"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Mamehuran hırsızlarını tevbekâr eden sır

Ali FERŞADOĞLU
10 Ocak 2022, Pazartesi
Milletimizi, devletimizi fakir, perişan eden “yolsuzluk, hırsızlık, rüşvet, ihale ve döviz vurgunlarıdır.” Bunlar ancak meşrûtiyet/demokrasi, şeffaflık, murakabe, sorgulama ile önlenebilir.

“Allah, iman, Kur’ân, muhabbet, güven, kardeşlik” deyip gözümüzü kapatarak işleri oluruna bırakamayız, “murakabeyi, sorgulamayı, şeffaflığı, tedbiri, ihtiyatı” pratik hayatımıza yansıtmalıyız. Zübeyir Ağabeyin Risale-i Nur’dan istihraç ettiği, “hüsn-ü zan, adem-i itimat” prensibini işletmek zorundayız. Yani, herkes iyidir; ama, her ne olursa olsun, tedbir almalı. 

Bu prensip, Alman atasözünde şöyle açıklanır: “Güven iyidir; ama kontrol daha iyidir!”  

Okuma yazması olmayan, sistem ve kanunlardan da bilgisi olmayan kırsalda yaşayan birisi ile bilgili bir vatandaşın devlet kapısına müracaat ettiğini düşününüz. Kim işini rahatlıkla halledebilir? Hangi hamiyet sahibi memur kırsaldan gelen ve etrafına bön bön bakanın peşine düşer ve işini görür? Başından savmaya çalışır, öyle değil mi? Ama, hakkını, hukukunu, yol, yordam bilen ise, işini kısa zamanda gördürür!  

Aslında yolsuzluk, hırsızlık, rüşvet ve resmî vurgunlar da hak ve hürriyetlerimizi aramaktan, hukukumuzu bilmekten geçmez mi? 

Yöneticileri, hizaya getirmenin sırrı, “Mamehuran hırsızlarını tövbekâr ve sofi eden” bu sırdır: 

“Başkasına itimat etmeyen nefsiyle teşebbüs eder. Size bir misal söyleyeceğim: Siz göçersiniz. Göçerin malı koyundur; o işi bilirsiniz. Şimdi herbiriniz, bazı koyunları bir çobanın uhdesine vermişsiniz. Halbuki çoban tembel ve muavini kayıtsız, köpekleri değersizdir. Tamamıyla ona itimat etseniz, rahatla evlerinizde yatsanız, biçare koyunları müstebit kurtlar ve hırsızlar ve belâlar içinde bıraksanız daha mı iyidir; yoksa onun adem-i kifayetini bilmekle nevm-i gafleti terk edip, hanesinden her biri bir kahraman gibi koşsun, koyunların etrafında halka tutup, bir çobana bedel bin muhafız olmakla, hiçbir kurt ve hırsız cesaret etmesin, daha mı iyidir? Acaba Mâmehuran hırsızlarını tevbekâr ve sofî eden şu sır değil midir?” (Age, s. 45-46) 

Çünkü, “Meşrûtiyet (demokrasi) ile sû-i istimâlâtın ekser yolları münsed (setlenmiş, kapalı); istibdatta ise açıktır.” (Münâzarât, Enstitü/internet, s. 39)  

Bugün de aynen yaşanan bu hal-i rezilaneden, “Reisleriniz malınızı ceplerine indirip hapsettikleri gibi, akıllarınızı da sizden almışlar veya dimağınızda hapsetmişler.” (Tarihçe-i Hayat, s. 77-78) gerçeğinden hareketle “akıl ve mallarımızı” müstebitlerden kurtarmaktan geçer! 

Okunma Sayısı: 1618
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Ali

    10.1.2022 14:21:13

    Muhakemat'tan:Meşrutiyet ve Demokrasi Asıldır!1-Evet, meşrûtiyettir ki, herşeyde meşveret hükümfermâdır."Efkâr-ı umumiye dahi didebandır. İcma-ı ümmetin hücciyeti buna hüccettir.”Yani meşruti demokrat yönetimde, meşveret ve şura hükmeder.Kamuoyu ise gözetici, deneticidir, icma-ı ümmetin hüccet oluşu bu denetime hüccettir.Bu denetim ve gözcülük insaflı ve şefkatli eleştiriyle yapılır.Müslüman bu görevini yapmazsa sorumludur ve kardeşlik ödevini yapmadığından manevi mesuldür.2-Tuluat'tan:Dini ve Siyasi Eleştiri Vazgeçilmezdir!-Hususan umur-u diniyede, tenkiti nasıl görüyorsun?Tenkide sevkeden ya nefretin dışavurumu veya şefkatin tatminidir.Saiki tenkit, aşkı hak, hakikatı tenzih/lekeden uzak tutma arzusu olmalı, selef-i salihinin tenkitleri gibi.Eleştiriye sevk eden, Hak aşkı ve hakkı her lekeden uzak tutma arzusu olmalı selefi salihinin birbirini eleştirileri gibi. Kaynak: Risale-i Nur'un Siyasete Bakışı-2 - Hüseyin ÇEŞİTCİOĞLU

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı