"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Kalkınmak için tesanüd lâzım

Ali FERŞADOĞLU
27 Mayıs 2020, Çarşamba
Risale-i Nur, cehaleti alt etmenin esaslarını ve prensiplerini ortaya koyuyor.

Mü’minleri bir araya getiriyor, kaynaştırıyor. İman, ibadet, gönül birliği, fikir birliği, ilim birliği, enerji ve güç birliğini temin ediyor.

Olumsuz duygular düşmanlık, haset, rekabet, zaruret ve ihtilâfları terbiye ediyor, mecralarına yönlendirmenin formüllerini veriyor. Psikoloji, pedagoji, eğitim ve sair bütün İslâm ilimleri literatüründeki ana kelime ve mefhumları / kavramları kullanarak ispat ve izah ediyor.

Bilindiği gibi bilgi, ilim ve düşünceler; duyular vasıtasıyla alınır, zihnin merhalelerinde yoğrularak senteze tâbi tutulduğunda pek tabiî olarak her merhalede farklı sonuçlar çıkar.

Zihnimizin basamakları “tahayyül” (hayal etme), “tasavvur” (düşünce), “taakkul” (akıl terazisine vurma), “tasdik” (doğrulama), “iz’ân” (anlama, kavrama, idrak etme), “iltizam” (taraf ile teslim olma) teknelerinde tahlil edilir, senteze tabi tutulur, yoğrulur ve en son kademe “itikad” (imân, yüksek inanç, kesin kanaat” olur. (Bediüzzaman Said Nursî, Sözler, s. 647.)

Son merhalede kanaat ve hakikî imân olur.

Diğer yandan,

- Risale-i Nur baştan ayağa iman esasları ve yüzlerce alt başlıklarını ispat ve izah eder.

- Ahlâk müsbet-menfi, pozitif-negatif duygu ve hasletleri (insan psikolojini, din psikolojisi vs.) ispat ve izah eder.

- Ukubat (Ahirete dair) bütün meseleleri ispat ve izah eder.

- Risale-i Nur baştan ayağa tasavvuftur. Tasavvuf literatüründe geçen iman-ı billah, marifetullah, muhabbetullah, zikir, şükür, uhuvvet, ihlâs, muhabbet, marifet, seyr-u sülûk, yakaza, bast-ı zaman, tayy-ı mekân, keramet gibi bütün mefhumları kullanır, hakikatlerini ispat ve izah eder.

- Risale-i Nur baştan ayağa bir edebiyat şaheseridir.

Bu çerçevede, Risale-i Nur baştan ayağa ma’rifetün’nefs, nefis terbiyesi ve eğitimidir.

- Risale-i Nur baştan ayağa din sosyolojisidir… Ve insanlığın sosyal meselelerini halletmiştir.

Bediüzzaman sadece iddia etmez: Muhabbetin, ihlâsın psiko-         sosyal boyutları nedir, kaynağı nedir, hangi Esmaya dayanıyor, kime ne kadar hangi ölçüler içinde sevgi beslemek lâzım…

İhlâs ve gücü nedir, sırrı nedir, nasıl kazanılır, nasıl muhafaza edilir, ihlâsı kıran maniler nedir…

Adavet ve sair olumsuz duygular, hasletler nedir? Kime nasıl yönlendirilmelidir?

Okunma Sayısı: 975
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Abdullah

    27.5.2020 07:07:21

    """Baştan ayağa""" tabiri yerine "Baştan başa" denilmesi bu ulvi hakikatleri ifade etmede daha münasip olurdu.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı