Cevşenin bu özellikleri ve okunmasındaki faziletlerinin tamamı “İsm-i Azamın” mazharı olan ve her ismin azamî mertebesine mazhar bulunan Peygamberimize (asm) hastır.
Sonra imanın kuvvetine ve kişinin Allah katındaki derecesine göre diğer mü’minler onun hasiyetlerinden istifade ederler. Yoksa Mecmuatu’l-Ahzabda Cebrail’in (as) Peygamberimize (asm) anlattığı hasiyetler bizim için mübalâğa görünebilir. Esasen duâ bir ibadettir ve bunun faydası ve neticesi ahirettedir. Dünyevî bir amaç ve beklenti içinde olmak duânın makbuliyetinin şartı olan ihlâsı kırdığı için duâ makbul olmaz ve okuyan da onun hasiyetlerinden istifade edemez. 1
Bununla beraber ahirete ait faydalar ve hasiyetler bu dünyanın fani olan nimetleri ile ölçüye gelmez. Zira bütün dünya bir insana verilse fani olduğu için ahiretin baki olan bir ağacına mukabil gelemez. Baki fani ile kıyas edilemez. Bu bakımdan cevşen için ifade edilen hasiyetler ve faydalar ahirete baktığı için mübalâğa değil, hakikatin ta kendisidir. 2
Dipnotlar:
1. Lem’alar, s. 321-322.
2. Emirdağ Lâhikası, s. 280-282.
CEVŞEN’İN KIYMET VE FAZİLETİ ı Risale-i Nur Enstitüsü