"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

İnsan neyi, neden paylaşır?

Sebahattin YAŞAR
18 Eylül 2021, Cumartesi
Paylaşmak; haddizatında ne iyidir, ne kötüdür. İyi veya kötü olan neyin, neden, ne kadar paylaşıldığıdır. ‘Paylaşmayacaksın’ demek de bu potansiyele bir doğru mecra kazandırmıyor.

İnsan düşüncesini, üretimini, tefekkürünü, gözlemlerini, derslerini, hatıralarını paylaşmak ister. Burada önemli olan, paylaşımın meşrî sınırlarına itinadır. Bu paylaşma duygusu insan iradesinden doğru bir mecra bekler. İşte buradaki imtihan, iradeyi yönetme biçimidir.

Aslolan insanın neyi, neden paylaştığıdır. Niyet faktörü paylaşan ve paylaşılan taraflar için önem arz eder. Niyet, yapılan işin mahiyetini belirler.

İletişim kurmanın, yardımlaşmanın, paylaşmanın, güzel ve doğru şeyleri yaymanın, uyarmanın, zararlara dikkat çekmenin ve bir bütün halinde eğitim araçlarını doğru ve etkin kullanmalıdır insan. Araçlar, amaca hizmet eder.

Her fikir teknolojik araçlara ihtiyaç duyar. Tanınmak ve yayılmak için bu bir gerekliliktir. Tahrip kolay, tamir zor olduğundan tamir kolaylaştırıcı araçlara daha çok ihtiyaç duyar. Radyo örneğinde olduğu gibi, radyoyu kullanmamak değil, radyo aracılığı ile hava zerrelerine ne yüklenip gönderildiği önemlidir. Ayrıca radyo ile keyifli hevesatın beşten bir olarak belirlenmesi de radyo ve benzerlerinin nasıl kullanılacağına bir işarettir denilebilir.

Evet, su-i misal misal olmaz. Hep kötüyü nazara sunmak, iyi ve güzeli gölgede bırakır. Kötüyü görmemek değil; kötüyü iyi ile def etmek esastır.

Helâl dairesi, imkânları anlamlı hale getirir. Bütünü elde edilemeyeni, bütün bütün terk etmemek, bir iyileş(tir)me kaidesidir.

Avucunun içinde, düşüncesini dünyaya ulaştırmanın bir aracı olan insanın, bu aracı kullanmaması değil; meşrû şekilde nasıl kullanılacağının sınırlarını bilmesi ve ona göre kullanması önerilendir.

Milyarlarca insanın bu paylaşım ağının içinde olduğu düşünüldüğünde, paylaşım meselesinin çok daha önemli olduğu anlaşılır. Herkes heybesindekini satma peşindedir. Kaliteli malı olan için bu zemin çok kıymetli bir pazardır. Bir o kadar da profesyonel pazarlamacılara ihtiyaç vardır. 

Evet, bu kaygan zeminde durmak zor bir imtihandır; ama dâvâ sahipleri için bu kaçınılmaz bir zorunluluktur. 

Meseleye böyle de bakılabilir.

Okunma Sayısı: 1833
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Cenk Çalık

    18.9.2021 00:25:47

    Meşri sınırlar içinde bulunmak, niyet, araçların doğru kullanılması, teknolojinin beşte bir sınırını aşmaması, yanlış örneklerin (belki benim sosyal medya yazılarımda yaptığım gibi) sürekli nazara verilmesi dikkat edilmesi gereken hususlardır. Şimdi vasat yolda doğru kullanımın nasıl olduğunu nazara verme üzerine düşünmeli ve bir yol haritası belirlenmelidir. Bu ağ müsbet yolda menfiye bulaşmadan değerlendirmenin yolları aranmalıdır. Bu noktada tahşidata ihtiyaç var. Bu yazınız önemli bir adım diye düşünüyorum. Devamını bekliyoruz ağabeyim. Allah razı olsun. Baki selamlar...

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı