"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Sakal-ı Şerif ziyareti salâvata vesiledir

19 Nisan 2016, Salı 10:04
Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri çerçevesinde, Sakal-ı Şerif sergisi Etnografya Müzesi'nde ziyarete açıldı.

Ankara Etnografya Müzesi'ndeki açılışta konuşan Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Bozdemir, serginin Hazreti Muhammed'in doğumunun 1445. yılı dolayısıyla hazırlandığını belirtti.

Sergiyle Hazreti Muhammed'i Aleyhissalatu Vesselamı daha iyi anlama ve anlatma fırsatı yakalamış olmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyleyen Bozdemir, şunları kaydetti:

"Ülkemizde gerçekleştirilen Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri çerçevesinde bakanlığımız müzelerinde ilk olarak 2014 yılında, Ankara Etnografya, İstanbul Topkapı Sarayı gibi 9 müzede düzenlenen ve halkımızın büyük beğenisini kazanan etkinlikleri bu yıl da sürdürüyoruz.

Müzemiz koleksiyonunda yer alan Sevgili Peygamberimize ait Sakal-ı Şerif, onun gül sıfatını çağrıştıran gülabdan, Kabe örtüsü, sıkıştırılmış Kabe toprağı ve el yazması Kuran-ı Kerim'ler gibi eserler bulunmaktadır." 

Kültür ve Turizm Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanı Asım Keser de Hazret-i Muhammed'in,Mekke'yi fethederken "şehre muzaffer bir komutan gibi değil iki büklüm girdiğini" belirtti.

Keser, "Canların canını incitmemeyi esas alan bir zatın hikayesine belki objeler üzerinden yol alabiliriz. Komşusunun çocuğunun evcil hayvanını kaybetmesi üzerine duyduğu hüznü ve kederi onun taziyesine giderek, yüzünü okşayıp seven bir sevgilinin hikayesini birkaç objeden yola çıkarak öğrenebilirsek belki maksat hasıl olur." ifadesini kullandı.

Açıklamaların ardından Bozdemir, Keser, vatandaşlar ve müze çalışanları sergiyi gezdi.

Bediüzzaman, Sakal-ı Şerif, Hırka-i Şerif ziyaretleri hakkında ne diyor?

Sakal-ı Şerif ziyareti salâvata vesiledir

Dünyanın ve Türkiye'nin birçok yerinde Sakal-ı Şerif, Hırka-i Şerif, Lihye-i Şerif ziyaretleri büyük bir heyecanla gerçekleştiriliyor.

Bediüzzaman Said Nursi bu ziyaretlerin vesilelik cihetine dikkat çekerek 'Sakal-ı şerif ziyareti salâvata vesiledir' diyerek Peygamber Efendimize (SAV) hürmete ve teveccühe ve salâvata vesile olduğunu vurguluyor.

SAKAL-I ŞERİF VE SALAVAT

Sakal-ı şerif ziyareti salâvata vesiledir

Eğer bir saç hakikî olarak Lihye-i Saadetten olmazsa, madem zâhir hale göre öyle telâkki edilmiş ve o vesilelik vazifesini yapıyor ve hürmete ve teveccühe ve salâvata vesile oluyor; katî senetle o saçın zâtını teşhis ve tayin lâzım değildir.

Bugün Refet Beyin bir mektubunu aldım. Lihye-i Şerife hakkındaki suali münasebetiyle diyorum ki:
Hadisçe sabittir ki, Resûl-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın lihye-i saadetinden düşen saçların taneleri mahduttur. Otuz kırk tane veya elli altmış tane gibi az bir miktarda iken, binler yerde Lihye-i Saadetin saçları bulunması, beni bir zaman çok düşündürdü. O vakit hatırıma gelmiş ki, Lihye-i Saadet, yalnız Lihye-i Şerifin saçlarından ibaret değil. Belki re's-i mübarekinin tıraş oldukça hiçbir şeyini kaybetmeyen Sahabeler, o nurlu ve mübarek ve daimî yaşayacak saçları muhafaza etmişler. Onlar, binlerdir; şimdiki mevcuda müsâvi gelebilirler.

Yine o vakit hatırıma geldi ki: Acaba her camide bulunan, sened-i sahih ile bu saç Hazret-i Risaletin saçı olduğu sabit midir ki, ona karşı ziyaret makbul olabilsin?

Birden hatıra geldi ki, o saçların ziyareti vesiledir. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâma karşı salâvat getirmeye sebep ve bir hürmet ve muhabbete medardır. Vesilelik ciheti o şeyin zâtına bakmaz, vesilelik cihetine bakar. Onun için, eğer bir saç hakikî olarak Lihye-i Saadetten olmazsa, madem zâhir hale göre öyle telâkki edilmiş ve o vesilelik vazifesini yapıyor ve hürmete ve teveccühe ve salâvata vesile oluyor; katî senetle o saçın zâtını teşhis ve tayin lâzım değildir. Yalnız, aksine katî delil olmasın, yeter. Çünkü telâkkiyât-ı âmme ve kabul-ü ümmet, bir nevi hüccet hükmüne geçer.

Bazı ehl-i takvâ, böyle işlerde, ya takvâ veya ihtiyat veya azîmet noktasında ilişseler de, hususî ilişirler. Bid'a da deseler, bid'a-i hasene nevinde dahildir. Çünkü vesile-i salâvattır.
Refet Bey mektubunda diyor: "Bu mesele ihvanlar beyninde medar-ı münakaşa olmuş." Kardeşlerime tavsiye ediyorum ki, inşikaka ve iftiraka sebebiyet veren münakaşa etmesinler. Yalnız müdavele-i efkâr suretinde, nizâsız mübahaseye alışsınlar.
Lem’alar, On Altıncı Lem’a, Hâtime, s. 272

LÛ­GAT­ÇE:

Lihye-i Saadet: Peygamberimizin (asm) saç ve sakalının taneleri.
re's-i mübarek: mübarek baş.
müsâvi: eşit, denk.
telâkkiyât-ı âmme: umumî anlayış, genel telâkki.
ihvan: kardeşler.
beyn: ara, arası.
inşikak: Parçalanma, kırılma.
müdavele-i efkâr:  Fikir alış-verişi.
nizâ: Çekişme, kavga.
mübahase: sohbet, konuşma.

AA

Okunma Sayısı: 6451
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı