Uzak komşumuzdan heyecanlandıran gelişme!

18 Mart 2016, Cuma 15:38
Gök bilimciler, gizemli gezegen olarak da bilinen Plüton'un donmuş yüzeyinin altında sıvı halde sudan bir okyanusun bulunabileceğini ileri sürdü.

ABD'nin Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesine (NASA) ait uzay aracı New Horizons'un gönderdiği verileri inceleyen gök bilimciler, Plüton ve uydusu Charon'un jeolojik olarak son derece aktif olduğunu, gizemli gezegenin sanılandan çok daha karmaşık bir yapıya sahip olduğunu ortaya çıkardı.

Araştırmacılar, Plüton'un nitrojen, metan ve sudan oluşan karmaşık yapısıyla Güneş Sistemi'ndeki diğer gezegenlerden oldukça farklı şekilde tasarlandığını belirtti.

Plüton'un yüzeyindeki kayalarda yer alan radyoaktif maddeler sayesinde gezegenin iç kısmının ısındığına ilişkin veriler bulunduğuna işaret eden araştırmacılar, söz konusu verilerin cüce gezegenin donmuş yüzeyinin altında amonyak açısından zengin ve sıvı halde sudan oluşan bir okyanus bulunabileceğine dikkati çekti.

Araştırma, "Science" dergisinde yayımlandı.

Güneş'ten Plüton'dan Allah'a ulaştıran bir tefekkür yolculuğuna davetlisiniz

Aklın sınırlarını zorlayan bir tefekkür: Güneş’ten 21 milyar kat büyük ‘karadelik’

Bir robot da 'mühendis'siz olmaz...

Birçok özellikle donatılan Atlas robot, kendisiyle birlikte ama kendisinden daha çok tasarımında yer alan mühendisleri, tasarımcıları gösteriyor ve göstermesi gerekir.

Bilim ve teknoloji dünyasında her geçen gün yeni gelişmelere şahit olurken nazarlarımız ister istemez bu gelişmelerin arkasında imzası olan isimlere ve insanlığın geldiği bu hayal ötesi aşamaya çevriliyor.

Bu noktada Üstad Bediüzzaman'ın "Bir köy muhtarsız olmaz. Bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz. Bir harf kâtipsiz olamaz, biliyorsun. Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur? veciz ifadeleri akıllara geliyor.

Bu veciz ifadedeki harika kıyas ölçüsüyle; hayran kaldığımız teknoloji harikası, cansız, şuursuz bir robotun arkasındaki canlı, şuurlu , akıllı, ve ruh sahibi tasarımcıyı gördüğümüz gibi, o tasarımcıyı da tasarlayan, yaratan sonsuz ilim, kudret sahibi Cenab-ı Hakk'ı görebiliriz.