"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

AVM’lerin ciro ve müşteri kaybı büyük

30 Temmuz 2020, Perşembe 15:00
Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı ve Koçtaş Yönetim Kurulu Üyesi Alp Önder Özpamukçu, “Çin, AVM’leri yeniden açtığında müşterilerinin yüzde 70’ini kaybederek başlamıştı. Türkiye de aynı süreci yaşadı. Temmuz ayına geldik, gerçek anlamda açılış haziran sayılır. Haziran başından Temmuz sonuna kadar geldiğimiz dönemde hâlâ yüzde 55’ler belki biraz da yüzde 60’a doğru giden müşteri sayıları var” dedi.

Özpamukçu, Kovid-19 salgını ve yeniden şekillenen perakende sektörünü değerlendirdi. Türkiye’de AVM’lerin toplam ticaret içinde yüzde 7’lik bir büyüklük oluşturduğunu ifade eden Özpamukçu, AVM’lerin organize ticaret içerisindeki payının ise çok daha yüksek olduğunu söyledi. Özpamukçu, AVM’lerde iyi lokasyonlarda olanların bir parça daha iyi müşteri sayılarına yaklaştıklarını, ancak her halukârda ciddî bir trafik kaybı yaşandığını belirterek, “Trafik kaybı ciro kaybı demek. O yüzden perakendecilerin de AVM mağazalarında cadde mağazalarına göre daha fazla zorlandıklarını tesbit ediyoruz.” diye konuştu.

AA

Okunma Sayısı: 305
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı