"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Uyku düzenine dikkat

06 Şubat 2019, Çarşamba 00:24
Uykunun başarıyı etkilediğini söyleyen Doç. Dr. Vural Fidan, “Geç yatıp erken kalkma ile kısalan uyku süresi çocuklarda okul başarısızlığına sebep olmaktadır” dedi.

TUTDER (Tüm Uyku Tıbbı ve Araştırmaları Derneği) Başkanı Doç. Dr.Vural Fidan yaptığı açıklamada;  fertlerin fizikî ve zihnî olarak dinlenmesini sağlayan uyku düzeni tatil dönemlerinde değişime uğramaktadır. Bu sebeple uyku, okul başarısını etkilemektedir, dedi. 

Geç kalkmak başarıyı azaltıyor

Okulların açılması ile tatlı ve zorlu bir telâş maratonuna başlayan öğrenci ve aileleri, pek çok sorunla uğraşmak zorunda kalacaklarını belirten TUTDER Başkanı Doç. Dr. Vural Fidan; sağlıklı bir uyku düzeni oluşturulmasında ailelere yardımcı olacak tavsiyeler verdi, “Çocuklarda tatilde geç kalkma mümkün iken, okul döneminde erken kalkılması gerekeceği için tatil bitmeden uyku ve uyanıklık dönemlerinin düzenlenmesi gerekmektedir. Çünkü geç yatıp erken kalkma ile kısalan uyku süresi çocuklarda okul başarısızlığına sebep olmaktadır. Öğrenme becerisi azalan çocuklarda ek psikiyatrik problemler ortaya çıkmaktadır. Ayrıca büyüme hormonu salgısının arttığı akşam saatlerinde sağlıklı büyüme için güzel bir uyku şarttır.

Rutine oturtmak gerekir

Bu düzeni sağlamak için yatma ve kalkma saatini bir rutine oturtmak gerektiğini söyleyen Dr. Fidan, “Uyku sürecini hızlandırmak ve rahatlatmak için çocuklara yatmadan önce ılık bir duş yaptırmak, loş bir ortamda kitap okumak yardımcı olabilir. Ayrıca uyumadan önce uyarıcı etkiye sahip konular içeren televizyon programları, korku kitapları, bilgisayar oyunları gibi etkenlerden uzak durmak uygun olacaktır” dedi.

HABER: SEYHAN ŞENTÜRK

seyhan@ye­ni­as­ya.com.tr

Etiketler: uyku
Okunma Sayısı: 1137
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı