"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Oruç hücreleri onarıyor

11 Mart 2024, Pazartesi 23:47
Medipol Mega Üniversite Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Asya Naz Al, Ramazan ayında aralıklı beslenmenin vücuda birçok açıdan fayda sağladığını belirterek Oruç tutmak, sindirim sistemine mola vererek vücudun dinlenmesine ve sindirim organlarına verilen yükü azaltır” dedi.

Al, yapılan bazı araştırmaların aralıklı oruç tutmanın hücre onarım süreçlerini ve antioksidan aktivitesini artırabileceğini gösterdiğini söyledi. 

KİLO KONTROLÜNE YARDIM EDER

Ramazan ayında aralıklı beslenmenin vücuda birçok açıdan fayda sağladığını söyleyen Naz Al, “Oruç tutmak, sindirim sistemine mola vererek vücudun dinlenmesine ve sindirim organlarına verilen yükü azaltır” dedi. Al, yapılan bazı araştırmaların aralıklı oruç tutmanın hücresel onarım süreçlerini ve antioksidan aktivitesini artırabileceğini gösterdiğini belirterek, “Ayrıca, insülin duyarlılığını artırır, kan şekeri seviyesini düzenler ve kilo kontrolüne yardımcı olurken, vücudun hücresel onarımını da sağlar” diye konuştu. Al, bu yıl imsak ve iftar arasının yaklaşık 13-14 saatlik bir açlık gerektirdiğini söyleyerek, “Sahur ve iftar arasında yeterli miktarda su için. Ağır ve yağlı yiyeceklerden kaçının” tavsiyelerinde bulundu.

Haber Merkezi

Okunma Sayısı: 1341
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı