Arkasındaki holding desteğine ve dozu son dönemde iyice yükselen iktidar yanlısı yayınlarına rağmen Habertürk gazetesinin kapanmak zorunda kalması, medyayı özellikle zora sokan ekonomik daralma ve krizin en son işaretlerinden biri oldu.
Sırada başka holding gazetelerinin de olduğu konuşuluyor.
Kurdaki yükselişe bağlı olarak bilhassa kâğıt fiyatlarının katlanarak arttığı, diğer maliyet kalemlerinin de paralel şekilde sürekli yükseldiği bir ortamda yazılı yayıncılık iyice zorlaştı.
Yeni Asya da bu zorluklardan payını fazlasıyla alıyor.
Yayıncılık dışında bir faaliyet ve meşguliyeti olmamasına ilaveten, karşı karşıya olduğu gizli-açık baskı ve engellemeler de bu zorlukları katmerliyor.
İlaveten, yayıncılıkta “ölü mevsim” olarak bilinen yaz aylarındayız.
Bütün bunların bir araya gelmesi, fevkalâde çetin ve zorlu bir tabloyu karşımıza çıkarıyor.
Bunları kara bir tablo çizip ümitsizlik aşılamak için değil, zorluklarımızı paylaşmak ve şimdiye kadar olduğu gibi yine şahs-ı manevînin duası, gücü ve dayanışması ile aşma kararlılığımızı teyid etmek için dikkatlere sunuyoruz.
Bilindiği gibi öteden beri bizim şiarımız şu:
Bütün zorluk ve sıkıntıları hep hizmete daha çok sarılarak aştık, yine öyle aşacağız inşaallah.
Bu cümleden olarak, gazetemize, külliyat kampanyalarımıza, diğer yayınlarımıza daha çok sahip çıkmamız gerektiğini vurgulamak istiyoruz.
Üstadın güzide talebesi, Yeni Asya’nın manevî mimarı ve kurucusu Zübeyir Gündüzalp’in “Gazete tek başına ekonomik olarak kendisini kurtarmaz, bir de yayınevi kurarak onun gelirleriyle açığı kapatalım” öngörüsünü hepimiz biliyoruz.
Ancak gelinen noktada kitaba ilginin çok düşmesi ve kitap satışlarının dibe vurması, bu kaynağı da ciddi şekilde zayıflattı.
Bu durumu tersine çevirmek için, kendimizden ve ailemizden başlayarak kitabı yeniden gündemimizin ilk sırasına taşımamız, çıkan bütün yayınlarımızı alıp kütüphanemize koymamız, okumamız, başkalarına hediye edip okutmamız büyük bir önem ve âciliyet kazanmış durumda.
Aynı şey dergilerimiz için de geçerli.
Gazete, kitap, dergi satış gelirlerini en az ikiye, üçe, dörde... katlayalım ki—bunun sınırı yok—hem hizmetlerimizi daha çok geliştirelim, hem de sıkıntılarımızı daha kolay ve çabuk aşalım.
Fuar, sergi, piknik, okuma programı, imza ve söyleşi etkinlikleri, okur buluşmaları gibi faaliyetlerimizi, neşriyat eksenli olarak organize edelim.
Allah yardımcımız olsun.
***
30 kupona indirimli külliyat kampanyamızda son gün 31 Temmuz
“Yeni Asya her bayide” kampanyamızla birlikte başladığımız ve büyük ilgi gören “30 kupona indirimli külliyat” kampanyamızı ay sonu, 31 Temmuz’da sona erdiriyoruz. Özel baskılı orta boy külliyat kampanyamız ise devam ediyor ve ilginizi bekliyor.