"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Bir imza da sen at!

NURİYE SULTAN
13 Mayıs 2014, Salı
Kapitalist dünyanın her an yanımızda olan elçileri, reklamlar! Televizyonlarla, toplu taşımada, sokaklarda, ‘billboard’larda, tükettiğimiz ürünlerle etrafımızı çepeçevre sarmış müstehcen içerikli reklamlar toplumumuzu farkında olmadan zehirliyor. İnsanlara reklamlar yoluyla yepyeni ihtiyaçlar oluşturuluyor ve bu algı yanılmasıyla insanlar kendilerini ‘o ürünleri’ almak zorunda hissediyorlar. Hep daha fazlasını almaya yönelik bu sistem başlı başına bir problem iken reklam içerikleri ve görseller toplumda derin yaralar açıyor.
Her türden ürün pazarlanırken üründen öte ahlâksızlığa teşvik eden objeler göze çarpıyor. Bu reklamlar kadının asıl kimliğine önem vermeksizin, onu sadece cinselliğiyle ön plana çıkartarak pazarlama aracı hâline getiriyor. İnsan televizyonlardaki, dergilerdeki reklamlardan kendi iradesiyle bir nebze korunabiliyor olsa da sokağa çıktığında billboardlardaki müstehcen reklamların hücumuna maruz kalıyor.
Toplumun her kesimi bu tip reklamlardan haklı olarak rahatsızlık duyuyor. Müstehcen reklamlar aile kavramını zedelerken, bir yandan da bilhassa çocukların ve gençlerin duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimine zarar veriyor.
Son zamanlarda İstanbul’da billboardlardaki müstehcen reklamlara karşı birçok kampanya başlatıldı. Dünyanın her tarafında sivil toplum hareketlerinin dile getirildiği change.org ve avaz.org gibi internet sitelerinde müstehcen reklamlara karşı imza kampanyaları başlatıldı. Change.org sitesinde “Tepkimizi yok sayma, müstehcen reklama dur de!” başlığıyla başlatılan imza kampanyası kısa sürede bir hayli destekçi topladı ve popüler kampanyalar listesinde yerini aldı. Değişik yaşta ve görüşte birçok insan kampanya sayfasında müstehcen reklamlara karşı tepkisini dile getirdi. 
Kampanyanın destekçileri imzalama nedenlerinde genel olarak aynı şeyleri ifade ettiler. Birçok yorumda cinsel obje içeren reklamların dinî ve ahlâkî değerleri tahrip ettiği belirtildi. Buna ek olarak eğer bu duruma tepki gösterilmezse toplumun ileride daha da duyarsızlaşacağını söyleyenler de oldu. Yorumlar arasında “kadınların bir meta ya da cinsel obje olarak kullanılmasından duyulan rahatsızlık” çokça öne çıktı. Özellikle bayanlar bu reklamların özgürlüklerini kısıtladığını düşünüyor. Çoğu destekçi ise müstehcen görüntülerin çocuklara ve gençlere, yani doğrudan aileye zarar verdiğinden şikâyetçi.
Müstehcen içerikli reklamlara tepkiler büyürken kampanyanın muhatapları “Kadir Topbaş, İstanbul Beyaz Masa ve İstanbul Valiliği”nden henüz olumlu ya da olumsuz, tatmin edici bir cevap gelmedi. Yetkililerin toplumun hassasiyetle yöneldiği bu hususa en kısa zamanda çözüm bulmasını temenni ediyoruz.
Hemen şimdi sen de, ‘www.change.org’ ya gir!
“Tepkimizi yok sayma, müstehcen reklama dur de!” başlığını ara.
Adını, soyadını ve ‘e-mail’ini yaz.
Toplumun bir ferdi olarak sorumluluğunu yerine getir.
Bir imza da sen at!
Okunma Sayısı: 1023
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı