"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Çocuklarımızı kışın nasıl beslemeliyiz?

09 Ocak 2022, Pazar 02:09
Uzmanlar kış aylarında çocukları hastalıklardan uzak tutan besinleri anlattı.

Vücut direncini artırmak ve hastalıklara karşı korumak için çocukların vitamin değeri yüksek ve mevsimler gıdalar tüketmesi gerekir. Çocuklar özellikle gelişim sürecinde kemik ve kas sisteminde değişiklikler meydana gelir. Bu süreçte kemikleri daha güçlü kılmak için çocuklarınıza bol bol kalsiyum içeren besinler vermelisiniz. Peynir, süt, nohut, yoğurt gibi besinler kalsiyum içeren en zengin besinlerdir. Yasemin.com’daki habere göre uzmanlar genellikle bu besinleri çocuklara sabah kahvaltısında verilmesini tavsiye eder. Çocuklar özellikle gelişim sürecinde kemik ve kas sisteminde değişiklikler meydana gelir. Bu süreçte kemikleri daha güçlü kılmak için çocuklarınıza bol bol kalsiyum içeren besinler vermelisiniz. Peynir, süt, nohut, yoğurt gibi besinler kalsiyum içeren en zengin besinlerdir. Uzmanlar genellikle bu besinleri çocuklara sabah kahvaltısında verilmesini tavsiye eder.

Su tüketimi önemli

Yetişkinlerde gün içinde 2,5 ya da 3 litre arası değişen su tüketmi çocuklarda 1 ya da 1,5 litredir. Bu oranı mutlaka düzenlemek lazım. Çocukların organ gelişimi için gereklidir. Balık, tereyağı, mercimek, patates, mantar gibi besinleri çocuklara ara öğün şeklinde yedirerek gün içinde gelişime katkı sağlamış olursunuz. Ayrıca Kış aylarında güneşin sağladığı D vitamininden mahrum kalan çocukların bu besinler aracılığıyla gerekli D vitaminini almış olurlar. Virüs ve bakterilerin korkulu rüyası olan C vitamini çocukların bağışıklık sistemini geliştirerek direnci artırır. Portakal, mandalina, kırmızı biber, kivi, elma, kuşburnu gibi besinler kış aylarında tüketilebilecek en iyi C vitamini barındıran besinlerdir. Uzmanlar ara öğün olarak çocuklara verilmesi gerektiğinin altını çizer.

Haber Merkezi

Okunma Sayısı: 774
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı