"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

En değerli markalarımız: Bankalar!

15 Haziran 2015, Pazartesi 13:44
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'nin araştırmasına göre, Türkiye'nin "en değerli 20 markası arasında 8 banka yer alıyor.

En değerli 20 marka listesine 8 tane bankanın girmiş olması, hiçbir şey üretmeden, faizle paradan para kazanan kuruluşların ulaştığı boyutu ve Türkiye'nin üretmeyen, geliştirmeyen, AR-GE yapmayan ekonomisinin içler acısı halini gözler önüne serdi.

Brand Finance tarafından "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasının 8'incisi tamamlandı. "Türkiye'nin en değerli markaları 2015" listesinde yer alan 20 marka içinde tam 8 tane banka yer aldı.

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, toplam değeri oluşturan iş kolları açısından yapılan incelemenin küresel liste ile tam tersine sonuç verdiğini belirtti. Söz konusu incelemeye göre, Türkiye'nin en değerli 100 markasının toplam değerinin yüzde 69'nu "hizmet sektörü"nün oluşturduğuna işaret eden İlgüner, küresel listede yer alan 500 markanın toplam değerinin yüzde 71'nin ise "ürünler"den oluştuğunu kaydetti. İlgüner, bu tablonun reel sektör açısından Türkiye'nin henüz değerli markalar geliştiremediğini gösterdiğini ifade etti.

Brand Finance'ın araştırması göre, Türkiye'nin en değerli 100 markası sıralamasında ilk 20'de yer alanmarkalar şöyle:

VERİLER KAP'TAN ALINIYOR

Erişilebilir finansal verilere ve analist gözlemlerine dayanan sınırlı bilgi ile yürütülen marka değeri sıralama çalışmaları, markanın gelecekte gelir üretme kabiliyetini yansıtıyor. Bu kabiliyet, geçmiş dönem performansı ile gelecek dönem beklentilerinin bugüne indirgenerek yapılan analiz sonucu ortaya çıkıyor. Değerlendirmenin önemli göstergelerinden olan "Marka Gücü Endeksi" ise marka yönetiminin başarısını ortaya koyuyor.

Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda yayımlanan konsolide mali tablolar şirketlerin tüm markalarına ait toplu veriyi veriyor. 100 markalık listenin yüzde 80 - 85'ine ait veriler KAP'tan temin ediliyor. Geriye kalanı şirketlerin doğrudan ilettiği verilerden elde ediliyor.

Etiketler: marka değeri, marka, firma
Okunma Sayısı: 2463
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı