"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Demirel düşmanlığı ile Yeni Asya’ya hücum edenlere dair…

Şükrü BULUT
12 Temmuz 2021, Pazartesi
Biz bu hikâyeyi tarihin raflarına kaldırmıştık. Merhum Hafız Ali Ağabey’in talebesi ve üniversiteyi bitirdikten sonra şehit Menderes’e bürokrat olan Demirel’in siyaset sahnesine ilk çıkışı 1963 olduğuna göre, üzerinden tam yarım asır geçiyor.

Ve siyaseti terk ederek köşesine çekildiği tarih ise 2000’dir. Vefatının üzerinden de yaklaşık yedi sene geçmiş. Onunla birlikte veya döneminde siyaset yapmış politikacıların çoğunun isimlerinin yeni nesillerce bilinmemesine karşın DEMİREL, günümüz siyaseti üzerinde tesir sahibi olarak konuşuluyor.

Demirel’in siyasî hayatı, demokrasi mücadelesi, ihtilâllere maruz kalması ve bilhassa siyasetli dinî cemaatlerin iftiralarına hedef olması; ferdî, lokal ve belli bir zamana ait bir mesele olmadığını biliyoruz. Osmanlı’dan bu yana devam eden demokrasi serüvenimizi, Osmanlı’yı yıkarak “Yeni Cumhuriyet’e musallat” hanedanın mahiyetini ve bu hanedan üzerinden yüz elli seneye yakındır millet olarak imanımıza ve mukaddesatlarımıza müdahale edenlerin mahiyet ve hedefleri bilinmeden, “DEMİREL’İN SİYASÎ MİSYONU” üzerinde konuşmanın, abes ile iştigal olduğuna inanıyoruz.

Demirel’in, münafık Kemalist/Marksistlerin oyunlarına gelerek düşmanlık eden bir kısım “Siyasal İslâmcı”ların bekledikleri gibi bir ölümü olmadı. Akşam çevresiyle tatlı tatlı sohbet ederken sabaha doğru vefat etmiş. Sonra, onların beklediği gibi tabutunu birkaç yakını ve askerler defnetmediler. Bilâkis Anadolu’nun bağrındaki İslâmköy’deki cenazesine tam otuz bin seveni koşmuş, duâya durmuş. Ve kaderin garip bir tecellisidir ki, Türkiye demokratik siyasetinde millet ile çalışmış müteveffa liderlerin hepsinden ziyade kabri ziyaret edilen birisi olmuş. Hem de Anadolu’nun ücra bir köyünde… Türkiye’nin karartılmış ve mütemadiyen haramilerce demokrasiden uzaklaştırılmaya çalışıldığı döneminin siyaset kahramanının etrafında çıkarılan şayialar, iftiralar, karalamalar ve yalan haberlerle hücum edenlerin birçoğu, onun vefatıyla yalanın siyah perdesini araladılar. Mektebe gitmekle yarım kalan hafızlığı, her sabah Kur’ân sesleriyle çınlanan evde anne-babasıyla geçen çocukluğu, mütedeyyin bir aile çocuğunun hayatındaki ibadetin yeri ve dinî sembollerle millî dâvâlar karşısındaki duruşunun gerçekleri önemli değil miydi? Kendisinin, üslûbu gereği cevap vermediği ithamlar medyada ve neşriyatta ortaya çıktıkça, siyasetinden dolayı gençliği ve hayatları onu “TENKİT” ile geçen on binlerce insanın “TASHİH-İ FİKRE” gittiğini gördük ve duyuyoruz. 

Nurcuların DEMİREL’in özel hayatı, şahsı ve ailesiyle alâkalı bir meselesi olmadığını herkes bilmeli. Bizi ilgilendiren biricik noktanın; onun Türkiye Demokrasisine çalışan siyasetin misyonunu yüklenerek ecdadı gibi kahramanca insaniyet/demokrasi ve Türkiye düşmanlarına karşı verdiği mücadelesidir. Mesele tamamen fikri olup, baştanbaşa paradigmalardan oluşan bir hayat ile alâkalıdır. Merhum Şehit Menderes’ten sonra demokrasi bayrağını dalgalandıran Süleyman Demirel’in ismi ve siyasî mücadelesi etrafında çıkartılmış binlerce yalan, tezvirat ve karalamanın, onun vefatıyla birlikte tarihe yükseleceğini beklerken, bilhassa dini siyasete alet eden mihrakların DEMİREL düşmanlığı üzerinden YENİ ASYA’ya hücumları, bu meseleyi yeniden müzakere etmemizi gerektiriyor, kanaatindeyiz. Diğer siyasiler gibi unutulmaya bırakılmayan bu siyasî lider üzerinden, Nurcuların elli senelik geçmişlerine hücum edenlerin “müteharrik-i bizzat” olmadıklarını düşündüğümden, yeniden bir DEMİREL VE DEMOKRASİ kong- resinin yapılmasının, hem Müslümanlar arasındaki sıkıntıları gidermeye, hem Türkiye Demokrasisi etrafındaki yanlış şayiaları temizlemeye ve hem de geçmiş elli seneleri bu siyasî parti ile olmuş NUR TALEBELERİNİN manevî hukukunu teslime vesile olacağını düşündüğümüzden, Mutlaka bir SÜLEYMAN DEMİREL sempozyumu yapılmalıdır, diyoruz... Ulemadan, karşısında ve yanında çalışmış politikacılardan, onu adım adım takip etmiş muhabirlerden, dinî cemaatlerin temsilcilerinden, onun hakkında araştırma yapmış muharrirlerden ve STK’lardan müteşekkil; ilmî, doğru istatistik ve şahitlere dayalı bir çalışma, dindarlar arasındaki bu problemi yüzde doksan çözer kanaatindeyiz. 

Türkiye Müslümanlarının ittihadı bizi Türkiye’nin millî birlik-beraberliğine götürür. Millî birlik ve beraberliğin önemini anlamayana ne demokrasiyi, ne Türkiye’nin bekasını, ne İttihad-ı İslâm’ı ve ne de İnsanî değerleri hakkıyla anlatamayız. 

Nurculuk mahallesinden, siyaset olarak “SİYASAL İSLÂM“ mahallesine yanaşmış bazı kardeşlerimiz, DEMİREL meselesinin Nurcular’ı ilgilendirmeyeceğini iddia edeceklerdir. Yalnızca şu bilgi bu hususta bizi aydınlatacağından, polemiğe ihtiyaç kalmayacaktır. Çok partili dönemde Bediüzzaman Hz.lerinin düstur ve prensipleri istikametinde Demokratları desteklediğini biliyoruz. Merhum Şehit Menderes ile alâkalı beyanları ve gönderdiği mektupları da ortada. Üstadın vefatından sonra, bir talebesi hariç kalmak üzere bütün talebelerinin Adalet Partisi’ne rey verdikleri ve dolayısıyla Süleyman Demirel’i siyaseten destekledikleri hakikati de, Said Nursî’nin Menderes’e verdiği destek kadar ispatlıdır. Yani Risale-i Nur Talebeleri; ne Adalet Partisi ve ne de Süleyman Demirel unsurlarını inkâr edemezler. İşte bu hakikati bilen mason ve komünistler, DEMİREL düşmanlığını gündeme getirerek, kendilerince sağı parçalamaya devam edeceklerini düşünüyorlar. Risale-i Nur’daki içtimaî prensiplerin yanlışlığından bahsedecekler. Türkiye’deki dinî cemaatlerin “ANA OTAĞI” olan Nurculuğa vuracakları darbe ile bütün dinî cemaatleri tesirsiz hale getirebileceklerine inanıyorlar. 

Demirel öldü, fakat demokrasi yaşıyor. Yeni Asya’yı hedef alarak DEMİREL polemiğine girişenler, bilerek-bilmeyerek Risale-i Nur ve demokrasi karşıtlarının değirmenlerine su taşıyorlar. Bediüzzaman Hz.lerinin bütün talebelerinin meşveret ile destekledikleri AP’yi ve onun genel başkanı DEMİREL’i siyaseten tenkide kalkışanlara; onlara dünya ve ahirette faydalı olacak bir kongre teklifinde bulunmak istiyoruz.

Yukarda arz ettiğimiz üzere Yeni Asya, Demirel’in şahsını değil, onun bayraktarlığını yaptığı demokrasiyi savundu. Yeni Asya hem demokrasi meselesinde, hem insanlık uğruna yirmi üç defa zehirlenmiş ve yirmi sekiz sene zindan/menfa hayatı yaşamış Said Nursî’nin İman ve Kur’ân mücadelesi hususunda ve hem de Müslümanların uhuvvet ve ittihadlarını engellemelere karşı çok hassastır. Buyurun, her şeyi söz konusu ilmî kurultayda konuşalım. Komünistlerin çıkardıkları “mason Demirel veya Morris Süleyman’dan tutun, ihtilâllerde“ şapkasını aldı kaçtı, iftirasına kadar… Kemalistlerin global komünistlerle tertipledikleri ve ANAP-AKP ile devam ettirdikleri, bin sene devam edeceğini iddia ettikleri 12 Eylül ihtilâli sürecinin bir döneminde ordudan atılmış dindar subaylarımız gerçeğinden, “… Başörtülü okumak isteyenler Suudi Arabistan’a gitsinler” cümlesinin Bektaşi’ce istimaline… 

Demokrasiyi ve Nurcular’ı saf dışı bırakmak üzere Türkiye ve din düşmanlarının DEMİREL unsurunu nasıl kullandıkları, söz konusu toplantıyla mutlaka ortaya çıkacaktır. Bediüzzaman ve Risale-i Nur gerçeği devam ettikçe, bu hareketin tarihçesi içinde yer almış “SÜLEYMAN DEMİREL” unsuru da mutlaka gündeme getirtilecektir. Gelin, yakın tarihimizin üzerine münafıklarca gerilen siyah nifak örtüsünü çekip, bizi “Millî Birliğe” ulaştıracak hakikatleri birlikte öğrenelim, ne dersiniz? 

Okunma Sayısı: 3338
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Bedreddin

    16.7.2021 00:36:57

    Büyüklerimizden rahmetli Suleyman Demirel için hep şu anektotları dinledik; 1-Tesbih çekenle,tetik çeken bir olurmu. 2-Bediüzzaman Said Nursi Hazretlerine İslam alimi demiyenin anlını karışlarım. 3-Risale-i Nur ve Bediuzzaman Hazretlerinin mecliste iade-i itibar kararının alınması. 4-Hürriyet ve adalet vurgusu yaparak konuşan Türkiye demeçleri. 5-Yüksek Islam entitüleri ve imam hatip okullarının açılması. 6-Barajlar ve köprüler kralı 7-İskenderun demir-çelik fabrikası gibi ağır sanayi hamleleri 8-Cuma namazına Cumhurbaşkanlığı forsuyla ilk giden devlet adamıdır..

  • Mustafa yaprak

    15.7.2021 17:26:40

    Demirel düşmanlığının altında yatan asıl gerekçeler güzel izah edilmiş. Acaba... Demirel düşmanlığından dolayı mı Yeni Asya'ya, Yeni Asya düşmanlığından dolayı mı Demirel’e hücum ediliyor? Ya da demokrasi düşmanlığından dolayı mı bu ikiliye hücum ediliyor? Demokrasiye düşman olmayan, hatta, şu anda 'demokrasiyi ayakta tutan biziz' diyenlerin de bu ikiliye hücum ettiğine çok şahidiz. İnsanlığın ihtiyacı olan demokrasi, hürriyetler ve adalet kavramları üzerinde hemfikir olmayan yok gibi. Bütün siyasi fikirler ve partiler misyonları gereği uygulama alanı bulamazsa da bu kavramalarla inşasını kurmaya çalışır. Üstadımızın siyasi ve içtima-i görüşleri ışığında, söz'de değil öz'de misyonumuza sahip çıkmamız meselenin öz'üne yardımcı olacaktır. Demokrasiyi ayağa kaldırabilecek bütün girişimlere açık olmalıyız. Misyonlar şahıslara göre değil, şahıslar misyonlara göre hareket etme mecburiyetinde olduğundan bu açıklık misyonumuza zarar veremez.

  • Hüseyin kıymık

    15.7.2021 16:59:09

    Harika bir değerlendirme… Tebrik ediyorum… Yorumlar çok isabetli diyecek bir şey yok… Bu hususta daha da fazla yazıya ihtiyaç var kanatındayım…. İnşaallah arkası gelir…

  • Bülent Derviş

    14.7.2021 10:18:51

    Öğrenelim derim, Sempozyum da olması tarafındayım. Hak hukuk ortaya cıkar, bizde rahat bir nefes alırız . Yazı cok mu cok değerli, emeğine saglik. Rahmetli Demirel hayat da olsaydı oda cok beğenirdi bu güzel yazını. Tebrikler Mubarek Şükrü Abimize 🤲🤲🤲📕📕📕

  • Ömer Şevket Sipahi

    13.7.2021 22:08:12

    Değerli Şükrü Bey Hoca’m, Rahmetli Baba ile ilgili yazınız sebebiyle sizi tebrik ediyorum. O’nu anlatacak sempozyumlar,O’nun ve demokrasinin kıymetini bilmeyen bir zihniyetin hakimiyetinde yapılacak olsa, gereken kıymet ve ehemmiyetin anlaşılmaması için mutlaka sabote ederler.... İnş.2 seneden önce O’na kıymet veren bir zihniyetin iktidarında,dünya çapında bir,”Demokrasi ve Demokrat Büyük Lider, S.Demirel” adı altında uluslararası sempozyumlar yapılması ve olağanüstü menfi şartlarda, halka dayanarak ve gönüllere taht kurarak, 6 kere gidip, 7 kere gelmenin nasıl bir dava ve inanç kahramanlığı olduğunun ve S.Demirel’in küllerinden yeniden doğarak, zirveye halkın sevgisiyle nasıl geldiğinin hikayesinin anlatılması, özellikle yeni nesiller için ne kadar değerli olduğunun bilinmesi ve bildirilmesi çok büyük hizmetlere vesile olacaktır..... Rabbim gerçekleştirirsin İNŞ.... Slm. ve muhabbetlerimle....

  • Mustafa coban

    13.7.2021 13:29:11

    Demirelin siyasete girdigi yillar Allah diyenin mum ile arandigi yillar.demireli hayattayken eleştirenler bu gun mum ile ariyorlar.maneviyat ile madde aleminin gayet guzel sentez yapan bir lider.devlet millez icin 6 kez gidip 7 kez gelen bir liderden gitmemek icin halki zor zspt ediyorum diyenlerin cok alacagi ders var.

  • Yılmaz Altun

    13.7.2021 09:59:37

    Yeni Kuşakların yaşamadıklarından ve hakkında yeterlice eser bulamadıklarından bilemedikleri bu elli seneyi açığa çıkaracak kahramanlara, millet olarak çok dua edeceğiz. Türkiye'mizin birlik-beraberliği, bağımsızlığı ve demokrasisine çok büyük katkılar sağlayacak bir proje olarak görüyorum.

  • N. Muhammed

    13.7.2021 09:45:13

    Akp ye rey veren nurcular davalarında samimi ve köklerine, tarihlerine bağlıysalar, mutlaka Demirel ile ölümünden sonra barışacaklardır.

  • Hüseyin Yılmaz

    13.7.2021 02:25:43

    Demekki halâ "cehalet , zaruret ve ihtilaf" hastalıgı devam ediyor... birde insaf yoksunluğu ve tarafgirlik illeti olduğu müddetce işimiz zor... Hayırlısı.

  • Fırat

    13.7.2021 00:35:50

    Yalnızca Demirel olayı değil, akp nin dindarları kullanarak Özal’a sahip çıktıkları halde Demirel düşmanlıklarının medenleri de gündeme taşınmalı.

  • Zeliha

    13.7.2021 00:24:04

    Demirel'in, demokrasi adına daha bilmediğimiz keşfedilmeyi bekleyen çok meziyetleri olduğuna inanıyorum. Konunun tamda şimdi gündeme gelmesi çok manidar olur inşaallah. Allah razı olsun.

  • Eddai

    12.7.2021 23:18:34

    "Milli birlik suuru" ihtiyacini hisetmek gerek. Böyle suur toplumumuzda varmi? Toplumumuz nekadar suurlu ki? Teklif edilen kongre calismasi hakperest, vatan, millet, Milli birlik suuru tasiyan hakkaniyetli gayretleri gerektirir. Yakin zamanda ermeni soykirimi iddialarina; arsivlerimizi actik sizde acin, bagimsiz tetkik heyeti kurup ortaya koyalim diyenler, böyle bir teklife sahip cikmalari gerekmezmi? Belki de sorun idarecilerde degil, suursuz secmenlerde olabilirmi? böylesi bir Kongre her yönüyle kazanc saglayacaktir. Hatta Demokrasi suurunun üzerine cekilen gaflet perdesini aralamaya bir vesile olmasi temennisiyle, yazinizi ve teklifinizi tebrik, takdir ve destekliyoruz. baki selamlar...

  • Nadir Pamukcu

    12.7.2021 22:25:25

    Çok faydalı olur.Erken seçimin gündeme getirilmeye çalışıldığı bir dönemde, millet ittifakı beraberce organize edebilirler.Demokrasimiz adına çok heyecan verici bir teklif.

  • Demokrat Avrupa

    12.7.2021 21:56:56

    Demirel’i bütün boyutları ile anlamak, onun temsil ettiği demokrasi misyonunu bütün yönleri ile görebilmeyi gerektiriyor; Demirel ve demokrasi eş değerde, birbiriyle kenetlenmiş, ayrılması mümkün olmayan etkenler, birini anla(ya)mayan, diğerini de anla(ya)mıyor. Bu bağlamda Demirel Sempozyumu güzel bir düşünce. Sempozyuma davet edilmesi gerekenler ise başta dini cemaatler içinde tavizsiz demokrasi mücadelesi veren “Yeni Asya” camiası olmak üzere demokrasiyi benimsemiş kesimler olmalı…

  • Ahmet Cemil Çökren

    12.7.2021 19:33:45

    Üniversitelerde Demokrasi kürsüleri olmalı. İslam Demokrasi ve laiklik üzerine seminer konferanslar verilmeli. Üniversitedeki akademisyenlerimizin bu konuda başvuru ve Müracaat etmelerini bekliyoruz. Tabiki STK lar üzerinden Belediye salonları ve Kongre merkezilerinde de yapılabilir.

  • MUHAMMED SAİD

    12.7.2021 19:07:25

    Tarihin şehadetiyle görülür ki Demokratlara ve Demokratlara olan husumetin içeride görünen zahiri sebebi siyasi çekişmegibi olsa da; dış mihrakların Türkiye'nin terakki etmemesini istemelerini diye okumak daha zahirdir. Her demokratların iktidarında gelişen Türkiye'ye, darbe yapanlar ve körü körüne siyasi rekabet hissiyle hareket edenler eğer hakiki milliyetçi veya dindar dahi olsalar, demokrasiye bayraktarlık yapan demokratlara sahip çıkarlardı. Ama maalesef vaktiyle sahip çıkmadılar ve kabahatleri en az vatana göz diken din, vatan, milelt düşmanına bilerek bilmeyerek yardım ettiler.

  • MUHAMMED SAİD

    12.7.2021 19:07:17

    Rahmetli Demirel'i anlamayan ve anlamak istemeyenler var. Esasen onu anlamayanların anlamama sebebi de siyasi alemde münafıklıka iş görenlerin dolmuşuna binmeleridir. O her renge bürünen siyasi alemdeki münafıkalr amiyane tabirle müsbet manada faydalı iş yapmazlar TÜRKİYE'YE! Yaptıkları tek şey kendi seyyiatlarını ve olmayan mevhum seyyiatları demokratlara ve onların önünde pişdarlık vazifesi yapan Rahmetli Demirel'e yüklemektir. Darbe yapmak ve darbelere zemin hazırlamaktır. Tarih hep böyle söylüyor.

  • Tuncer

    12.7.2021 18:38:50

    Meselenin Demirel’in şahsını değil; demokrasi ve nurculuğu alakadar ettiğine inananların bu soruna çözüm üretmeleri gerekir.

  • İ. Seyda

    12.7.2021 18:05:08

    “Bediüzzaman’a alim demeyenin alnını karışlarım” diyen bir S. Demirel’den söz ediyoruz. “Mutlaka bir SÜLEYMAN DEMİREL sempozyumu yapılmalıdır.” Teklifiniz çok önemlidir. Bu konuda inisiyatif alıp yetkili ve ilgili makamları harekete geçirerek öncülük etmek de bize düşüyor demek ki! O’nun şu sözü bugünkü halimizi de özetler gibidir: “Bana Türkiye’nin durumunu bir kelimeyle anlatın derseniz "iyidir" derim. İki kelimeyle anlatın derseniz "iyi değildir" derim.” ** Üniversite ziyaretlerinden birinde bir öğrenci Demirel’i sıkıştırmaya çalışır. - Türkiyede yapılan her türlü işi sahiplenmek gibi bir adetiniz var… - Sen nerde oturuyorsun? - Niye ki? Kadıköyde! - Hah işte buraya her gün gelmek için üstünden geçtiğin köprü var ya - Ee evet - Onu işte ben yaptım!"

  • Recep günay

    12.7.2021 17:29:13

    Yıllarca kronikleşmiş demirel rahatsızlığını Öldükten sonra anlatsak adamlar tevbe istiğfar mı edeceklerini sanıyorsunuz? Şu anda onun misyonunu devam ettiren bir dp ve gültekin uysal var. elbetteki onun da kadroları var? neden onlar la ilğili senpozyum ve ya mülakat yapılmıyor?Sizin anlattığınız çalışma yapılırsa dp nin oyunda artış mı olacak? bırakın artık bu görüşleri , şimdi gültekin uysal ve ekibi ile kol kola girme zamanı.tabi bunu yapacak ekip ve kafa lazım.

  • Hüseyin

    12.7.2021 16:06:51

    Dünü değerlendirirken bugünü,bugünü değerlendirirken yarınları gözönünde bulundurmak gerekir.Zira dün, bugün ve  yarın arasında birbirine tesir eden birbirini tetikleyen fay hatları var..Yeni asya grubu islami cemaatler ve tarikatler içerisinde bütün eleştirilere rağmen demokrasiyi haz etmiş olması hasebiyle  mümtaz bir konuma sahip..Demokrasi olmadan  işlemeden sosyal ekonomik ve siyasal yaşam kişilerin grupların ve güdülerin esiri olmaktan öteye geçemediği gün gibi aşikardır. Hürriyet ve demokrasi olmadan kalkınma ,kalkınma olmadan yaşamak zorlu bir sürece dönüşüyor.. Ülkede kurum ve kurullarıyla vesayet ve müdahale olmadan mütekamil  bir demokrasimiz olmadı ama her zaman yarım da olsa işleyen bir demokrasi vardı.Darbelere ve müdahalelere rağmen demokrasi yarım yamalak da olsa yaşatılmaya çalışıldı..Hatasıyla sevabıyla Türkiyede demokrasinin yeşertilmesinde menderes ve demirelin çabaları büyüktür.

  • Sezai MUMCU

    12.7.2021 15:06:00

    MAALESEF YORUMLARDAN kuvvetle muhtemel anlasildigi kadar yorumcularin kism-i azami SÜLEYMAN DEMIREL, ISLAM, DEMOKRASI, LAIKLIK, Kazim Gülscyüz, Yeni Asya Nesriyat, 496 Sayfalik MÜLAKATLARDAN olusan saheserden habersiz. Siyaset DAHISI bir sahsiyet Ingiliz, Fransiz , Alman olunca hakkinda yazilan kitaplar yok satiyor. Pek namli Dünya Siyasetcilerine HOCALIK yapabilecek ZEKAVET ve DEMOKRASI, HÜRRIYET, ADALET anlayisini mezkur kitabi bizzat okuyarak kanaat getirme imkanini kullanmalarini can-i gönülden tavsiye ederim. Önümüzdeki KURBAN BAYRAMI TATILINDE OKUYABILIRSINIZ!

  • Abdurrahman

    12.7.2021 14:46:56

    Merhum Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel için çok kapsamlı ve ciddi bir ve birden fazla sempozyuma ihtiyaç vardır ve yapılmalıdır. Demirelin gerçek bir demokrasi ve liyakatlı siyaset ve devlet adamı olduğu yeni nesile anlatılmalıdır. Ancak maateessüf bu çalışmaları ve sempozyumları geniş kitlelere ve kamuoyuna anlatacak hür basın yoktur. Yazıda bahsedilen dini cemaatler ve gruplar hipnoz ortamından çıkmadan kurtulmadan yapılacak sempozyum davetlerini duymamazlıktan gelecekler yada mazeret beyan edeceklerdir. Fakat her halukarda her kesimden düşünce adamları ve siyaset adamlarının daveti ile bu sempozyumlara başlanmalıdır.

  • Said Yazar

    12.7.2021 14:28:27

    B.B "Meşhurlarin son anları"kitabında Demirel için hakikati incitiyor.A.S geçmişte bir yere koyamadığı Demirel vefat ettiğinde"binaaleyh O'da vefat etti"diye dalga geçti.Bu bağlamda Demirel vakfı ile,DP vb ile görüşerek ivedi bir sempozyum düzenleyerek Demirel her yönüyle masaya yatırılmali.Ne Haydo,ne Haydar Ağa, Haydar perstektifiyle mesele incelenmeli.Şukru Bey'i tebrik ediyoruz, selamlar

  • Aykan

    12.7.2021 14:28:14

    Kongre fikri isabetli ve faydalı. Teşekkürler.

  • Tekcan

    12.7.2021 14:05:20

    Dedikleriniz 28 Şubat ve sonraki sürece kadar doğru ama bu süreç ve sonrasındaki tutumu geçmişini inkar etmiş gibi oldu heleki gençlerle yaptı gi bir programda başörtülüler Arabistan'da Okusun demesi vijdanlari yaralamistir

  • Hıdır Yıldırım

    12.7.2021 13:20:26

    Evet biz de mutlaka bir SÜLEYMAN DEMİREL sempozyumu yapılmalıdır, diyoruz... İsabetli olmuş İnşallah gerçekleştirilir. Hep lüzumlu olan güncel konulara yazıyorsunuz.Sizleri tebrik ediyoruz.

  • Munir

    12.7.2021 13:16:45

    Öncelikle en kısa süre zarfında Demirel’in hayatının en çarpıcı taraflarını, dışarıdan yapılan müdahaleler sebebiyle yaşanan ciddi sıkıntıları işleyen kısa ve öz, tek ciltlik, bir çalışma (İslam YAŞAR tarafından merhum Menderes için yazılan kitaba benzer tarzda) hazırlanıp önce gazetede tefrika edilip sonrasında kitap halinde yayınlanabilir. Bilahare (Veya şimdiden) bir komisyon (heyet) teşekkül ettirilerek DP, AP ve DYP dönemlerinde yapılan maddi ve manevi icraatlar, yapılamayanlarla mukayese edilerek bir rapor haline getirilebilir. Bu meyanda Mustafa GÖKMEN’in hazırlamış olduğu ve Y. Asya'nın 2. sayfasında yayınlanan Mayıs 2011’de yayınlanan “Demokrat Partili Yıllar” isimli dosyadan ve yaşayan DP’li çok kıymetli şahsiyetlerle yapmış olduğu röportajlar serisinden istifade etmek mümkün ve isabetli olacaktır.

  • Haydar

    12.7.2021 12:37:52

    Milli birliği oluşturacak hakikatleri öğrenmek fikrinize gönülden katılıyorum. Peygamberimizin belirttiği “ümmetim 72 fırkaya bölünecek……) günleri yaşıyor olabiliriz. Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan sonra uzun süre tek partili yönetildik. Milli ve manevi değerler üzerindeki etkisi malum. Üstadımız, tek partinin karşısına demokrasi mücadelesine çıkmış Menderes’i desteklemiştir. 1960’lı yıllardan sonra parti sayısı çoğaldı. Yarım asrı geçen tecrübemde siyasi partilerin yalan, dolan, adam kayırma, vb.. içinde olduklarına şahit oldum. Allah, Kuran ve Peygamberimizin yolunda gitmeye çalışanların günümüz şartlarında faaliyet gösteren herhangi bir siyasi partiyi öne çıkarmanın doğru olmadığı kanaatindeyim. Mevcut siyasi anlayışla bölünmelere, gönül kırgınlığına yol açabilir. Oysa bizlerin birlikteliğe ihtiyacımız var. Kuran ve Peygamberimizin yolunda gitmemize vesile olan ve olacak olanlardan Allah razı olsun.

  • Müjdat Bayar

    12.7.2021 11:55:34

    Hakperest bir anlayışla Demirel'in artıları ve eksileri ele alınmalı. Sadece taassupla, yaptıkları değil, yap(a)madıkları ve yanlışları da samimane ifade edilmeli.

  • Niyazi Nur

    12.7.2021 11:06:30

    Böyle bir kongreye şiddetle ihtiyaç var. Bunu Yeni Asya’nın yapması ve organize etmesi ayrıca bir ehemmiyet arz ediyor. Bunu daha evvel düşünmeli ve yapmalıydık aslında… daha fazla geciktirmeden bir an önce yapılmalı. Bu güzel teklif ve düşünceniz için tebrikler..

  • Murat

    12.7.2021 10:42:35

    Süleyman Demirel ve Nurcular tedaisini zihinlerden silmek için, önce arşivleri silmeyi icap ettiriyor. Bu da mümkün olmadığına göre, bütün nurcuların Demirel meselesinde aynı dili kullanmaları gerekiyor. Yoksa her kesten önce komünistler ve masonlar burayı kaşımaya devam edeceklerdir ve birliğimizi engelleyeceklerdir. Bence güzel bir teklif ve yaklaşım.

  • Mustafa BİTER

    12.7.2021 09:19:07

    Bu sempozyumu düzenleme vazifesi Yeni Asya'nın vazifesi olsa gerek. Çünkü siyaset sahnesine çıktığından, son nefesine kadar hem Bediüzzaman'ı, hem Risale-i Nurları, hem de Yeni Asya'yı müdafaa eden tek liderdi. Hatta, gazeteci Taha Akyol'a; Evet, fikirlerim değişir ama Bediüzzaman hakkındaki fikrim asla değişmez: O bir alimdir' demiştir. Bunu söylerken de siyasetle veya siyasi geleceği ile ilgili bir beklentisi yok. Bu fikir için teşekkür eder, Rahmetliinin ruhu şad mekanı cennet olsun dualarımızla...

  • Eyüp Aktaş

    12.7.2021 06:12:05

    Kelâmına Kalemine Sağlık Aziz Muharrir Şükrü Bulut Abimiz.Cenab-ı Hak Muvaffak Eylesin.Yeni Asya ve Demirel Husumet ve Hasımlığı kimseye bir şey kazandırmaz.Ancak kaybettirir.Esas olan.Yeni Asya ve Rahmetli Demirel'e Dostluk Çok şey kazandırır.Muhabbet nazarıyle nazar edenlere.Hz.Üstadımız.Bediüzzaman Said Nursi.Biz Muhabbet Fedâileriyiz Husûmete Vaktimiz Yoktur.Der Divân-ı Harb-i Örfî,de.

  • Abdullah Tunç

    12.7.2021 06:08:03

    Güç odakları hiç bir zaman Rahmetli Demir'ele sıcak bakmadı.Demirel'i hazmetmediler.Varlığı,maddi,manevi hizmetleri on ları devamlı rahatsız etti. Bilhassa dine ve dindarla ra olan samimi yaklaşımı müsamahası,hiç hoşları na gitmedi,husumetlerini celb etti.Onunla doğrudan mücadelede muvaffak olmayınca; taktik değiştirdiler.1970'lerin başlarında karşısına iki proje çıkardılar.Birincisi milli görüş veya siyasal İslam olarak bilinen hare ket.İkincisi; siyasi kadro larla devleti ele geçirme... Bu iki hareket,hem Nur talebelerini parçaladı ve hem de demokratları za yıflatarak meclis dışına çıkardı.Bugünkü bunalım bunların eseri.Bu iki cere yan tam anlaşılmış mı,ke sinle hayır.Bu iki tahripkâr hareketin arkasında tam gaz gidiyorlar.Demirel ile ilgili sempozyuma gelince zamanın bunun için müsa it olduğu kanaatında deği lim.Çünkü ucu çok yerlere dokunacak.İki cereyanın mensupları da buna dahil Yani kısaca Demirel'i enine boyuna tartışmanın zamanı değil diye düşünüyorum .

  • Rıdvan Ercan

    12.7.2021 05:55:45

    Çok güzel ve isabetli bir tesbit, İnşaallah gerçekleşir. Tebrikler.

  • Hüseyin yıldırım

    12.7.2021 03:58:05

    Böyle bir konferans yada sempozyum fikri güzel, fakat bunu bütün dini cemaatlerin iştirakiyle yapılması lazımdır. Zira Demirel konusunda nazara verdiğiniz şekilde düşünen sadece Yeni Asya kalmıştır. Nur talebelerin umum gruplsfı başra olmak üzere bütün cemaatler demirel konsunda men düşünmektedir. Bu konuda ifrat ve tefritten azade ortak ve istikametli bir bakışın sağlanmasına teklif ettiğiniz konferans yada sempozyum ciddi bir katkı sağlayacaktır. Onun hafızlığı yarıda bıraktığı ne kadar tarafgirane ise , münafıklığını iddia etmek o kadar düşmananedir. İfrat ve tefritten uzak Orta yol en hayırlısıdır

  • Sezai MUMCU

    12.7.2021 02:53:19

    1) Herseyden önce kitap haline getirilmis bir biyografisi niteliginde Köprü Dergisine zaman zaman verdigi mülakatlardan olusan Yeni Asya Nesriyat ürünü bir kitapta Demirel'in Demokrat bir DAHI oldugu cok bariz anlasiliyor. Mazlum ve maznun NURCULARIN yaninda bütün Dinsizleri Münafiklari Kafirleri alarak DIMDIK DURMUS, söyle böyle diyenin alnini karislarim diye meydan okumus mücahit yapili bir kahramandir. Demirelin Nurculara Hürriyet ve Adalet noktasinda tam arka cikmasi Iblis taraftarlarlarini cok kizdirmistir. Mütekabilen VEFA BORCU Demirele arka cikan Yeni Asya da ISLAMI, DEMOKRASIYI ÖCÜ olarak kabul edenler tarafindan LINC edilmek istendi. Basin Kartlari, REKLAM HAKLARI konusunda haksizliklar yapildi, TEHDITLER savruldu ama DEMOKRASIYE, ADALETE, HÜRRIYETE YEMINLI NURCULAR verdikleri AHDE VEFA gösterdiler ve gösteriyorlar.

  • Sezai MUMCU

    12.7.2021 02:52:58

    2)Nurcular icinde kulakdan dolma iftiralara kulakasan BEDBAHT NEFSLER keske (ya leyteni) DUDAKLARINI ISIRIP O IFTIRALARA (dikkat ! GIYBET degil; hatalarindan bahsetmek DEGIL, düpedüz YALAN olan IFTIRAYA) ORTAK OLMASALARDI. Imanin da dereceleri var MÜNAFIKLIGA, KAFIRLIGE RAMAK UZAKLIKTA IMAN DA var! Velilik alametlerine yakin IMAN da var! Allah'in BOYASI SILININCE Allah muhafaza IMAN da gider! Cahil Cesareti olanlar yine de Demirele saldiracak ama bunun bedelini Mahkeme-i Kübra'da mutlaka bulacaktir!

  • burhan

    12.7.2021 01:25:10

    Çok güzel bir düşünce inşallah en kısa zamanda olur ve demokrasiyi ,hürriyeti ve dahi süleyman Demireli ideolojisini, anlamak istemeyenlerin dahi anlıyacağı tarzda önlerine koyarız inşallah,mekanı cennet olsun.

  • İsmail Ertan

    12.7.2021 00:21:28

    Demirel meselesi bilhassa dini cemaatler ve hasseten nurcular arası nda ayrılık fitnesinde kullanılmamalı. Akıllıca ve ilmice bir çözüm teklifi. Allah başarılar nasip etsin.

  • Kerem

    12.7.2021 00:15:01

    Konu ile alakalı önemli olayları edebice kompoze etmişsiniz. Bilhassa yeni kuşakların dikkatine arz edilir.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı