Sadakataşı Derneği, Suriye'ye 3 milyon liralık yardım ulaştırdı

20 Aralık 2015, Pazar 12:49
Suriye'deki iç savaşın başladığı andan itibaren yardım çalışmalarını aralıksız sürdüren Sadakataşı Derneği, Suriye'ye 3 milyon liralık insani yardım ulaştırdı.

Sadakataşı Derneği Başkanı Kemal Özdal, ülkelerindeki iç savaş nedeniyle zor durumda olan Suriyelilere imkanlar çerçevesinde yardım yaptıklarını belirtti.

Suriye'nin içerisinde ve sığındıkları diğer ülkelerde bulunan Suriyelilerin yanlarında olmaya devam edeceklerini ifade eden Özdal, şöyle devam etti:

"Suriye'nin Halep ve İdlib bölgeleriyle Türkiye'de yaşamlarını sürdüren Suriyeli ailelere acil yardımlar yapıldı. Ayrıca Lübnan'da bulunan Suriyelilere de gemi yoluyla yardım götürdük. Bölgeye 3 konteyner ayni bağışta bulunduk. Suriye'ye yapılan yardım çalışmalarımız Ramazan ve Kurban bayramlarında artarak devam etti. Son dönemlerde Bayırbucak Türkmen bölgesinde çalışmalarımıza ağırlık verdik. Ben de bölgeye gittim. Durum orada çok kritik ve yardımların ara verilmeden sürmesi gerekiyor. Ziyaretimizde Türkmen kardeşlerimize yakacak, gıda, kıyafet ve battaniye yardımlarımızı dağıttık. Şimdiye kadar Suriye'ye 3 milyon liralık insani yardım ulaştırdık."

Özdal, Türkmendağı bölgesindeki köylerin ağır bombardıman altında olduklarını ve bu nedenle Bayırbucak Türkmenlerinin Türkiye sınırına yakın yerlerdeki dağlık arazilere, ormanlık alanlara, sarp yamaçlara ve dere kenarlarında kurdukları çadırlarda hayatlarını sürdürmeye çalıştıklarını bildirdi.

Suriyelilere yönelik birçok yardım kampanyası düzenlediklerini aktaran Özdal, "Kış aylarında olduğumuz için 'Derdimiz Büyük' sloganıyla başlattığımız kampanyamız sürüyor. Bu kapsamda Suriye, Lübnan ve Türkiye'deki ailelere ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.