"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Hızlı (çöken) tren hatları ve gerçeklik

Ahmet BATTAL
22 Haziran 2023, Perşembe
Seçimden kısa süre önce âlâ-yı vâlâ ile hizmete açılan ve bedava yolcu taşınıp seçim propagandasına “alet” edilen Ankara-Sivas YHT hattını biliyorsunuz.

İşte o hattın Yozgat yakınlarındaki kısmında yoğun yağışın ardından meydana gelen heyelan nedeniyle raylar çökmüş ve yol kontrolü yapan kılavuz lokomotif raydan çıkmış.

Haberin kaynağı CHP Sivas Milletvekili ve TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu üyesi Ulaş Karasu.

Haber sadece “muhalif medya”da ve sosyal medyada var. İktidar medyasında yok. 

Gariptir, haber Anadolu Ajansında da yok. 

Aslında bu hatla ilgili benzer problemler daha önce de gündeme gelmiş ve Anadolu Ajansı için haber değeri taşımış. 

Ama nasıl? 

Anadolu Ajansı’nın “teyit hattı” web sayfasına Aras Fırat Tekeş’in yazdığı 29.04.2023 tarihli “teyit” haberine göre, bu hat üzerinde sinyalizasyon eksiklikleri olduğu iddiaları yine “muhalif medya”da yer almış ama Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yetkilileri açıklama yaparak bu haberi yalanlamışlar. 

Anadolumuzun Güzide Ajansı da bu açıklamayı “haber” yapıp öbür haberlerin “yalan” olduğunu teyit etmiş. 

Ama AA’nın bu yeni haberle ilgili bir teyit ihtiyacı yok. Yani haber doğru. Duyulmaması gerekiyor. Bu sebeple iktidar medyasında haber yok. Bu sebeple Anadolu Ajansı haberi haber vermiyor. Bu yüzden TRT de bu haberden habersiz“miş” gibi davranmış ve davranıyor.

Bakanlığın web sayfasındaki “basın açıklamaları” sekmesinde de bu haberle ilgili herhangi bir bilgi ya da değerlendirme yok. (Varsa da biz göremedik.)

Bugün bizim konumuz haberin kendisi değil. 

Olmasaydı iyiydi ama bir imalat hatası olmuş olabilir. Can kaybına sebep olabilirdi ama şükür ki şimdilik olmamış.

Bizim konumuz demokrasimizin kendisi.

Kamu yönetimi, Osmanlıdan bu yana hiç bu kadar güven kaybetmemişti.

Hür basını ve milletin bilgi alma hakkını öldürerek demokrasicilik oynanır ama demokrasi olunmaz. 

Kamu yatırımlarının denetim sistemi kurulup işletilmezse ve kusurlu sorumluların hak ettikleri müeyyidelerin kendilerine uygulandığı yolundaki net bilgiler basın eliyle duyurulmazsa o devlet “gün ışığında yönetim ve hukuk devleti” değil “gece öten baykuş benzeri guguk devleti” olur. 

Şimdi bu haberleri duyan Ankara-Sivas YHT yolcuları ne düşünür? 

“Kaderimse ölürüm” deyip biner mi “başlarım böyle hizmete” deyip iner mi? Hangisini yapan doğru yapar?

Gerçeği incitenler sahtekardır. Gerçeği öldürenler ise katildir. Kaç kazada kaç kişinin öldüğü veya öleceği bu bapta önemli değil.

Okunma Sayısı: 2655
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Hüseyin İlhan

    22.6.2023 09:20:53

    Hatırladığım kadarıyla ilk önce Sakarya PAMUKOVA daki tren kazasıyla milleti dağlyan bir felaket ve facia yaşadık.Problem iş yaptık derken işi doğru-dürüst ve işin icabı emniyetli olması gereken ve yetkililerin mes'ul oldukları bir işi baştan savma ve işin sadece reklam,oy devşirme gayesi ile yapılmış olmasından 37 can yitirildi. Çorlu tren kazası ise adalet açısından tam bir rezaletin ve cinayetleri normal bir hal gibi gören zihniyetin yaşattıkları ile ortadadır.Sivas hattı açılalı kaç gün oldu. Keza Bursa-ankara yht HATTI İÇİN BUGÜNKÜ DEĞERİ İLE 7 MİLYARA BALİĞ OLAN BİR PARA BUHARLAŞTIRILDI. Nedeni ise yanlış güzergah seçimi,işi bilenlerden destek ve fikir alınmaması.Neyse şu an en azından can kaybı yok.Ülke kaynakalrını hortumlamak ise YHT hattından daha da hızlı işliyooor.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı