"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

“Müfredat” üzerine…

Orhan Ali YILMAZ
07 Ekim 2023, Cumartesi
Geçen 2022-2023 eğitim öğretim yılı ortasında, lise düzeyindeki okullara, Milli Eğitim Bakanlığımıza bağlı şu Din Eğitimi Genel Müdürlüğümüz tarafından “Öğrencilerin Güncel Dinî-Felsefî Konularda Soru ve Rehberlik İhtiyaç Alanları” adlı beş (5) sayfalık bir Öğrenci Anket Soru-Cevap Formu gönderilmişti.

Amacı da, öğrencilere, şu dinî-felsefî konularda akıllarına takılan “güncel” hayatî soruları sordurup, sonrasında, bu sorulara cevap teşkil edecek yeni bir öğretim müfredatı ve buna bağlı, yeni şu “güncel” kitapların yazımı olduğunu anladığım; içinde; Allah’ın varlığı, Kader, Peygamberlik, Deizm, Kötülük Problemi, Cinler, Mezhepler, Mahremiyet, Savaş-Cihat İlişkisi başta olmak üzere, yüzden ziyade alt soru başlığı bulunan “gayet kapsamlı” bir anket çalışmasından bahsediyorum…

Ben de, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi, şu İlçe Zümre Başkanı olarak, “Anket Formu”nda belirtildiği üzere, 9 ile 12. sınıflara ayrı ayrı olarak, şu “Beyin Fırtınası Metodu” eşliğinde, büyük bir “özveri” ve “özenle” olduğunu düşündüğüm, öğrencilerimiz aracılığı ile şu minvalde “Sorular” belirlemiş ve bize bildirilen ilgili birime bağlı şu elektronik posta adresine göndermiştim.

Kaderimiz, önceden “belirlenmiş” midir, yoksa sadece “kaydedilmiş” midir?

Eğer “rızkımız” belli ise, ne diye çalışıp çabalıyoruz?

Külli İrade karşısında “Cüzî İrade” ne anlam ifade eder?

Allah’ın, bizim ibadetimize “ihtiyacı” var mıdır?

Allah, Şeytan’ı neden yarattı?

Allah, “kötülükler”i neden önlemiyor?

Allah, neden sadece Peygamberler ile konuşmuş?

Din bir tane ise, neden “mezhepler”e ihtiyaç var?

Bir mezhebe bağlı olmadan dinin “gereklerini” yerine getiremez miyiz?

Müziğin “haram” olmasının bir ölçüsü var mıdır ya da “hangi müzik türü” haram sayılabilir?

Kadınların “örtünmesi” ile ilgili âyet ve de hadisler neden ders kitaplarımızda yok?

Câriyelik Hukuku, kavramı, günümüz için de geçerli midir?

Cennet ile Cehennem, hâlen mevcut/yaratılmış mıdır, yoksa sonradan mı yaratılacaktır?

Müslüman ülkelerin/grupların, günümüzde yaptıkları savaşları “Cihat” olarak değerlendirebilir miyiz?

Devlete, kanun gereği faiz ödemek zorunda kalıyoruz, acaba günaha giriyor muyuz bu durumda?

Ders kitaplarımızda neden Kıyamet Alâmetleri’nden hiç bahsedilmiyor, anlatılmıyor?

İnsanlar, özellikle de gençlerimiz neden Deizm’e ya da Ateizm’e yöneliyorlar?

Kur’ân, bizlere bir “devlet modeli” önerir mi?

Dinin ne kadarı “siyaset”le ilgilidir?

İktidara gelmek için “dinî değerler” kullanılabilir mi?

İş bu çalışmanın üzerinden yaklaşık bir yıl geçmiş.. ve biz hâlen aynı yerde, bu tâdat edilen şu güncel “hayatî” sorularımıza ve de sorunlarımıza “tatminkâr” cevaplar verebilecek, üretebilecek yeni bir “Müfredat”a ve ona bağlı şu Yeni Ders Kitaplarına “pürdikkat” muntazırız ve şu “eşedd-i ihtiyaç” ile muhtâcız ve hâllini, çözümünü şu “sorumlu ilgililerden” şu “dört gözle” bekliyoruz…

Okunma Sayısı: 2067
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Mehmet Güntay

    9.10.2023 10:08:59

    Hocam tebrik ederiz ayrıca okulumuzdaki programda çok güzel olmuş alkışlıyoruz hocam sizlere sizden de bunlar beklenir zaten sevgiler saygılar

  • A. AYDIN

    8.10.2023 14:15:13

    Bunlar gerçekten güzel sorular.

  • Orhan Ali YILMAZ

    7.10.2023 17:32:01

    İsteyenin bir yüzü, vermeyenin iki yüzü kara imiş...

  • S.topuz

    7.10.2023 17:08:14

    ..."İstanbul'daki ikametgâhının kapısında şöyle bir levha asılı idi: BURADA HER MÜŞKİL HALLEDİLİR, HER SUALE CEVAB VERİLİR, FAKAT SUAL SORULMAZ."....... ..." İstanbul'da grup grup gelen ulemanın suallerini cevaplandırıyordu. Genç yaşında böyle bilâ-istisna bütün suallere cevap vermesi ve gayet mukni ve beliğ ifade ve hârika hal ve tavırlarıyla, ehl-i ilmi hayranlıkla takdire sevk ediyordu. Ve "Bedîüzzaman" unvanına bihakkın lâyık görüyorlar ve bu fevkalâde zatı, bir "nadire-i hilkat" olarak tavsif ediyorlardı."... Tarihçe-i Hayat - 52 Evet, Risale-i Nur Külliyatı, cinnî ve insî şeytanların her türlü maddî manevî ve imanî vesvese ve suallerine muknî ve ilzam ve isbat edici cevaplar veriyor! Gözümüze de sokacak değildir. İhtiyaç hisseden zahmet edip, açıp okuyabilir ve bakabilir, vesselam!

  • selma

    7.10.2023 15:27:58

    Resmi kurumlardan böyle çalışmalar beklemek zaman israfı. Sivil toplum kuruluşlarının , duyarlı vatandaşların bir şeyler yapması lazım. Herkesin fikrini , çözüm önerilerini söyleyebileceği demokratik ortamlar oluşturulup, kararlar uygulamaya dökülmeli.

  • Orhan Ali YILMAZ

    7.10.2023 13:43:43

    Ona şu "üslûp" deniyor...

  • Ali Yılmazcan

    7.10.2023 12:01:23

    Çok önemli bir konuyu dikkatli kimseler için dile getirmişsiniz. Tebrikler. Sorular çok can alıcı. Cevaplarını muhtevi bir kitap için M. E. B beklemek abesle iştigal gibi. "Şu" konuyu işlemeye devam etmeniz dileğiyle. (Ben de mi çok kullandım "şu" yu) Selamlar

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı