirir.”

Hadis

Çekirdeği, çiçeğinden yapılan dolması, kızartması, böreği, yemeği, çorbası, tatlısı ile onlarca şekle bürünebilen kabak neredeyse her mevsim rahatlıkla bulabileceğiniz bir sebze. Zira farklı mevsimlerde, farklı cinsleriyle arzı endam eden kabağın birçok cinsi bulunuyor. 

Faydaları ise saymakla bitmiyor: 

* Yüksek lif ihtiva etmesi kabızlığı önlemeye yardımcıdır. Sindirim sistemi dostudur.

* Göz sağlığı, hücre ve cilt yenilenmesinde etkilidir.

* Çok güçlü bir antioksidandır.

* Kanser hastalıklarına karşı koruyucu etki gösterir.

* Vücudun herhangi bir yerinde oluşan iltihabın iyileşmesine yardımcı olur.

* Potasyum muhtevası çok yüksektir. Hipertansiyona karşı koruyucudur.

* Çekirdeği prostat sağlığı için etkilidir.

* Bağışıklık sistemini güçlendirmede etkilidir.

Pişirirken dikkat!

* Vitamin ve mineral değerlerini kaybetmemesi ve daha faydalı olabilmesi açısından kabuğunu tüketeceğiniz zaman soyun ve doğrayın. 

* Fırında veya buharda kısa sürelerde pişirin. Bu şekilde vitamin ve mineral kayıpları en az seviyeye indirilebiliyor.

* Tatlısını yaparken, sağlığa zararı kesin olarak belirlenmiş rafine şekerden kaçının. Onun yerine pekmez ya da bal kullanarak tatlandırabilirsiniz.

* Bal ve pekmezi, bal kabağını pişirdikten sonra üzerine ilâve edebilirsiniz.

Bir tarif; Pekmezli kabak tatlısı 

* 5-6 dilim balkabağı

* 1 bardak su

* Yarım su bardağı pekmez

Hazırlanışı:

Fırın tepsisine dilimlenmiş kabakları birbirine değmeyecek şekilde dizin. Üzerine su ilâve edin. Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede 20 dakika pişirin, ardından kabakların diğer yüzeyini çevirin. 20 dakika daha pişirin. Tabağa aldıktan sonra üzerine pekmez, ceviz ve tahin ilâve edin. 

Çocuğunuza sebze yemeklerini sevdirmek için

Paketli gıdaların zararları gün geçtikçe daha da yaygın bir şekilde fark ediliyor.  Oysa ki, çocuklarımızı sebze ve meyvelerin zengin dünyasıyla tanıştırmamız gerekiyor. 

Peki bunun için neler yapmalıyız?

* Anne sütünden ek besine geçtiği dönemde aylık gelişimine uygun olarak her sebzenin tadına baktırın. Sebzeleri karıştırmayın ki her sebzenin tadıyla tanışabilsin. Bamyadan, lahanaya, karnabahardan, domatese her sebzeyi yemeye alışsın.

* Çocuklarınıza sebzelerin faydalarını anlatın. 

* Sebzeleri tanıması için isimlerini öğretin. 

* Mutfakta ondan yardım isteyin. Kendi yaptığı yemekleri tüketmesi daha kolay olur.

* Pazar, market alış verişlerini birlikte yapın. İstediği sebzeleri seçmesine izin verin. 

* Bahçede, balkonda, saksıda küçük sebzeler yetiştirmesine izin verin. 

* Sevdiği bir yiyecekle sebzeleri karıştırarak onun hayır diyemeyeceği yemekler yapabilirsiniz. Pırasalı köfte, sebzeli makarna gibi….

* Dönem dönem bazı sebzeleri yemeyebilir. Israr etmeyin.  

* Çikolata yerine hurma, incir gibi meyvelerle tanıştırın. 

Kaynak: Bizim Aile Dergisi

Okunma Sayısı: 1103
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı