"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Zulümlere ortak olmamak için...

Hüseyin GÜLTEKİN
22 Eylül 2025, Pazartesi
Adaleti, hak ve hukukları hiçe sayarak nice masumların mağduriyetlerine sebep olan uygulamalara karşı sesiz kalmamak şarttır. Bu merdane tavırdan aklı başında kimse rahatsız olmaz.

“Hak haktır, büyüğüne küçüğüne bakılmaz...". "Bir ferdin hakkı, bütün halk için de olsa feda edilmez…” “Zulme rıza zulümdür…” “Ekmeksiz yaşarım; hürriyetsiz yaşayamam..” buyuran ve “hiçbir günahkâr başkasının günahını yüklenmez..” “Zulmedenlere değil taraftar olmak, meyledene dahi Cehennem ateşi dokunur..” ayet-i kerimelerini bütün hayatı boyunca prensip edinen Üstad Bediüzzaman’ın bu merdane tavrını ve duruşunu herkesin örnek alması lazımdır. Kimler rahatsız olursa olsun. 

Hukuksuzlukları meslek edinenlerin Yeni Asya’nın bu takdire şayan duruşundan rahatsız olmaları normaldir. Üstad Bediüzzaman’dan ders almış olan ihvanlarımızın bu hakperest tutumdan ancak memnun olması beklenir.   

İşlenen zulümlere ortak olmamak için, Cehennem ateşinden sakınmak için, mazlumların beddualarından sakınmak için, dilsiz şeytan olmamak için, gadab-ı İlâhiyeyi celb etmemek için masumların mazlumların yanında; zalimlerin karşısında olmak şarttır.

Uhrevî hayatımızı riske sokacak, ebedî hayatımızı mahvedecek yanlış söz ve beyanlardan, hâl ve davranışlardan sakınmanın önemli bir sorumluluk olduğu bilinci ile hareket etmeliyiz. Hukuksuzlukları yapanlar en yakınımız da olsalar, ikaz ve gerekirse itiraz etmek şarttır. Haksızlıklara maruz kalan, hakları gasp edilen kişiler düşmanımız da olsalar, gayr-ı müslim de olsalar hakka taraftar olup, yardımlarına koşmak önemli bir vazifedir.

Yapılan göstermelik mülakatlarla hayatları karartılan nice başarılı gençlerin elenmesi, siyasetçiye biat eden başarısız, liyakatsız gençlerin iş başı yapmaları… Hemen her alanda siyasetçiye biat edip taraftar olanlara devletin bütün imkanları peşkeş çekilirken; muhalif görülen nice insanlara da haksız ve hukuksuz bir şekilde devletin bütün kapılarının kapatılması... İktidarın borazanlığını yapan malum gazetelere haksız bir şekilde bolca resmî ilanlar verilirken; kendilerine muhalif olarak gördükleri başta Yeni Asya olmak üzere kendilerine biat etmeyen gazetelerin senelerdir haksız bir şekilde resmî ilânlardan mahrum bırakılmaları… Darbe ve darbecilerle hesaplaşmak bahanesiyle binlerce masum insanı işinden aşından etmekle kalmayıp, mazlumların hapishanelere doldurulması…

Yürekler yakan bu ve benzeri hukuksuzluklara karşı gözlerimizi, kulaklarımızı kapatalım mı? Elbette hayır. Hakkı söylemek ve adaleti istemek imanımızın da gereğidir.

Okunma Sayısı: 2438
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Burhan Kula

    24.9.2025 20:49:20

    Vah ki ne vah, ağlanacak hallerine gülenlerin, yazık at gözlüklerini hiç çıkarmıyorlar. Allah herkese her şeyi nasip etmiyor demek ki, Üstad ın dediği gibi diyelim; Zulme rıza zulümdür taraftar dahi olsa zalim olur.

  • Said Yüksekdağ

    23.9.2025 14:43:23

    Fethullahçılar cemaat değil örgüttür. Hem de çok dehşetli ve sinsi bir örgüttür. Sızıntı gibi her tarafa sızmış, bukalemun gibi her renge bürünerek münafıkane hareket ettiler. Bunların yaptığı tahribatı en azılı din düşmanları yapamadı. Şu an insanlar cemaatten, dindarlardan , nurculardan Risale-i Nurdan uzak duruyorsa sebebi bu örgüttür. Büyük bir örgütü savunan temize çıkarmaya çalışan onların zulmüne ortak olur. Adamlar yurtdışına kaçarken bile kendilerini kemalist diye tanıtıyor.. bizim gafiller de hâlâ bunları cemaat olarak görüyor vaesefa!!

  • Hüseyin İlhan

    23.9.2025 11:27:30

    Gülüyorum bazı yorum yazanalra.YENİASYA Gazetemize merhum M.Nezihi POLAT ağabey varken de,merhum Mehmed KUTLULAR ağabey varken de iftira atanalrın şu an boynuz kulağı geçti denilen din istismarcıları her zaman ve her ahvalde iftira atacakalardır. Dün mason uşağı diyenelrin bugün siyonist uşağı olduklarını göremeyenelre ithaf olunur. Dün risalei nurları tanıdığımızda'evlatlarınız anarşist oldu,diye iftira atanlar bugünde siz şunların mı hakkını arıyorsunuz diyerek entrika içindeler. YENİASYA GAZETESİ daima hak ve hakkın yanında olduğunu unutan,bu hususta şüphesi olan varsa önce kendine çeki-düzen versin.

  • Utku Karapınar

    23.9.2025 09:48:30

    Gülen de gülenden sonra iş başında olan şimdiki gülenistler de çözüm istemiyor. Mağduriyet edebiyatı yapıyorlar. Kendiler niçin fes etmiyorlar? Kendi içlerinden de bu yönse talep var. Çözüm için ilk olarak gülencilerin adım atması gerekiyor. Sonra devletten bir şey yapması istenir. Siz sürekli devlet çözsün istiyorsunuz.

  • Burhan Kula

    22.9.2025 22:15:52

    İst,..ocu, bucu diyenler, insanları yaftalayanlar, Herkesi aynı kefeye koyanlar, Adalet hukuk bilmeyenler iftira ve kin selinde zalimlere ve zalimliğe gönül verenler yüzünden ne zulümler bitiyor ne Toplumda çürüme geçiyor, insanlar dinden uzaklaştıkça uzaklaşıyor, Allah nurunu çektikçe çekiyor, Zulme rıza gösterip destek verip sessiz kalanlar Dünyalarını da Ahiretlerini de berbat etmeye devam ediyorlar..

  • A. Yılmaz

    22.9.2025 19:50:55

    Gülenciler çok acitasyon yapıyorlar. Uzak durmak lehimize olur. Gülencilere yaklaşanın adı kirlenir. Uzak durun da Yeni Asya adını bulaştırmayın bari.

  • S. Pelin Kurukahveci

    22.9.2025 18:03:35

    Erdoğan'ı beğenmeyenlerin önüne her 4 senede bir sandık geliyor. Beğenmezse indirir. Güleni kiç seçti? O yüzden cemaat olması gereken bir yapıyı bir siyasi ile karşılaştırmak doğru değil. Bugün bu ülkede kimse gülencilerin ardından ağlamıyorsa oturup bir düşünmeleri gerekmiyor mu? Biz ne yaptık demiyorlar mı? Hangi cemaat olursa olsun gülenistler gibi bir yapılanmaya gitseydi başlarına bunlar gelirdi. Dünyanın her yerinde bu yolun sonu bataklıktır.

  • S. Pelin Kurukahveci

    22.9.2025 17:55:35

    Ekstra olarak gülencilerin çaldıkları sorularla ve ayaklarını kaydırarak işinden ettikleri bu ülkenin insanları değil miydi? Solcu diye, alevi diye, başka cemaatten diye kaç kişinin vebalinr girdiler. Bir düşünün, kızınızın oğlunuzun kataloglardan evlenmesini ister miydiniz?

  • S. Pelin Kurukahveci

    22.9.2025 17:53:58

    Karşımızda bir cemaat yok. Bir örgüt var. Mahrem imamları var. Emniyet imamları var. İl valileri var. Ülke bilmem neleri var. Sizce bu bir cemaat mi?

  • S. Pelin Kurukahveci

    22.9.2025 17:52:36

    Sadeleştirme olayında da resmen güleni temize çekmek için suçu iktidara yıkmışsınız. Ama herkes bunun böyle olmadığını biliyor. Bizzat gülen sadeleştirdi. Bunu kabul ettiğiniz zaman tabi başlarına gelenleri hak ettiler diyecekler. O yüzden sadeleştirmeyi gülenden uzak tutmaya çalışıyorsunuz.

  • S. Pelin Kurukahveci

    22.9.2025 17:49:08

    Gülenistler Erdoğan ile ortaya çıkmadı. Özal, Demirel, Çiller, Ecevit vb...de gülene destek verdiler. Eğer siyaset suça ortaksa onların da payını teslim etmelisiniz. Soru çalınması ve kadrolaşma 2002 yılından önce yok muydu?

  • S. Pelin Kurukahveci

    22.9.2025 17:47:05

    İsmim geçtiği için cevap vermek durumundayım. Ben nerde Erdoğan'ı veya mevcut siyasal iktidarı savunuyorum açıklar mısınız? Veya hangi yanlışa yanlış demekten korkuyorum?

  • Raşit Örenel

    22.9.2025 16:24:16

    Allah razı olsun abi bin tebrik ederim, zalim kimse ona itiraz, mazlum kimse onun hukukunu müdafaa vazifemizi hatırlatan bu yazılarınızı çok takdir ediyorum.

  • Osman Yıldırım

    22.9.2025 13:19:19

    Arda Yıldız,Gülenistler bir çok günah işlediler yanlış yaptılar kabul, peki bunları yaparken ülkeyi kimler yönetiyordu üç harfliler mi yönetiyordu? Soru çaldılar peki kim çalardırdı? devletin tüm kurumlarını ele geçirdiler o zaman ülkeyi kim yönetiyordu neden mani olmadılar. Yani bir suçu iktidar ve Gülenistler beraber yapıyor biri suçlu diğeri piru Pak öle mi? evet beşer zülm eder kader adalet eder de neden hep bir tarafa vurulur ülkeyi yönetenlerin hiç mi suçu yok,eğer böyleyse bu nasıl bir adalet,Kur' an böyle mi diyor, Suçu kim işlemişse cezayı ona vermek gerekmez mi. Gulenistlerle iktidar birlikte suç işliyorlar cezayı garibanlara sucsuzlara yüklemek ne kadar doğru, Risaleler sadelestirilirken de iktidardan destek aldılar iktidarın yardımıyla o cinayeti işlediler ama gelinen noktada iktidara hiç bir söz söylememek hakkaniyetle bagdaşıyormu. Bu tamamen bir algı operasyonudur bu oyuna gelmemek gerektiği kanaatindeyim.

  • Osman Yıldırım

    22.9.2025 13:05:13

    Sayın Kurukahceci,yazının özneside yüklemide belli,ancak siyasalislamcıların arkasına takılanlar bunu anlama kabiliyetinden yosundurlar zira onlar kutsadıkları fani bir zatın yaptığı her icraat doğrudur eleştirilemez gibi bir anlayışa sahiptirler. Yani zalim sizdense zulmünü söyleyemezsiniz, veya söylememeniz lazım, bugün ülkenin içine sokulduğu durumun binde birini sizden olmayan biri yapsaydı kıyametleri koparır hemen cehenneme biletini kesersdiniz,ama dindar görünümlü biri yapınca görmezsiniz işte bu dindarlık değil,nurculuk hiç değil bu olsa olsa siyasalislamcılik anlayışı olur. Oysaki Müslüman zulüm ve yanlışlık kimden gelirse gelsin karşı çıkar ve onu düzeltmeye çalışır en azından kalben buzğz eder,siz onu bile yapmayıp ne yapıyorsa alkış tutuyorsunuz,günah olarak size bu yeter.

  • Mustafa Said Kara

    22.9.2025 12:24:09

    Kutlular ağabey bunlara zamanında çok söyledi. Devleti hafife almayın, istihbaratlar ile iş tutmayın dedi. Hatta CIA desteği ile bu okulları açıyorsunuz yarın sizi ezip geçerler dedi. Kim dinledi....

  • Yusuf

    22.9.2025 10:32:14

    Tarık bey Risale-i Nurları sahteleştirirlerken ne yaşanıyordu acaba neyin öncesi yaşanıyordu

  • Arda Yıldız

    22.9.2025 08:59:33

    Mesela gülenistlerin liderinin ardından taziye mesajına gerek yok. Bize ne? Mesaj atmak suç olur mu diyorsunuz. Olsun veya olmasın bize ne? Sen hizmetine baksana.

  • Arda Yıldız

    22.9.2025 08:58:22

    Kimse başlarına gelenlere oh olsun demiyor. Ama bizim de davamız değil. Kendileri biriktirdikleri milyar dolarlar ile kendilerini güzelce savunabilirler. Devlete yine yol gösterelim. Adaleti, hakkı, hukuku tavsiye edelim. Ama gülenistlerin temize çıkarılması işine alet olmak istemiyoruz.

  • Arda Yıldız

    22.9.2025 08:56:10

    Gülenistlerin yedikleri haltlara değinmeden bu tarz yazılar havada kalır. Ele geçirmedikleri kurum kalmadı. Çalmadıkları soru kalmadı. Gülenistler kendileri bizzat itiraf ediyorlar. Gülenistlerin yedikleri hakların vebali yok muydu? Risale-i Nurları sahteleştirmeye azmettiler ya hu!

  • Abdullah

    22.9.2025 08:50:22

    Sn.Yazar, esas prensip olarak; bir müs lüman zalimlerin harşışısında, mazlum lardan yana olur.Zalimle beraber olmaz.Burada hemfikiriz.Bu esasta en küçük bir ayrılık, bir ihtilaf yok.Yalnız uzun seneler bir grup mazlumdur diye sürekli onları gündemde tutmak ve sa vunmak, hep onlarla meşgül olmak Nur mesleğinde var mı? Nurculuk tarihinde bir misali varı mıdır? Dünya tarihinde hiç kimse Üstadı'ımız kadar mazlum olmamıştır.Bu mağduriyet Risale-i Nur da kaç sahifede yer alıyor.Veya Nur ta lebeleri ne kadar bununla meşgül oluyor? Daha nice mağduriyetler yaşan mıştır hangisiyle mesleğimiz icabı uzun seneler meşgül olmuşuz?Ayrıca Niye olaya Rlsale-i Nur ve kader gözü ile bakmıyoruz?Hep olayın zahiri tarafına,beşeri yönü üzerinde kilitleni yoruz.Kısaca ;" Beşer zulmeder, kadar adalet eder" vesselam.

  • Tarık Tufan

    22.9.2025 06:58:14

    Sanki çok büyük bir felaketin öncesi yaşanıyor herkes tetbir alsın

  • S.topuz

    22.9.2025 06:40:00

    وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَا تُص۪يبَنَّ الَّذ۪ينَ ظَلَمُوا" مِنْكُمْ خَٓاصَّةً Yani: "Bir bela, bir musibetten çekininiz ki, geldi-ği vakit yalnız zalimlere mah-sus kalmayıp masumları da yakar." Şu âyetin sırrı şudur ki: Bu dünya bir meydan-ı tecrü-be ve imtihandır ve dâr-ı teklif ve mücahededir. İmtihan ve teklif iktiza ederler ki, hakikat-lar perdeli kalıp, tâ müsabaka ve mücahede ile Ebubekirler a'lâ-yı illiyyîne çıksınlar ve Ebucehiller esfel-i safilîne gir-sinler. Eğer masumlar böyle musibetlerde sağlam kalsay-dılar, Ebucehiller aynen Ebu-bekirler gibi teslim olup, mü-cahede ile manevî terakki ka-pısı kapanacaktı ve sırr-ı teklif bozulacaktı."Risale-i Nur,Sözl. وَلَا تَرْكَنُٓوا اِلَى الَّذ۪ينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُۙ وَمَالَكُمْ مِنْ دُونِ اللّٰهِ مِنْ اَوْلِيَٓاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ‌ـ﴿١١٣‌ـ﴾113 Zulmedenlere meyletmeyin; sonra size ateş dokunur (ce-hennemde yanarsınız).Sizin Allah'tan başka dostlarınız yoktur.Sonra (O'ndanda) yar-dım göremezsiniz(HudMeal. Kur'an)😭🕊🌍🇪🇺

  • Arif

    22.9.2025 00:23:41

    "Darbe ve darbecilerle hesaplaşmak bahanesiyle binlerce masum insanı işinden aşından etmekle kalmayıp, mazlumların hapishanelere doldurulması" zulmün arşa değdiği noktadır. Allah zalimi tepetaklak eder.

  • S. Pelin Kurıkahveci

    22.9.2025 00:18:48

    Kusura bakmayın, bu yazının ne öznesi var ne yüklemi var. Ne verdiği bir ana mesaj mesaj var. Kimi niçin eleştiriyor veya kime niçin nasihat ediyor belli değil. Bu tarz yazıların ne faydası var?

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı