"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Yavuz Sultan Selim Köprüsü bugün açılıyor

26 Ağustos 2016, Cuma 11:09
İstanbul Boğazına inşa edilen "dünyanın en geniş köprüsü" Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Türkiye ve dünyadan çok sayıda liderin katılımıyla bugün hizmete açılacak.

İstanbul Boğazına inşa edilen "dünyanın en geniş köprüsü" Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, TBMM Başkanı İsmail Kahraman, Başbakan Bianli Yıldırım ve çok sayıda dünya liderinin katılımıyla bugün hizmete açılacak.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile otoyol ve bağlantı yollarının açılış törenine Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, TBMM Başkanı İsmail Kahraman, Başbakan Binali Yıldırım'ın yanı sıra Bahreyn Kralı Hamed bin İsa Al Halife, Bosna Hersek Başkanlık Konseyi Başkanı Bakir İzetbegoviç, Makedonya Cumhurbaşkanı Gjorge Ivanov, KKTC Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı, Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov, Pakistan Pencap Eyaleti Başbakanı Şahbaz Şerif, Sırbistan Başbakan Yardımcısı Rasim Ljajic ve Gürcistan Başbakan Birinci Yardımcısı Dimitri Kumsisihvili'nin de aralarında bulunduğu çok sayıda yabancı devlet adamının katılması bekleniyor.

Asya ve Avrupa üçüncü kez birleşecek

Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen köprü, Asya ve Avrupa'yı üçüncü kez birleştirecek. Dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesimi üzerinde yer alıyor. Köprünün, gidiş ve geliş istikametlerinde 4’er kara yolu şeridi ile ortada 2 demir yolu şeridi olmak üzere toplam 10 ulaşım şeridi olacak. 

Köprü, raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle de dünyada ilk olacak. Genişliği 59 metre, kule yüksekliği 322 metre olan köprü, bu konuda da bir rekor kıracak. Bin 408 metre açıklığa sahip ve toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olan köprü, bu özelliğiyle de "üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü" unvanını alacak.

Yatırım maliyeti 3 milyar dolar olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü özel sektör işletecek. Köprüde, günlük 135 bin "otomobil eşdeğer" trafik geçişi için idare garantisi de bulunuyor.

Yeni köprü ile yılda yaklaşık 1 milyar 450 milyon doları enerji, 335 milyon doları iş gücü kaybı olmak üzere toplam 1 milyar 785 milyon dolarlık ekonomik kaybın önüne geçilmesi hedefleniyor.

Geçiş ücreti otomobiller için 9 lira 90 kuruş

Köprü geçiş ücretleri, Avrupa'dan Asya'ya geçişte otomobillerde 9,90 lira, aks aralığı ve sayısına göre ağır tonajlı araçlarda 13,20 liradan başlayacak. Asya'dan Avrupa'ya geçişler ise ücretsiz olacak. Köprünün bağlantı yollarının ücreti ise kilometre başına 8 sent (24 kuruş) olarak belirlendi. Ücretler, 2 Ocak 2017'ye kadar geçerli olacak. 

Yavuz Sultan Selim Köprüsünde OGS ve HGS'nin yanı sıra vatandaşın köprüye alışmasını sağlamak için nakit para ile geçiş imkanı da sunulacak. Ancak sonraki süreçte nakit geçiş kaldırılacak.

Ağır vasıtaların geçişi artık Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden

Başlangıcında öngörülen 36 aya rağmen, 27 ayda bitirilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü, şu anda Fatih Sultan Mehmet Köprüsü üzerinden geçişlerini gerçekleştiren ağır vasıtaların kullanması zorunlu olacak.

Köprünün Avrupa yakasında Odayeri'nden ve Mahmutbey gişelerine kadar bütün bağlantı yolları tamamlandı. Anadolu yakasında ise Riva, Çamlık, Paşaköy ve Kurtköy'den çıkış ve girişler mümkün olacak.

Bu arada, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü de içeren Kuzey Marmara Otoyolu Projesinin devamı olan 169 kilometre uzunluğundaki Kurtköy-Akyazı ve 88 kilometre uzunluğundaki Kınalı-Odayeri kesimlerinde ise çalışmalara başlandı.

Tamamlanması hedeflenen toplam 257 kilometre uzunluğundaki otoyollar ile Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamı 2018 sonunda hizmete açılacak.

Konuyla ilgili haberler:

İşte 'rekortmen köprü'nün özellikleri

Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3'üncü boğaz köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.

Köprü kulelerinin boyu açısında da köprü yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe'deki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Yeşilköy Havalimanı, Kurtköy Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. boğaz köprüsü, “Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştiriliyor.

Okumak için tıklayınız:

http://www.yeniasya.com.tr/yurt-haber/ucuncu-kopru-yu-hic-boyle-gormediniz_388727

AA

Okunma Sayısı: 4234
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı