"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Cehennem de olsa beka isterim

Mehtap Yıldırım Yükselten
04 Temmuz 2019, Perşembe
“Bir zaman, küçüklüğümde, hayalimden sordum: ‘Sana bir milyon sene ömür ve dünya saltanatı verilmesini, fakat sonra ademe ve hiçliğe düşmesini mi istersin? Yoksa, bâki fakat âdi ve meşakkatli bir vücudu mu istersin?’ dedim. Baktım, ikincisini arzulayıp birincisinden ‘Ah!’ çekti. ‘Cehennem de olsa beka isterim’ dedi.” (Asa-yı Musa)

Bu mesele ilk okuduğumuzda “Nasıl yani?” dedirten, anlamakta güçlük çektiğimiz bir konudur. Zira Cehennem korkunç ve azap çekilecek olan bir yerdir. Cehennemde yanmaktansa yok olmak daha tercih edilir gelmişti bana. Biraz düşününce, bu meseleye nefsimin ölçüsüyle bakmamam gerektiğini anladım. Zira nefis nasıl hep hazır lezzeti tercih edip ileride verilecek olan bâki hazineleri düşünemiyorsa, ebedî olarak yok olmanın ileride nasıl bir acı olacağını şimdi hesap edemiyor. Meseleye vücudunun Cehennemde yanması ve azap olarak baktığından hataya düşülüyor. Demek ki bu konuyu mütalâa etmeye çalışırken nefsin penceresiyle bakmamak gerekiyor. İnsanda çok hassas ölçülerle donatılmış lâtifeler vardır. Hepsinin istek ve arzuları farklı; kavrama, hissetme, şekillendirebilme özellikleri farklıdır. Meselâ bazen kalbin hissettiğini dil ifade edemez. Vicdanın bir hükmünü, akıl mantık ölçüp tartmakta zorlanabilir. “Cehennem de olsa isterim.” sözünü anlamakta zorlanmamızın sebebi de, akıl, vicdan, kalp gibi lâtifeler “ebed” diye haykırırken, nefis bunu anlayamıyor ve “Cehennemde yanmaktansa yok olmak daha iyidir” diye itiraz ediyor.

“İdam-ı ebedî” denilen yokluk, Cehennemden daha ağır bir haldir. Dolayısıyla nefis kabul etmese de, insanın kalp, akıl, vicdan, ruh gibi lâtif olan duyguları Cehennemi yokluğa tercih eder. Daima varlık yokluğa göre tercih edilebilir bir haldir ve varlık galiptir. İnsan daha kötü, daha aşağı bir hâli kabul edemez.

Zaten bizim için ebedî yok olmak gibi bir durum mevzu bahis değildir. Kur’ân-ı Kerîm’in bir çok âyeti bunun teminatını veriyor. Allah dileseydi kâfirleri, isyan edenleri tamamen yok edebilirdi, ama Cehennem de bir rahmettir. Bu dünya müsabakasının mutlak âdil bir sonucudur.  

Okunma Sayısı: 671
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı