"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Perakende satış hacmi azaldı, ciro arttı

07 Nisan 2015, Salı 10:21
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2015 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 0,7 azaldı.

Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,4, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1,0 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 0,6 azaldı. Perakende ciro 2015 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 0,2 arttı.

TÜİK’in verilerine göre; gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 3,0 azaldı, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 1,6 azaldı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 0,1 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 3,3 arttı, posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 1,8 azaldı.

PERAKENDE SATIŞ HACMİ VE CİRO 

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2015 yılı Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 2,9 oranında arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 4,2 artarken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1,2 azaldı, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 11,0 arttı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 0,1 arttı, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 8,1 azaldı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 2,7 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 0,9 arttı, posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 47,5 arttı.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2015 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 0,2 arttı. Aynı ayda; gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,3 artarken, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) aynı seviyede kaldı, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 0,6 azaldı. Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2015 yılı Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,2 oranında arttı. Aynı ayda; gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 15,4, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 4,5 artarken, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 10,0 azaldı.

Etiketler: perakende satış, ciro
Okunma Sayısı: 1198
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı